Μεγάλο κύκλωμα το οποίο έκλεβε αυτοκίνητα τα οποία είτε τα πουλούσε ολόκληρα ή τα διέλυσε και πούλαγε τα ανταλλακτικά εξάρθρωσε η αστυνομία. Η σπείρα με τα αυτοκίνητα εφάρμοζε “επιστημονικές” μεθόδους για να επιτύχει το σκοπό της καθώς είχε στην κατοχή της ειδικό τεχνικό εξοπλισμό (laptops που συνδέονται με το διαγνωστικό των οχημάτων) καθώς και λογισμικό (software) για τη δημιουργία κλειδιών, προγραμματισμένα με τα στοιχεία των οχημάτων.
Πρόκειται για εξοπλισμό ιδιαίτερα μεγάλης αξίας, ο οποίος είναι δυσεύρετος στην Ελλάδα και τις περισσότερες φορές εισάγεται από το εξωτερικό. Ο εξοπλισμός αυτός προϋποθέτει εξειδικευμένες γνώσεις, ενώ καταδεικνύει επαγγελματικού τύπου τεχνογνωσία και ανάλογη υποδομή στην προπαρασκευή και τη διάπραξη τέτοιων κλοπών .
Μάλιστα είναι η πρώτη φορά που οι αρχές εντοπίζουν σπείρα που διαθέτει τέτοια υποδομή στην κατασκευή κλειδιών, προτού καν προχωρήσει στην κλοπή τους.
Έχουν γίνει οκτώ συλλήψεις, ενώ μέχρι τώρα έχουν εξιχνιαστεί 39 περιπτώσεις κλοπής οχημάτων, ενώ έχουν εντοπιστεί 5 κλεμμένα αυτοκίνητα, πινακίδες και άδειες κυκλοφορίας κλεμμένων αυτοκίνητων καθώς και πλήθος εξαρτημάτων και ανταλλακτικών οχημάτων, τα όποια αποθήκευαν σε χώρους που διατηρούσαν συνεργαζόμενα μέλη της οργάνωσης, που συνελήφθησαν.
Είχαν δημιουργήσει δίκτυο πωλήσεων και ανταλλακτικών και εκτός Αττικής
Τα μέλη της σπείρας δραστηριοποιούνταν στην κλοπή οχημάτων, τα οποία διοχέτευαν αυτούσια ή σε ανταλλακτικά – εξαρτήματα, σε δίκτυο που είχαν συστήσει το οποίο επεκτείνονταν και εκτός Αττικής σε Πάτρα, Χαλκίδα, Καλαμάτα, Καστοριά, Βόλο και Ιωάννινα.
Ο αρχηγός της σπείρας μάλιστα επέλεγε τα αυτοκίνητα που θα κλαπούν ανάλογα την αγοραστική ζήτηση και τις …παραγγελίες που είχε. Μάλιστα κινούταν κυρίως σε περιοχές των νοτίων και βορείων προαστίων, όπου εντόπιζε τα προς αφαίρεση – κατά παραγγελία – οχήματα και σημείωνε τον αριθμό πλαισίου τους, τον οποίο προωθούσε σε ‘άλλο μέλος της οργάνωσης, το οποίο ήταν επιφορτισμένο με την κατασκευή του απαραίτητου τεχνολογικού εξοπλισμού για την κλοπή του οχήματος.
Το συγκεκριμένο μέλος κατασκεύαζε κλειδί, κάρτα οχήματος ή οποιοδήποτε άλλο «εργαλείο» απαιτούνταν, για την αφαίρεση της συγκεκριμένης μάρκας και μοντέλου οχήματος.
Στη συνέχεια μέλη της οργάνωσης αφαιρούσαν το όχημα και το στάθμευαν σε ασφαλές σημείο, σε περιοχές των δυτικών προαστίων, όπως Χαϊδάρι και Αιγάλεω, με ελάχιστη κίνηση οχημάτων, όπου ήταν δυσκολότερος ο εντοπισμός του.
Στη συνέχεια το όχημα μεταφέρονταν είτε σε συνεργείο – διαλυτήριο αυτοκινήτων στο Αιγάλεω, προκειμένου να αποσυναρμολογηθεί και να διατεθούν τα μέρη του ως ανταλλακτικά, είτε αυτούσιο μεταφέρονταν σε αυτόν που είχε «παραγγείλει» την κλοπή του.
Τα ανταλλακτικά, τα οποία «περίσσευαν» από την αποσυναρμολόγηση των οχημάτων, μεταφέρονταν σε αποθήκη εντός περιφραγμένου οικοπέδου με ψηλή μεταλλική περίφραξη στον Ασπρόπυργο, προκειμένου στη συνέχεια να διατεθούν για πώληση σε έτερους – μεμονωμένους αγοραστές.
