Πολύ μεγάλη ήταν η “μπάζα” που έκανε η σπείρα που καταλήστευε τον ΟΣΕ, στην οποία συμμετείχαν και εργαζόμενοι του οργανισμού… με το αζημίωτο φυσικά.
Η ΕΛΑΣ παρουσία του Νίκου Τόσκα και του Χρήστου Σπίρτζη έδωσε στο “φως” της δημοσιότητα τα όσα βρέθηκαν στην κατοχή των κατηγορουμένων. Και είναι πολλά, πάρα πολλά. Εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, χρυσές λίρες, λάπτοπ και τάμπλετ μεγάλης αξίας και πολλά πολλά άλλα.
Βρέθηκαν επίσης και 2 συσκευές ενδοεπικοινωνίας για να διευκολύνουν ακόμα περισσότερο τα πράγματα την ώρα που παραλάμβαναν τα κλοπιμαία.
Μπορεί η ζημιά που προκάλεσε το κύκλωμα στον ΟΣΕ να είναι μέχρι στιγμής στα 10 εκατομμύρια ευρώ, όμως δεν μπορεί να υπολογιστεί το κόστος για τον ίδιο τον οργανισμό που πρόσφατα πουλήθηκε με πολύ χαμηλό τίμημα.
Οι κατηγορούμενοι συνολικά είναι 30 αλλά για κάποιους έχει παρέλθει το αυτόφωρο, κι έτσι οι συλληφθέντες είναι 19 εκ των οποίων οι 8 υπάλληλοι του ΟΣΕ και οι υπόλοιποι μέλη τριών συμμοριών Ρομά! Μάλιστα από τους 8 ο ένας είναι προϊστάμενος υπηρεσίας του ΟΣΕ.
Συνελήφθησαν συνολικά, μετά από συντονισμένες αστυνομικές επιχειρήσεις, σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πέλλα, Θήβα και Λαμία, 19 άτομα μεταξύ των οποίων τα 3 αρχηγικά μέλη της οργάνωσης, που είναι Ρομά, καθώς και 8 υπάλληλοι του ΟΣΕ.
Η εγκληματική οργάνωση αφαιρούσε μεγάλες ποσότητες εκποιήσιμου τροχαίου υλικού από σιδηροδρομικούς σταθμούς. Εξαρθρώθηκε από τη Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας.
Πως καταλήστευσαν τον ΟΣΕ
Οι ομάδες των Ρομά είναι τρείς και δρούσαν ως εξής: Έρχονταν σε συνεννόηση πριν τους διαγωνισμούς που γίνονταν για εκποίηση παροπλισμένου υλικού. Από ράγες, μέχρι ανταλλακτικά που ήταν στις αποθήκες του ΟΣΕ..
Οι συμμορίες των Ρομά, πλησίαζαν τους υπαλλήλους του ΟΣΕ λέγοντάς τους ότι θα χτυπήσουν τον διαγωνισμό κάτω από την αρχική τιμή για να τον πάρουν πιο φθηνά και την διαφορά την έδιναν στους υπαλλήλους.
Για να μπορέσουν να κάνουν ανενόχλητη την δουλειά τους πλησίαζαν και τους υπόλοιπους συμμετέχοντες στον διαγωνισμό, “λαδώνοντάς” τους για να αποσυρθούν ή να μην έχουν ουσιαστική συμμετοχή.
Η λεπτομέρεια ήταν ότι αν στην αποθήκη ήταν 6 τόνοι υλικού και έβγαιναν σε διαγωνισμό οι τρείς τόνοι, οι υπάλληλοι “χάριζαν” τους τρεις τόνους στην συμμορία, φυσικά με το αζημίωτο.
Οι μίζες ξεκινούσαν από 100 και έφταναν τις 40.000 ευρώ. Μάλιστα, χρησιμοποιούσαν και παρατσούκλια για τους υπαλλήλους όπως «πιράνχας».
Τις μίζες τις έλεγαν «σαλάμι» και «φυστίκια» και την συμφωνία που έκλειναν «παιχνίδι».
Σημειώνεται ότι στα σπίτια ορισμένων από τους συλληφθέντες υπαλλήλους του ΟΣΕ βρέθηκαν δεσμίδες χρημάτων με διακριτικά από βουλγαρική τράπεζα!
