Όπως διαπιστώθηκε από το Γενικό Χημείο του Κράτους η κοκαΐνη που κατασχέθηκε είχε καθαρότητα που ξεπερνούσε το 85% και κατά συνέπεια, στην λιανική αγορά και αφού πρώτα είχε νοθευτεί σε ποσοστό 50% το κέρδος από την πώληση του ναρκωτικού θα ξεπερνούσε το 1 δισ. ευρώ.
Κατά συνέπεια και όπως γίνεται κατανοητό το χτύπημα που δέχθηκε το καρτέλ τις Κολομβίας που έστειλε την κοκαΐνη στην Ευρώπη, έχασε ένα μεγάλο μέρος των χρημάτων που θα εισέπραττε από την πώληση του ναρκωτικού στις πιάτσες της γηραιάς ηπείρου.
Παράλληλα και σύμφωνα με πληροφορίες, η αρχική ποσότητα κοκαΐνης που έφτασε στο Λιμάνι του Πειραιά μέσα σε κοντέινερ με νόμιμο φορτίο και συγκεκριμένα μπανάνες, ανακαλύφθηκε τυχαία όταν ένας τεχνίτης κλήθηκε να επισκευάσει το μηχανισμό ψύξης του «κουτιού», ώστε να μην χαλάσουν οι μπανάνες.
Από εκεί και έπειτα ξεκίνησε να ξετυλίγεται το «κουβάρι» των αποκαλύψεων, καθώς Λιμενικοί, στελέχη του ΣΔΟΕ και της Δίωξης Ναρκωτικών της Ασφάλειας Αττικής, αλλά και τελωνειακοί ενεπλάκησαν στις έρευνες με αποτέλεσμα την πλήρη εξιχνίαση της υπόθεσης.
Τα καρτέλ έχουν «φυτέψει» ανθρώπους στα λιμάνια του Εκουαδόρ
Μάλιστα το συμπέρασμα που εξήχθη από τους αρμόδιους ερευνητές της υπόθεσης, είναι το γεγονός πως πλέον τα καρτέλ έχουν αλλάξει το δρομολόγιο του ναρκωτικού που ρίχνουν στην Ευρώπη.
Αρχικά τα φορτία με τα νόμιμα φρούτα εν προκειμένω τις μπανάνες έπιαναν λιμάνι στην Μάλτα, όπου εκεί άνθρωποι των καρτέλ «αφαιρούσαν το πρόσθετο φορτίο» με την κόκα και στην συνέχεια το νόμιμο φορτίο έπαιρνε το δρόμο του για τους επίσης νομίμους παραλήπτες.
Στο λιμάνι της Βαλέτα πριν από περίπου δύο χρόνια είχαν ανακαλυφθεί μεγάλες ποσότητες κοκαΐνης κρυμμένες στα νόμιμα φορτία, με αποτέλεσμα οι «βαρόνοι» της Λατινικής Αμερικής, να αλλάξουν δρομολόγιο και πλέον να φορτώνουν το ναρκωτικά σε κοντέινερ με μπανάνες, τα οποία είχαν προορισμό τα λιμάνια του Πειραιά και τις Θεσσαλονίκης.
Βέβαια οι νόμιμοι παραγωγοί μπανάνας και η εταιρεία προωθήσης του φρούτου σαφώς και ουδεμία σχέση έχουν με την μεταφορά της κοκαΐνης, καθώς φαίνεται πως τα καρτέλ έχουν «φυτέψει» ανθρώπους στα λιμάνια του Εκουαδόρ, με αποστολή να «φυτεύουν» με την σειρά τους την κόκα στα μηχανήματα ψύξης του κουτιού, που άλλωστε είναι τοποθετημένα εξωτερικά του εμπορευματοκιβωτίου.
Ρεπορτάζ: Θεοδόσης Πάνου