Ζούσαν από τα κλοπιμαία και “τζόγαραν”
Στην πλειοψηφία τους τα μέλη της οργάνωσης δεν εργάζονταν και με τα κέρδη που απέφερε η εγκληματική τους δραστηριότητα, κάλυπταν τα έξοδα διαβίωσης τους και έπαιζαν τυχερά παίγνια. Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η σύζυγος του αρχηγού της οργάνωσης, η οποία σε διάστημα μόνο μίας εβδομάδας, έχασε «τζογάροντας», το χρηματικό ποσό των 10.000 ευρώ.
Για τις μεταξύ τους επικοινωνίες, είχαν ενεργοποιήσει τηλεφωνικές συνδέσεις σε στοιχεία άγνωστων αλλοδαπών, ενώ κατά τις συνομιλίες τους χρησιμοποιούσαν κωδικοποιημένες λέξεις και φράσεις, όπως «έπιπλο» που παρέπεμπε στα κλεμμένα οχήματα και η φράση «βάλτο για ύπνο» που παρέπεμπε στον χρόνο αφαίρεσης του οχήματος.
Επιπλέον, λάμβαναν ιδιαίτερα μέτρα κατά τη διακίνηση των χρηματικών ποσών των αγοραπωλησιών, οι οποίες γίνονταν αποκλειστικά και μόνο με μετρητά και σε κατ’ ιδίαν συναντήσεις, ενώ όταν επρόκειτο για αποστολές και παραλαβές χρημάτων από και προς την επαρχία, τα έστελναν σε φακέλους με μεταφορικές εταιρείες ή με υπεραστικά λεωφορεία του ΚΤΕΛ.
Κατά τις έρευνες που πραγματοποιήθηκαν, μεταξύ άλλων, βρέθηκαν και κατασχέθηκαν :
- διαγνωστικά εγκεφάλων αυτοκινήτου,
- ηλεκτρονικά τσιπάκια και διαρρηκτικά εργαλεία,
- συσκευή προγραμματισμού κλειδιών, συγκεκριμένης μάρκας οχημάτων,
- ψηφιακοί δίσκοι, με προγράμματα αντιγραφής κλειδιών οχημάτων,
- κλεμμένα εξαρτήματα και ανταλλακτικά οχημάτων,
- μεταλλικοί ράβδοι, αποτύπωσης αριθμών πλαισίου (πόντες),
- εγκέφαλοι αυτοκινήτων, με ενδείξεις και σειριακούς αριθμούς,
- (74) κινητήρες οχημάτων, από τους οποίους οι (46) φέρουν ενδείξεις, (18) φέρουν αλλοιωμένες ενδείξεις και (10) άνευ ενδείξεων,
- (3) αυτοκίνητα, από τα οποία το ένα με σβησμένο αριθμό πλαισίου και δύο μη λειτουργικά,
- πινακίδες κυκλοφορίας και έγγραφα οχημάτων,
- το χρηματικό ποσό των (16.125) ευρώ,
- πλήθος εξαργυρωμένων δελτίων τυχερών παιγνίων, συνολικής αξίας (65.266,65) ευρώ (πληρωτέο ποσό) με ημερομηνίες κατά τα έτη 2016-2020,
- πιστόλι, με δύο γεμιστήρες με (40) φυσίγγια και μακρύκαννο πυροβόλο όπλο, καθώς και πλήθος φυσιγγίων.
Ακόμη βρέθηκαν (5) κλεμμένα αυτοκίνητα, από τα οποία τα (3) είχαν ήδη αποσυναρμολογηθεί.
Λεία πάνω από 300.000 ευρώ
Το οικονομικό όφελος από τη μέχρι τώρα διαπιστωμένη δράση τους ανέρχεται στο ποσό των (300.000) ευρώ περίπου, το οποίο όμως δεν αντικατοπτρίζει το πραγματικό κέρδος που έχουν εισπράξει, που ξεπερνά κατά πολύ το προαναφερόμενο ποσό, αν συνεκτιμηθεί η διάρκεια της δράσης τους, σε συνδυασμό με την τιμή πώλησης μεμονωμένων ανταλλακτικών οχημάτων.
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίσθηκε σχετική ποινική δικογραφία –κακουργηματικού χαρακτήρα – και οδηγήθηκαν απογευματινές ώρες στον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών, ο οποίος τους παρέπεμψε για κύρια ανάκριση, όπου έλαβαν προθεσμία προκειμένου απολογηθούν την 3η Φεβρουαρίου 2020.
Να σημειώσουμε ότι για πέντε από τους συλληφθέντες, έχουν σχηματισθεί κατά το παρελθόν ποινικές δικογραφίες για παρόμοια αδικήματα, ενώ ένας συλληφθείς από το 1992 μέχρι και σήμερα, έχει συλληφθεί συνολικά είκοσι φορές, για παρόμοια αδικήματα.