Η παρουσίαση της υπόθεσης έγινε σήμερα από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη, τον αναπληρωτή υπουργό Προστασίας του Πολίτη Νίκο Τόσκα και τον διευθυντή της Διεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας Ανδρέα Αποστολόπουλο και την εκπρόσωπο Τύπου της ΕΛΑΣ Ιωάννα Ροτζιώκου.
Παράλληλα, στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα 11 άτομα μεταξύ των οποίων 2 υπάλληλοι του ΟΣΕ και ένας της ΔΕΗ.
Η ενημέρωση από την Αστυνόμο Β’ Ροτζιώκου Ιωάννα:
«Η Διεύθυνση Οικονομικής Αστυνομίας κατάφερε να αποδημήσει πλήρως εγκληματική οργάνωση, τα μέλη της οποίας προέβαιναν με διάφορες μεθοδεύσεις στην παράνομη ιδιοποίηση μεγάλων ποσοτήτων εκποιήσιμου υλικού του Ο.Σ.Ε., της Ελληνικής Εταιρίας Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.» και της ΓΑΙΑ Ο.Σ.Ε., σε διάφορες περιοχές της χώρας μας ή στην εξαπάτηση επιχειρήσεων δημόσιας ωφέλειας, με τη μέθοδο των πλασματικών μετρήσεων.
Η εξάρθρωση της εγκληματικής οργάνωσης είναι αποτέλεσμα πολύμηνων και στοχευμένων αστυνομικών ερευνών, κατά τις οποίες αξιοποιήθηκαν και διασταυρώθηκαν πλήθος στοιχείων και δεδομένων που αφορούσαν στις παράνομες δραστηριότητες των μελών της.
Σε όλα τα στάδια της πολύμηνης ερευνητικής διαδικασίας υπήρξε στενή συνεργασία με τις αρμόδιες Υπηρεσίες του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Συλλήψεις σε πολλές περιοχές
Στο τελικό στάδιο των ερευνών προχθές, Τετάρτη 13 Δεκεμβρίου 2017, οργανώθηκαν παράλληλες συντονισμένες αστυνομικές επιχειρήσεις σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Αλεξανδρούπολη, Βόλο, Πέλλα, Θήβα και Λαμία, στο πλαίσιο των οποίων συνελήφθησαν συνολικά δέκα εννέα 19 Έλληνες, μεταξύ των οποίων τα τρία 3 αρχηγικά μέλη της οργάνωσης και οκτώ 8 υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε.
Οι επιχειρήσεις πραγματοποιήθηκαν με τη συνδρομή της Υποδιεύθυνσης Οικονομικής Αστυνομίας Βόρειου Ελλάδας και τις κατά τόπους αστυνομικές Υπηρεσίες.
Σε βάρος των συλληφθέντων σχηματίστηκε δικογραφία για τα – κατά περίπτωση – αδικήματα της συγκρότησης, ένταξης και διεύθυνσης εγκληματικής οργάνωσης, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής, απάτης, ψευδούς βεβαίωσης, πρόληψης και καταστολής της νομιμοποίησης εσόδων από εγκληματικές δραστηριότητες, δωροληψίας και δωροδοκίας υπαλλήλου, παρακώλυσης συναγωνισμού, της νομοθεσίας για παραβάσεις φορολογικών διαδικασιών και άλλων διατάξεων και της νομοθεσίας που αφορά στην αύξηση των ποινών για τους καταχραστές του δημοσίου.
Επιπλέον, στη δικογραφία περιλαμβάνονται άλλα έντεκα 11 μέλη της εγκληματικής οργάνωσης, μεταξύ των οποίων δυο υπάλληλοι του Ο.Σ.Ε και υπάλληλος της Δ.Ε.Η., οι όποιοι κατηγορούνται για τα –κατά περίπτωση- αδικήματα της ένταξης σε εγκληματική οργάνωση, της δωροληψίας, των διακεκριμένων περιπτώσεων κλοπής, της απάτης και της ψευδούς βεβαίωσης.
