Διάλογοι... "φωτιά" της σπείρας που εξέδιδε πλαστά διπλώματα οδήγησης. Δωροδοκούσαν τον επικεφαλής της Διεύθυνσης Νοτίου Τομέα για να... πληρώνει τα έξοδά του. Ο σημαντικός ρόλος του ιδιοκτήτη σχολής οδήγησης.
Τα όσα κατέγραψε ο υπερκοριός της ΕΥΠ φαίνεται πως “έκαψαν” τα μέλη του κυκλώματος που φέρονται να εμπλέκονται στην υπόθεση με τα πλαστά διπλώματα οδήγησης.
Σύμφωνα με πληροφορίες από τη δικογραφία της υπόθεσης, οι αρχές άρχισαν τις έρευνες μετά από τέσσερις καταγγελίες, κυρίως ανώνυμες, που έφτασαν ενώπιον τους από τον Ιούλιο του 2018.
Παράλληλα, σημαντικό ρόλο έπαιξε και υπάλληλος της υπηρεσίας η οποία ανακάλυψε ότι σε δυο φακέλους κατόχων διπλωματών ενώ υπήρχαν τα ατομικά αποτελέσματα θεωρητικής εξέτασης δεν υπήρχαν τα συγκεντρωτικά. Αναζητώντας τα συγκεντρωτικά διαπίστωσε ότι τις επίμαχες ημέρες και ώρες εξέτασης δεν είχαν προγραμματιστεί αίθουσες και συνεπώς αυτές που αναγράφονταν ήταν εικονικές.
Έτσι, έφτασαν στις συλλήψεις των εννέα κατηγορουμένων οι οποίοι διώκονται κατά κατά περίσταση για τα κακουργήματα της δωροδοκίας, της δωροληψίας και της ψευδούς βεβαίωσης και τα πλημμελήματα της σύστασης συμμορίας, της φθοράς ξένης ιδιοκτησίας και της ψευδούς ιατρικής βεβαίωσης. Αύριο οι κατηγορούμενοι θα βρεθούν ενώπιον του ανακριτή διαφθοράς προκειμένου να απολογηθούν μετά από προθεσμία που ζήτησαν και έλαβαν σήμερα
Σύμφωνα με την ανακοίνωση της ΕΛΑΣ, από τις μέχρι τώρα έρευνες έχει εξακριβωθεί η παράνομη χορήγηση αδειών οδήγησης σε τουλάχιστον 212 υποψήφιους, οι οποίοι δεν εμφανίστηκαν στις θεωρητικές εξετάσεις, καταβάλλοντας το χρηματικό ποσό των 2.000 ευρώ, κατά μέσο όρο, αναλόγως την κατηγορία του διπλώματος, με το συνολικό εκτιμώμενο όφελος για τη συμμορία να προσδιορίζεται πάνω από 424.000 ευρώ.
Αποκαλυπτικές συνομιλίες
Βασικό ρόλο από τις τηλεφωνικές συνομιλίες των κατηγορουμένων φέρεται να είχε ο ιδιοκτήτης σχολής οδηγών. Σύμφωνα με πληροφορίες, διάφορα άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό φέρονται να συνομιλούσαν μαζί του και να τον ρωτούσαν αν μπορούν να αποκτήσουν δίπλωμα χωρίς εξετάσεις χρησιμοποιώντας εκφράσεις όπως “με τη διαδικασία τη δύσκολη” ή “έτσι με λεφτά”.
Κάθε φορά που κάποιος συνομιλητής του αναφέρονταν σε αυτόν τον τροπο έκδοσης διπλώματος εκείνος ανέφερε ” θα τα πούμε από κοντά”.
Πελάτης: από τη Γερμανία, καλημέρα από κρύο ρε. Είναι εδώ στη δουλειά δυο παιδιά απο την Ουγγαρία τα οποία θέλουν επιβατικό να τα φέρω ;
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: απ την Ουγγαρία ;
Πελάτης : ναι ρε ΕΕ .
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: θέλουν άδεια παραμονής έξι μήνες στην Ελλάδα.
Πελάτης : Ουγγαρία, είναι στην Ευρώπη αυτοί ρε.
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: δεν εχει σημασία θέλουν άδεια παραμονής (…) πρεπει να έρθουν να γραφτούν στην Ελλάδα να κάνουν άδεια παραμονής έξι μήνες .
Πελάτης : τους γράφω εγώ ότι μένουν σε εμένα όπως κάναμε με τη γυναίκα του Μ. μετά εντάξει προχωράει;
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: Ναι θέλει την άδεια ομως να υπάρχει
Πελάτης: Για να μην εμφανιστούν καθόλου να έρθουν… Τι… Πώς τέλος πάντων ….
Ιδιοκτήτης σχολής οδηγών: θα μιλήσουμε θα τα πούμε γιατί είμαι στο υπουργείο.
