Συγκεκριμένα, στο Facebook εντοπίστηκε προφίλ, οι διαχειριστές του οποίου αναλάμβαναν να γράψουν και να επιμεληθούν πανεπιστημιακές εργασίες έναντι αδράς αμοιβής.
Οι δράστες αναλάμβαναν όλο το εύρος των πανεπιστημιακών σπουδών, αφού στο… ρεπερτόριό τους είχαν πτυχιακές, μεταπτυχιακές, προ-διδακτορικές, ακόμα και διδακτορικού επιπέδου. Το προφίλ έπεσε στην αντίληψη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Αθηνών, η οποία και διέταξε τη διενέργεια προκαταρκτικής εξέτασης.
Ο κατηγορούμενος, που δήλωνε άνεργος, φέρεται να είχε “στρατολογήσει” τελειόφοιτους φοιτητές για να γράφουν τις τελικές εργασίες και μάλιστα από την επιτόπια έρευνα στον ηλεκτρονικό υπολογιστή του, προέκυψε ότι αυτοί ξεπερνούσαν τους 100.
Το κοστολόγιο του 47χρονου ήταν ιδιαίτερα υψηλό, αφοού χρέωνε 5.000 ευρώ για εργασία πτυχιακού επιπέδου, ενώ για επίπεδο διδακτορικών σπουδών, το ποσό εκτοξευόταν στις 10.000 ευρώ. Στα 5 με 8 χιλιάδες ευρώ η… ζημιά για τους μεταπτυχιακούς φοιτητές.
Το θέμα ενδέχεται να πάρει ακόμη μεγαλύτερες διαστάσεις, αφού ενδέχεται να διαταχθεί έρευνα σε πολλά Πανεπιστήμια, αφού το ακαδημαϊκό επίπεδο των εργασιών που πωλούνταν, ήταν ιδιαίτερα υψηλό.
Από την ψηφιακή ανάλυση που πραγματοποίησε η Διεύθυνση Δίωξης Ηλεκτρονικού Εγκλήματος στο προφίλ του δράστη, προέκυψε ότι διαχειριστής ήταν ο 47χρονος Έλληνας, ενώ σε έρευνα που έγινε στο στπίτι του, βρέθηκαν δύο βιβλιάρια καταθέσεων και τρεις σελίδες με κινήσεις τραπεζικού λογαριασμού, με στοιχεία του ίδιου, ένας εσωτερικός σκληρός δίσκος, αλλά και ντοσιέ με χειρόγραφες σημειώσεις και εκτυπώσεις.
Το προανακριτικό υλικό στο οποίο συμπεριλαμβάνεται και ο ονομαστικός κατάλογος των φοιτητών, που αγόρασαν την διπλωματική εργασία τους, αλλά και των συντακτών των εργασιών, θα υποβληθεί στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δυνατότητα δημιουργίας μεταπτυχιακών προγραμμάτων αποκτά η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων
Ο σύγχρονος Έλληνας μετανάστης: Γιατρός 40 ετών και με μεταπτυχιακό!
Σε διαθεσιμότητα και οι εκπαιδευτικοί με μεταπτυχιακό
Θεσσαλονίκη: Η εργασία της φοιτήτριας έκανε δύο καθηγητές της, να αναρωτιούνται…