Σχεδόν 3 χρόνια λήστευαν τα πάντα
Η δράση της εγκληματικής οργάνωσης εντοπίζεται από το Φεβρουάριο του 2015, ενώ η λειτουργία της εκτείνεται με τη μορφή «δικτύου» σε διάφορες περιοχές της ελληνικής επικρατείας και συγκεκριμένα σε Αττική, Θεσσαλονίκη, Πέλλα, Ημαθία, Κοζάνη και Ξάνθη. Επιπλέον, ήταν δομημένη ιεραρχικά και τα μέλη της λειτουργούσαν με διακριτούς ρόλους, στο πλαίσιο κεντρικού σχεδιασμού.
Αρχηγικό-καθοδηγητικό ρόλο είχαν τρεις από τους συλληφθέντες, οι οποίοι είχαν διαμορφώσει κατάλληλη υποδομή, που εντοπίζεται μεταξύ άλλων, στην ίδρυση, διαχείριση και εκμετάλλευση (3) επιχειρήσεων με δραστηριότητα το χονδρικό εμπόριο παλαιών σιδήρων και μετάλλων, με έδρα στην Θεσσαλονίκη, Βόλο και Λαμία.
Οι συγκεκριμένες επιχειρήσεις χρησιμοποιούνταν ως «όχημα» για τη συμμετοχή τους σε πλειοδοτικούς διαγωνισμούς εκποίησης άχρηστων υλικών, με αναθέτουσες εταιρείες κυρίως τις εξής : Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», Ελληνική Εταιρία Συντήρησης Σιδηροδρομικού Τροχαίου Υλικού «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.», Δημόσια Επιχείρηση Ηλεκτρισμού «Δ.Ε.Η. Α.Ε.», Ανεξάρτητος Διαχειριστής Μεταφοράς Ηλεκτρικής Ενέργειας «Α.Δ.Μ.Η.Ε. Α.Ε.» καθώς και Ελληνικά Αμυντικά Συστήματα Α.Β.Ε.Ε., «Ε.Α.Σ.Α.Β.Ε.Ε.», Ελληνική Αεροπορική Βιομηχανία Α.Ε. «Ε.Α.Β. Α.Ε.», «ΓΑΙΑ ΟΣΕ Α.Ε.».
Είχαν και… σταθερό πελατολόγιο
Επιπρόσθετα τα αρχηγικά μέλη είχαν προβεί :
· στην εξασφάλιση σταθερού πελατολόγιου, όπου διέθεταν προς πώληση τα παράνομα αποκτηθέντα εκποιήσιμα υλικά,
· στη στρατολόγηση – ένταξη στην οργάνωση ατόμων που συνδέονταν με την υπαλληλική ιδιότητα με την «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», τα οποία δωροδοκούσαν προκειμένου να προβούν σε πράξεις που αντίκειτο στα καθήκοντα τους, καθώς και
· στην εξασφάλιση της συνδρομής ιδιοκτήτων-διαχειριστών (3) επιχειρήσεων, που διέθεταν ζυγιστικά όργανα (γεφυροπλάστιγγες), οι οποίοι κατά περίπτωση επιλέγονταν για την πλασματική ζύγιση του εκποιούμενου υλικού .
Στο φάσμα των ενεργειών για την υλοποίηση των επιδιώξεων της οργάνωσης, περιλαμβάνεται η συνεισφορά χρηματικών ποσών, από μέρους των αρχηγικών μελών, σε κοινό «ταμείο» για την χρηματοδότηση των δραστηριοτήτων της, ενώ μέρος των παράνομων εσόδων κατέληγαν σε τραπεζικούς λογαριασμούς της Βουλγαρίας και της Κύπρου, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται η κεφαλαιακή ρευστότητα της οργάνωσης και να υποκρύπτεται η προέλευση τους.
Τα αρχηγικά μέλη λάμβαναν μέρος (μέσω των εταιρειών που διαχειρίζονταν) σε διαγωνισμούς των ανωτέρω νομικών πρόσωπων για την εκποίηση σιδηροδρομικού τροχαίου ή μη, καθώς και έτερου υλικού και με ιδιαίτερες μεθοδεύσεις και τεχνάσματα προκαλούσαν παρακώλυση του συναγωνισμού και αναδεικνύονταν πλειοδότες.
“Λάδωναν” και όσους συμμετείχαν στους διαγωνισμούς
Ειδικότερα, προσέφεραν ή υπόσχονταν στους λοιπούς συμμετέχοντες χρηματικό αντάλλαγμα, προκειμένου να μην καταθέτουν προσφορές ή να τις αποσύρουν, πετυχαίνοντας τη μη ουσιαστική συμμετοχή τους στη διαγωνιστική διαδικασία.