Πως “έχωσαν” και τον διευθυντή του Νοτίου Τομέα
Μάλιστα, ήταν τέτοια η “μανία” των μελών του κυκλώματος να συνεχίσουν την δράση τους που σύμφωνα με πληροφορίες από τη δικογραφία προκύπτει ότι στις 12 Δεκεμβρίου 2018 εξήγησαν στον διευθυντή της Διεύθυνσης του Νότιου Τομέα (σσ και κατηγορούμενο στην υπόθεση πλέον) τι συμβαίνει με τις ” στημένες αίθουσες ” και στη συνέχεια συζήτησαν μεταξύ τους για το χρηματικό πόσο που έπρεπε να καταβάλλουν για να τους καλύψει και να τον εντάξουν στην ομάδα.
Το κάθε μέλος φέρεται να έδωσε 1.500 ευρώ , συνολικά 12.000 . Μάλιστα, ο διευθυντής εμφανίζεται να ζητήσει επιπλέον 300 ευρώ με το πρόσχημα οτι τα έχει ανάγκη για να πληρώσει το σέρβις του αυτοκινήτου του. Μερικές μέρες αργότερα ζήτησε άλλα τόσα για να πληρώσει τα τέλη κυκλοφορίας. Στο μεταξύ από συνομιλίες φαίνεται να έχει ζητήσει αλλά 1.000 ευρώ από κάθε υπάλληλο που εμπλέκεται στις “στημένες αίθουσες”
Διάλογος 1
Υπάλληλος : Δεν θα σε ρωτήσει πιθανότατα , αλλά άμα σε ρωτήσει έτσι πετά το να σου πω και καλεί άλλο , πρεπει αυριο να μαζέψουμε 1,5 ο καθένας
Υπάλληλος : εντάξει
Υπάλληλος : γιατί είπαμε να του το δώσουμε για τα Χριστούγεννα και καλά και για όλο αυτό αλλά να μην το δώσουμε , να του τα δώσουμε αυριο αλλά να τα δώσει ο Γ. και καλά ότι το κάνει αυτός αλλά ειναι περίεργο να του δώσουν τόσα λεφτά από μόνοι τους απ γιατί από μέσα έχει γίνει η μ@@@@@@ και είπαμε να μαζέψει ο καθένας 1,5 .
Υπάλληλος : ω ρε γαμ@@@ .
Υπάλληλος : έλα την Παρασκευή το πρωί να έχεις 1,5 , το έχουμε πει και στον Κ. αλλά λέει είναι ταπί αλλά θα παει ο Τ. και θα του πει ” φίλε δεν γίνεται να μην δώσεις αυτά” (…) 10/10 θα ακυρωθεί και αυτή να ξέρεις αλλά προέχει να επιστρέψεις και αυτά.
Υπάλληλος : ω ρε φίλε δεν υπάρχουν.
Υπάλληλος : κατάλαβες, επομένως να εισαι προετοιμασμένος , γιατί λογικά οι δυο Γ. θα έρθουν να τα ζητήσουν … Εδώ θα σωθεί η οικογενεια ή θα σκέφτεσαι τώρα τα πέντε και τα επτά ;
Διάλογος 2
Υπάλληλος : για να κλείσει αυτό είναι πολλα που πρεπει να σκεφτούμε και πως να τα χειραγωγήσουμε . Είναι πάρα πολλά. Γιατί πλέον ο άλλος πάνω έχει δυο επι 25 επι 30 επι 40 πόσο είναι . Και αν πάμε μια κάτω, γιατί το σκεφτόμουνα γιατί, που έλεγες κατι άλλο και αυτά αν γίνει . Αν κατι γίνει και τσεκάρει κατι , τελειώσαμε. Θα πει πάρτε το καπελάκι σας και φύγετε μόνοι σας. Θα μας το πει. Δηλαδή είναι λίγο, γιατί το σκεφτόμουνα και δίπλα εντάξει υπάρχουν επιλογές του λέω αλλά πρέπει και είναι και ο άλλος ρε φίλε γιατί είναι δύσκολο. Μου λεει και αν πει όχι ; Του λέω άστο υπάρχουν επιλογές και μετά λέω θα κλείσουν όλα.
Υπάλληλος : Ναι
Υπάλληλος : όντως θα κλείσουν όλα του λέω και τώρα που το σκέφτομαι πιο ώριμα δεν γίνεται χωρίς αυτόν.
Διάλογος 3
Υπάλληλος : Δεν γίνεται αλλιώς γιατί δεν ειναι . Δεν υπάρχει βρύση κάνουλα αφου εγώ φταίω και παίρνω , εσύ δεν φταίς. Δεν γίνεται να το αφήσουμε έτσι, αυτό της το είπα . Το ξεκαθάρισα …
Ιδιοκτήτης σχολής οδήγησης : Πώς θα γίνει ; Θα βάλουμε μ@@@@@ τώρα μπράβο στο μαγαζί μας ;