Η αύξηση της επένδυσης είναι +7,2%, μια δυναμική που επηρεάζεται ευθέως από το οικονομικό κλίμα και από τα θετικά αποτελέσματα που εισπράττουν τα brands από την επένδυσή τους στη διαφήμιση.
Το 2018 ήταν η ένατη στη σειρά χρονιά που σημειώνεται αύξηση στην παγκόσμια επένδυση, μετά την ύφεση του 2008-2009 (-12%). Σε αυτό συνέβαλαν και τα $6 δις που υπολογίζεται ότι προήρθαν από τα big events της χρονιάς : FIFA World Cup στη Ρωσία, Χειμερινοί Ολυμπιακοί Αγώνες στη Νότια Κορέα και τα Mid-Term elections στις ΗΠΑ που σημείωσαν ρεκόρ στη διαφημιστική επένδυση.
Η επένδυση στα Digital Media αυξήθηκε κατά 17% το 2018, φτάνοντας στα $251 δις (45% του συνόλου), με κινητήριες δυνάμεις το Search (+16%), το Video (+29%) και τα Social Media (+33%). Αξίζει να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία (62%) των impressions και των clicks που πουλήθηκαν προέρχονται από κινητές συσκευές, κυρίως smartphones. H επένδυση στα Digital Media φαίνεται ότι δεν έχει επηρεαστεί αρνητικά από τους κανονισμούς για τα προσωπικά δεδομένα (όπως GDPR στην Ευρώπη), η αυξητική της πορεία οδηγείται ουσιαστικά από τη διευρυμένη χρήση που κάνουν οι καταναλωτές και από τα product innovations.
Τα off line Media εμφανίζουν μικρή αύξηση στην απορρόφηση (+0,2%) και φτάνουν στα $301 δις. Στην Τηλεόραση επενδύθηκαν $184 δις, +3,4% σε σχέση με το 2017, αύξηση που οφείλεται κυρίως στα big events της χρονιάς – παραδοσιακά τηλεοπτικά events – που συγκέντρωσαν το ενδιαφέρον των διαφημιζόμενων & των τηλεθεατών και ως επακόλουθο οδήγησαν σε αύξηση των τιμών.
67 από τις 70 χώρες που αναλύει η MAGNA καταγράφουν ανάπτυξη το 2018. Η μέση αύξηση της παγκόσμιας επένδυσης (+7,2%)οδηγείται κυρίως από την σημαντική οικονομική ανάπτυξη των US και BRICs. Η Δυτική Ευρώπη κινείται σε χαμηλότερους ρυθμούς (+4,8%) από την παγκόσμια αγορά, ακολουθώντας τον αντίστοιχο ρυθμό της οικονομίας των χωρών και ένα κλίμα πολιτικής αβεβαιότητας. Με μονοψήφιο ρυθμό ανάπτυξης κινείται και η Ελλάδα (+3,4%).
Για το 2019 η MAGNA προβλέπει αύξηση της διαφημιστικής επένδυσης για δέκατη συνεχή χρονιά. Το ποσοστό ανάπτυξης υπολογίζεται μειωμένο, στο +4,7%, κυρίως λόγω έλλειψης big events στη χρονιά αυτή. Η επιβράδυνση του ρυθμού θα έρθει κυρίως από τις ΗΠΑ (+2,5% το 2019 vs. +7,4% το 2018) και τη Δυτική Ευρώπη (+3,6% το 2019 vs. +4,8% το 2018).
Η MAGNA ανήκει στην IPG MEDIABRANDS και ένας από τους βασικούς άξονες δράσης της είναι η συγκέντρωση πληροφόρησης για την επένδυση στα Media παγκοσμίως. H MANGA, μετά από 60 χρόνια εμπειρίας, έχει θέσει τα standards στις προβλέψεις της αγοράς αφού δημιουργεί πάνω από 40 reports ετησίως για Audience Trends, Media Spend και Ad Effectiveness.