Αναδεικνύονταν, έτσι, πλειοδότες στους σχετικούς διαγωνισμούς, προσφέροντας την ελάχιστη τιμή μονάδος, που περιγραφόταν στη διακήρυξη, περιορίζοντας τα έσοδα που θα εισέπραττε το εκάστοτε νομικό πρόσωπο υπό υγιείς συνθήκες πλειοδοσίας.
Επίσης, τα αρχηγικά μέλη σε ορισμένες περιπτώσεις, κατόπιν τηλεφωνικών συνομιλιών με λοιπούς συμμετέχοντες προγραμμάτιζαν συνάντηση λίγες ώρες πριν τη διεξαγωγή των διαγωνισμών, με σκοπό τη μη ουσιαστική συμμετοχή σ’ αυτούς, επιδιώκοντας να λάβουν χρηματικό αντάλλαγμα από τον εκάστοτε πλειοδότη για την απόσυρση τους.
Αναφορικά με τον τρόπο δράσης της οργάνωσης (modus operandi), προέκυψε ότι τα μέλη της ακολουθούσουν κυρίως δύο μεθόδους δράσης, ως ακολούθως :
Στην πρώτη περίπτωση διέπρατταν απάτες σε βάρος επιχειρήσεων δημόσιας ωφέλειας, καθώς επιδίωκαν οι ποσότητες ανακυκλώσιμου υλικού που κάθε φορά παραλαμβάνονταν πραγματικά από τα μέλη της οργάνωσης, να είναι μεγαλύτερες από αυτές που αναγράφονταν στα «εικονικά» ζυγολόγια και πρωτόκολλα παράδοσης που συντάσσονταν από συγκεκριμένους υπάλληλους των ζημιωθέντων νομικών πρόσωπων, που ορίζονταν από τα μέλη των επιτρόπων παράδοσης.
Στο πλαίσιο αυτό, τα αρχηγικά μέλη προέβαιναν σε μεθοδεύσεις έτσι ώστε να μην αποτυπώνεται κατά τις διαδικασίες ζύγισης η πραγματική ποσότητα εκποιήσιμων, παροτρύνοντας ιδιοκτήτες και τεχνικούς των εταιρειών που διαχειρίζονταν ζυγοπλάστιγγες να παρεμβαίνουν στα ζυγιστικά όργανα, αλλοιώνοντας τις ζυγίσεις.
Όπου δεν “λάδωναν” εξαπατούσαν
Επισημαίνεται ότι, σε ορισμένες περιπτώσεις όπου στην εκάστοτε επιτροπή παράδοσης δεν συμμετείχαν μέλη της εγκληματικής οργάνωσης ή δεν εξασφαλιζόταν η συνέργεια αρμόδιων υπάλληλων, τα αρχηγικά μέλη παραπλανούσαν τους υπάλληλους ως προς το πλασματικό αποτέλεσμα της ζύγισης, πετυχαίνοντας με αυτό τον τρόπο να βεβαιωθούν αναληθείς ποσότητες στα πρωτόκολλα παράδοσης.
Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω υπάλληλοι (μέλη της οργάνωσης), προέβαιναν στις πράξεις αυτές συστηματικά, επιδιώκοντας την υποστήριξη των δραστηριοτήτων της οργάνωσης.
Ενδεικτικό του εύρους της δραστηριότητας των μελών της οργάνωσης είναι ότι μόνο το τελευταίο τετράμηνο διαπιστώθηκε ότι εκδοθήκαν συνολικά 71 «εικονικά» ζυγολόγια, καθώς και 34 πρωτόκολλα παράδοσης εκποιούμενου υλικού που αποτελούν προϊόν ψευδούς βεβαίωσης, υπογεγραμμένα από υπάλληλους της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», οι οποίοι είχαν στρατολογηθεί.
Στη δεύτερη μέθοδο τα μέλη της οργάνωσης, υπό τις εντολές των «αρχηγών» προέβαιναν συστηματικά στην αφαίρεση ποσοτήτων εκποιήσιμου υλικού, από χώρους που είχαν εναποτεθεί προς παράδοση.
