Το κύκλωμα το οποίο δρούσε εδώ και τρία χρόνια, σύμφωνα με την Αστυνομία έκλεβε στο ζύγι στην τροφοδοσία των πλοίων που είχε αναλάβει, κυρίως στο Λιμάνι του Πειραιά να τα τροφοδοτεί με καύσιμο, με αποτέλεσμα τα βυτία να επιστρέφουν στην έδρα τις Εταιρείας έχοντας στης δεξαμενές τους περίσσευμα πετρελαίου το οποίο βέβαια δεν φαίνονταν πουθενά, καθώς στα παραστατικά και τα τιμολόγια αγοράς φαίνονταν πως είχε διατεθεί για την τροφοδοσία πλοίων επιβατηγών και ποντοπόρων.
Όπως διαπιστώθηκε από την έρευνα τις Ασφάλειας και κυρίως από τις παρακολουθήσεις που έγιναν με τον κοριό τις ΕΥΠ, το κύκλωμα χρησιμοποιούσε και κωδικούς στης συνομιλίες του προκειμένου να στήνει το κόλπο.
Συγκεκριμένα και σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχουν γίνει γνωστές, ο Μανώλης Χατζόπουλος ο υπάλληλος του ΥΠΕΚΑ που «λαδώνονταν» από το κύκλωμα για να τους ενημερώνει για τους επικείμενους ελέγχους που πραγματοποιούσε σε τακτά διαστήματα το Υπουργείο, έπαιρνε τηλέφωνο στα μέλη της σπείρας και τους έλεγε: «…βγαίνει η Μετρολογία», για να καταλάβουν οι συνεργοί του πως θα ακολουθήσουν σαρωτικοί έλεγχοι σε πρατήρια υγρών καυσίμων και εταιρείες διανομής.
Επίσης ο υπάλληλος στην γεφυροπλάστιγγα του ΟΛΠ που μετρούσε τα βυτιοφόρα τις Εταιρείας για την τροφοδοσία των πλοίων, όταν είχε βάρδια και μπορούσε να «στήσει την δουλειά» το ελλιπές ζύγισμα δηλαδή του φορτίου, έπαιρνε τηλέφωνο στα μέλη του κυκλώματος και τους έλεγε το συνθηματικό «…οι μπανάνες και τα τελάρα έχουν φτάσει».
Όπως αποδείχτηκε από την έρευνα τις ΕΛ.ΑΣ, ο συγκεκριμένος υπάλληλος για κάθε βυτιοφόρο που ζύγισε για λογαριασμό και συμφώνα με τις επιταγές του κυκλώματος, έπαιρνε 150 ευρώ το όχημα. Πολλά και αφορολόγητα χρήματα δηλαδή.
Όσο για τους οδηγούς των βυτιοφόρων που επίσης ήταν στο κόλπο, όταν πήγαιναν για τροφοδοσία πλοίων και είχαν εντολές από το φερόμενο «αρχηγό» του κυκλώματος Γ. Σπανό, πρόεδρο τις «ΕΤΕΚΑ» και του «Ατρόμητου» να κλέψουν στο μέτρημα, επικοινωνούσαν μεταξύ λέγοντας το συνθηματικό «πάμε για ουζερί στον Πειραιά».
Τέλος και όσων αφορά στην κομπίνα με την τροφοδοσία των πλοίων, οι οδηγοί που συμμετείχαν στο κύκλωμα όταν δεν μπορούσαν να κλέψουν πολλά λίτρα πετρελαίου κατά την διάρκεια τις τροφοδοσίας, επικοινωνούσαν με των «αρχηγό» για να τον ενημερώσουν λέγοντας του: «ήταν τα πιτ μπουλ από πάνω μας και δεν καταφέραμε να κάνουμε βήμα», εννοώντας πως δεν κατάφεραν να κλέψουν στο μέτρημα κατά την διάρκεια τις τροφοδοσίας γιατί ο μηχανικός του πλοίου δεν έκανε τα «στραβά μάτια.»
Θεοδόσης Πάνου
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εξάρθρωσαν μεγάλο κύκλωμα λαθρεμπορίας πετρελαίου – Εμπλέκονται τρανταχτά ονόματα