Νέες αποκαλύψεις βλέπουν το "φως" της δημοσιότητας για τις συνθήκες κάτω από τις οποίες βρήκε τραγικό θάνατο η Ειρήνη Λαγούδη. Ο δικηγόρος της οικογένειας δημοσιεύει έγγραφα από τα συμπεράσματα του πραγματογνώμονα. Γιατί χρησιμοποιήθηκε πετρέλαιο κίνησης για να μπει η φωτιά και όχι βενζίνη. Το κλειστό παράθυρο, η θέση "μηδέν" του διακόπτη του ανεμιστήρα και το μπιτόνι. Δείτε τα έγγραφα.
Η 44χρονη μητέρα τριών παιδιών, Ειρήνη Λαγούδη, βρέθηκε νεκρή στις αρχές Ιανουαρίου μέσα στο αυτοκίνητό της στην παραλία Φωτμού στη λίμνη Τριχωνίδα. Από τότε έχει ξεκινήσει ένα πραγματικό θρίλερ, με την οικογένεια να κάνει λόγο για εγκληματική ενέργεια και την Αστυνομία να διαρρέει ότι πρόκειται για αυτοκτονία.
Η τελευταία εξέλιξη αφορά σε αποσπάσματα από την έκθεση παρατηρήσεων και σχολιασμού στην έκθεση αυτοψίας του Αντιστράτηγου – Υπαρχηγού ΠΣ, ε.α. Νομικού Ειδικού Ερευνητή – Δικαστικού Πραγματογνώμονα Διερεύνησης Εγκλημάτων Εμπρησμού Ανδριανού Γκούρμπατση, που έδωσε ο δικηγόρος της οικογένειας Λαγούδη.
Στα κείμενα που δημοσιοποιεί ο κ. Ταουξής αναφέρεται ξεκάθαρα ότι υπάρχει δράστης που έβαλε τη φωτιά η οποία οδήγησε στο θάνατο την Ειρήνη Λαγούδη.
Τα συμπεράσματα για την Ειρήνη Λαγούδη
Σύμφωνα με τον κ. Γκούρμπατση:
Πρώτον: Η επιλογή του καυσίμου που χρησιμοποίησε για να βάλει φωτιά εντός του αυτοκινήτου της Λαγούδη. Δηλαδή, του πετρελαίου κίνησης και όχι της εξαιρετικά εύφλεκτης βενζίνης, η οποία λόγω πτητικότητας, μπορεί υπό συγκεκριμένες συνθήκες να προκαλέσει με τον αέρα εκρηκτικό μείγμα και να εκραγεί.
Δεύτερον: Η επιλογή του είδους καύσης, δηλαδή η επιλογή της ατελούς από την πλήρη καύση, με σκοπό τις μικρότερες δυνατές βλάβες από τη φωτιά. Υπήρξε δηλαδή φωτιά ελεγχόμενου αερισμού, αφού έφτασε στη μέγιστη τιμή έχοντας περίσσεια φορτίου πυρκαγιά. Υπολογίζεται ότι κάηκε το ένα τρίτο της συνολικής ποσότητας του πετρελαίου που ραντίστηκε στο εσωτερικό του αυτοκινήτου. Αντίθετα, αν δηλαδή υπήρχε πλήρης καύση, θα απανθρακώνονταν η Ειρήνη Λαγούδη και θα προξενούνταν μεγάλες καταστροφές στο αυτοκίνητο και πολύ πιθανό η πυρκαγιά, λόγω του καπνού, να γινόταν αντιληπτή από κατοίκους της περιοχής.
Τρίτον: Το κλείσιμο του παραθύρου της πόρτας του συνοδηγού, για να μην εισέλθει εντός της καμπίνας οξυγόνο.
Τέταρτον: Η θέση του διακόπτη του ανεμιστήρα στη θέση μηδέν, για να μην εισέλθει ούτε από εκεί εντός της καμπίνας οξυγόνο.
Πέμπτον: Η τοποθέτηση και η διάταξη που ανευρέθηκαν το μπιτόνι που περιείχε το καύσιμο υγρό, ο αναπτήρας και το πώμα του μπιτονιού».
Ο “οργανωμένος” εμπρηστής
Ο εμπρηστής χαρακτηρίζεται στην έκθεση «οργανωμένος», μεθοδικός και με ικανότητα να επηρεάζει άλλα άτομα. Τα χαρακτηριστικά της δράσης του είναι: «Η χρήση του μέσου πρόκλησης εμπρησμού γίνεται προκειμένου να εξασφαλίσει χρονοκαθυστέρηση, για να απομακρυνθεί και επιτύχει ένα πειστικό άλλοθι. Δεν επιλέγει εύκολο στην πρόσβαση τόπο για να μη γίνει αντιληπτός.
Κινείται χωρίς περιορισμούς, δηλαδή εξασφαλίζει ότι έχει πολλές επιλογές πρόσβασης στο σημείο του εμπρησμού. Μετά τη διάπραξη του εμπρησμού αλλάζει κάποιες συμπεριφορές, που μπορεί να τον προδώσουν ή να κινήσουν υποψίες. Η βασική του αδυναμία είναι η υπερεκτίμηση των δυνατοτήτων του».
Ένα άλλο ενδιαφέρον στοιχείο που σημειώνει ο κ. Γκουρμπάτσης είναι ότι η 44χρονη μητέρα καθόταν κατά την έναρξη και κατά τη διάρκεια της πυρκαγιάς της 6ης Ιανουαρίου στη θέση του συνοδηγού, φορώντας μάλιστα τη ζώνη ασφαλείας.
Ωστόσο, βρέθηκε από τις Αρχές νεκρή στο πίσω κάθισμα, γεγονός που «δείχνει», σύμφωνα με την έρευνα, ότι ενδεχομένως οι δράστες ήταν δύο: «Το άτομο που προκάλεσε τη φωτιά μαζί με συνεργό του, κατά το 10λεπτο έως 15λεπτο χρονικό διάστημα που μεσολάβησε από την έναρξη της φωτιάς, μέχρι και την αυτοκατάσβεσή της, βρίσκονταν έξω από το αυτοκίνητο και περίμεναν τον ασφυκτικό θάνατο του θύματος από τα δηλητηριώδη αέρια.
Όταν έσβησε η φωτιά, άνοιξαν την πόρτα και μετέφεραν τη θανούσα από τη θέση του συνοδηγού στο πίσω κάθισμα. Κατά τη μεταφορά αποτυπώθηκαν στο πίσω δεξιό παράθυρο, καθώς και στο επάνω αυτού τμήμα του ουρανό της καμπίνας πελματικά αποτυπώματα, το πιο πιθανόν από τα μποτάκια που φορούσε η Ειρήνη Λαγούδη, ενώ από το δεξί υπόδημα σκίστηκε και η ταπετσαρία του καλύμματος του πίσω καθίσματος.