Η αφαίρεση εκποιήσιμων υλικών πραγματοποιούνταν είτε σε χρόνο εκτός του καθορισμένου ωραρίου παράδοσής τους, είτε κατά τις ώρες που επιτρεπόταν η παράδοση, κατόπιν συνεννόησης με υπάλληλους – μέλη της οργάνωσης. Τα υλικά παραλαμβάνονταν χωρίς να ζυγιστούν, να συνταχθούν δελτία αποστολής και χωρίς την ύπαρξη σύμβασης εκποίησης ή απόφασης παράδοσης εκποιήσιμου υλικού.
Οι ποσότητες εκποιήσιμου υλικού, μετά την παραλαβή τους από τα μέλη της οργάνωσης, ζυγίζονταν εκ νέου, προκειμένου να διαπιστώνεται το πραγματικό βάρος του φορτίου μετάλλων και στη συνέχεια, μεταφέρονταν σε χώρους προσωρινής αποθήκευσης, με σκοπό τη μεταπώληση τους σε βιομηχανίες κατεργασίας μετάλλων (χαλυβουργίες).
Ως προς τις μεθοδεύσεις που χρησιμοποιούσε η εγκληματική οργάνωση, χαρακτηριστική είναι η περίπτωση έκδοσης Απόφασης την 28η Νοεμβρίου 2017, που υπογράφηκε από Προϊστάμενο Διεύθυνσης της «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.», που αφορούσε σε εικονική ανάθεση μεταφοράς σιδηροτροχιών και διάσπαρτου σιδηροδρομικού υλικού.
Σύμφωνα με την Απόφαση επιτρέπονταν σε εταιρεία που διαχειρίζονταν αρχηγικό μέλος, η μεταφορά υλικού από τους σιδηροδρομικούς σταθμούς Λαχανόκηπων, Ιωνίας και Φιλαδέλφειας, σε φυλασσόμενο χώρο. Η Απόφαση εκδόθηκε για να προσδοθεί νομιμοφάνεια στην παρουσία μελών της οργάνωσης στους σιδηροδρομικούς σταθμούς, όπου παρουσία υπάλληλων, επίσης μελών της οργάνωσης, αφαιρέθηκαν τουλάχιστον (510) τόνοι υλικού.
“Χρυσές δουλειές” με πάρα πολλά κλοπιμαία
Σημειώνεται, ότι κατά τις έρευνες που διενεργήθηκαν στο πλαίσιο της αστυνομικής επιχείρησης σε οικίες, επιχειρήσεις και οχήματα βρέθηκαν και κατασχέθηκαν:
• 220 τόνοι σιδηροδρομικού υλικού, που άνηκε στην «Ο.Σ.Ε. Α.Ε.» και «Ε.Ε.Σ.Σ.Τ.Υ. Α.Ε.» το οποίο αποδόθηκε,
• 4 τράκτορες μετά των επικαθήμενων οχημάτων,
• 102.440 ευρώ,
• 15 χρυσές λίρες,
• μία 1 επιταγή των 8.470 ευρώ,
• 1.074 Λέβα,
• 2 καραμπίνες και είκοσι 20 φυσίγγια,
• 2 ασύρματες συσκευές ενδοεπικοινωνίας,
• 200 συσκευασίες περιέχουσες συσκευές κινητών τηλεφώνων, ταμπλέτες, φορητούς ηλεκτρονικούς υπολογιστές και ψηφιακά μέσα αποθήκευσης (USB),
• περίστροφο, 37 κάλυκες και 58 φυσίγγια ,
• αποσυναρμολογημένο πιστόλι και γεμιστήρα,
• πιστόλι κρότου αερίων,
• μακρύκανο αεροβόλο,
• 24 φορητά αποθηκευτικά μέσα ψηφιακών αρχείων (usb stick),
• πλήθος καρτών κινητής τηλεφωνίας SIM και χειρογράφων σημειώσεων (ημερολόγια, ιδιόχειρες σημειώσεις, φορολογικά παραστατικά, τραπεζικά παραστατικά, συμβάσεις).
Σπίρτζης: Η κυβέρνηση εξαρθρώνει σπείρες που δρουν χρόνια στις Αστικές Συγκοινωνίες
«Εγώ θα ήθελα να ευχαριστήσω και για τη συγκεκριμένη υπόθεση την Ελληνική Αστυνομία, το Στρατηγό και τον Υπουργό τον Νίκο Τόσκα. Είχαμε πολύ συχνή επικοινωνία αρκετούς μήνες τώρα. Είναι μετά από πολλά χρόνια, μια συνεργασία, που αποδίδει, γενικότερα στον τομέα των μεταφορών, όπου για δεκαετίες είχαν αφεθεί συγκεκριμένα κυκλώματα να ανθίζουν.
Να σας θυμίσω, ότι με την επιχείρηση της Ελληνικής Αστυνομίας εξαρθρώθηκε μια άλλη σπείρα που τύπωνε πλαστά εισιτήρια. Τώρα έχουμε αυτή την υπόθεση, που δεν είναι υπόθεση των τελευταίων χρόνων. Όπως θυμάστε, όσοι ασχολείστε με το δημοσιογραφικό λειτούργημα στις μεταφορές, για δεκαετίες υπήρχαν κλοπές υλικού, βανδαλισμοί, -βανδαλισμοί και κλοπές πολύ κεντρικών συστημάτων-, όπως του συστήματος ηλεκτροκίνησης των αυτοματισμών και άλλων.
Τα δύο συστήματα που έχουν κλαπεί και δε λειτουργούν, τώρα τρέχουν οι διαγωνισμοί για την ανάταξη τους, τόαο από τη σύμβαση των αυτοματισμών τόσο στον κλάδο της σιδηροδρομικής γραμμής για Κιάτο, όσο και στης Βόρειας Ελλάδας, καθώς είχαμε κλοπές και απώλειες σε αγωγούς χαλκού στην ηλεκτροκίνηση στο παρελθόν, την προηγούμενη δεκαετία.
Αυτό δείχνει ότι οι δράστες των κυκλωμάτων δεν είναι μόνο τα τελευταία τρία τέσσερα χρόνια. Πιστεύω ότι η Ελληνική Αστυνομία με το στελεχιακό δυναμικό της και τη συνεργασία που έχει με τα στελέχη του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, θα ψάξει σε πολύ βάθος, -όπως και η Ελληνική Δικαιοσύνη-, για να μην υπάρξει ούτε μια γκρίζα περιοχή, ούτε μια γκρίζα ιστορία από αυτές τις κλοπές στην περιουσία του ελληνικού λαού, που έχει συντελεστεί τα προηγούμενα χρόνια.
Καταλαβαίνετε ότι η πολιτική ευθύνη που υπάρχει, οι γενικές πολιτικές ευθύνες που υπάρχουν από την Κυβέρνηση, εξαρθρώνουν κυκλώματα που έχουν στηθεί για πάρα πολλά χρόνια και στις αστικές συγκοινωνίες και στο χώρο των μεταφορών. Η συνεργασία με τον Νίκο τον Τόσκα είναι πάρα πολύ στενή και με την Οικονομική Αστυνομία, επομένως, ελπίζουμε, πολύ σύντομα να σας δώσουμε και άλλα αποτελέσματα από αυτό το χώρο.
Δε μιλάω για τον ΟΣΕ μόνο. Ελπίζουμε και η ελληνική Δικαιοσύνη, μετά τις αποκαλύψεις και στο χώρο των αστικών συγκοινωνιών και από την Ελληνική Αστυνομία και από τους επιθεωρητές, να συνδυάσει τις προηγούμενες δύο υποθέσεις και βέβαια να διερευνήσει σε πολύ βάθος και τη σημερινή επιτυχία της Ελληνικής Αστυνομίας.
Εγώ να ξαναδώσω τα συγχαρητήρια μου στον Υπουργό τον Νίκο Τόσκα και στο Στρατηγό Ανδρέα Αποστολόπουλο για την πολύ μεγάλη επιτυχία και να τους ευχαριστήσω για τη συνεργασία που είχαμε.»
Τόσκας: Η πρακτική μας συνδέεται με την αποτελεσματικότητα
Ο κ. Τόσκας, από την πλευρά του επισήμανε πως : «Η λογική η δική μας και η πρακτική που εφαρμόζουμε συνδέεται μόνο με την αποτελεσματικότητα. Δεν υπάρχει καμία σκέψη, σε κανένα επίπεδο του κρατικού μηχανισμού, για κουκουλώματα, για άλλες μεθοδεύσεις ή για καθυστερήσεις, μέχρι να δούμε ποιοι είναι αυτοί και τι ρόλο παίζουν.
Επιπλέον οι υποδομές τις οποίες μας παρέχει το Υπουργείο Υποδομών, με εξαιρετική αποτελεσματικότητα και γρήγορη απόδοση είτε αυτό αφορά δρόμους είτε αφορά τρένα είτε αφορά άλλες υποδομές, πρέπει να προστατεύονται. Και γι’ αυτό, όχι τυχαία, επικεντρωθήκαμε, προσανατολιστήκαμε, βάλαμε προτεραιότητα στη διαφθορά που υπάρχει σε αυτούς τους τομείς: είτε λέγονται εισιτήρια, είτε προστασία σιδηροδρομικών γραμμών από τους βανδαλισμούς, τις κλοπές που γίνονταν για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και οι οποίες πράξεις στερούσαν το ελληνικό δημόσιο από ένα σωρό πόρους και ταλαιπωρούσαν τον κόσμο με ζημιές που γίνονταν. Δόθηκαν λοιπόν προτεραιότητες στην Οικονομική Αστυνομία.
Η Οικονομική Αστυνομία με πολύ επαγγελματισμό και μεθοδικότητα εξάρθρωσε αυτό το τεράστιο κύκλωμα που αφαιρούσε μεγάλες ποσότητες μεταλλικών αντικειμένων και στη συνέχεια είχαν στήσει όλο αυτό το μηχανισμό για την εκμετάλλευσή τους. Αποκόπηκε και απενεργοποιήθηκε αυτό το τεράστιο κύκλωμα και έτσι και το κράτος μας θα κερδίζει τα χρήματα που πρέπει να κερδίζει και οι πολίτες θα εξυπηρετούνται, χωρίς να ταλαιπωρούνται από αυτούς. Είδατε ότι η έρευνα έγινε πολύ γρήγορα.
Η λογική η δική μας και η πρακτική που εφαρμόζουμε συνδέεται μόνο με την αποτελεσματικότητα. Δεν υπάρχει καμία σκέψη, σε κανένα επίπεδο του κρατικού μηχανισμού για κουκουλώματα, για άλλες μεθοδεύσεις ή για καθυστερήσεις, μέχρι να δούμε ποιοι είναι αυτοί και τι ρόλο παίζουν. Στόχος μας, η κύρια κατεύθυνσή μας, είναι η τήρηση του νόμου, η προστασία του δημοσίου συμφέροντος, η πρακτική ότι όλα πρέπει να έρχονται στο φως. Αυτή είναι η κεντρική κατεύθυνση του Πρωθυπουργού και της όλης Κυβέρνησης. Να κάνει τη δουλειά της η Οικονομική Αστυνομία, να κάνει τη δουλειά της η Αστυνομία γενικότερα, χωρίς άλλες δεσμεύσεις σε συνεργασία και επ’ ωφελεία και των άλλων υπουργείων, με μόνο φάρο, με μόνο προσανατολισμό την εξυπηρέτηση του δημοσίου συμφέροντος και της νομιμότητας.
Έτσι θα συνεχίσουμε με αυτές τις προτεραιότητες γιατί έχει φανεί ότι έτσι έχουμε τα αποτελέσματα. Χάρη βέβαια στην Ελληνική Αστυνομία, χάρη στους ανθρώπους αυτούς που δουλεύουν μέρα και νύχτα και που με μεθοδικότητα απέδωσαν σε γρήγορο διάστημα, όπως είπα, τα αποτελέσματα αυτά.
Η συνεργασία μας με το Υπουργείο Υποδομών και τον Χρήστο Σπίρτζη θα συνεχιστεί και θα εντατικοποιηθεί. Δεν σας τα είπε τυχαία ο κύριος Υπουργός ότι θα αυξήσουμε τη συνεργασία γιατί έχουμε ως στόχο και την ενίσχυση της ασφάλειας των μεταφορών σε όλα τα επίπεδα αλλά και την απενεργοποίηση τέτοιων κυκλωμάτων».
Τα φορτηγά με τα οποία μετέφεραν τα κλοπιμαία