Νέα δέσμη μέτρων για να αντιμετωπιστεί το φαινόμενο της λαθρεπιβίβασης και να αυξηθούν τα έσοδα στις αστικές συγκοινωνίες, προκειμένου να αποφευχθεί πιθανή αύξηση των εισιτηρίων τον ερχόμενο Οκτώβριο, θα πάρει το υπουργείο Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων.
Οπως ειπώθηκε σε σύσκεψη που έγινε υπό τον γγ Μεταφορών του υπουργείου, Νίκο Σταθόπουλο, με τις διοικήσεις των ΟΑΣΑ, ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, τα μέτρα που άρχισαν να λαμβάνονται από πέρυσι τον Σεπτέμβριο έχουν αποδώσει, όμως η προσπάθεια πρέπει να συνεχιστεί.
Όπως είπε ο κ. Σταθόπουλος το ζήτημα της ενδεχόμενης αύξησης της τιμής του εισιτηρίου, πρόκειται να εξεταστεί τον Σεπτέμβριο σε συνεργασία με την τρόικα, εκτίμησε ωστόσο ότι θα αποφευχθεί η αύξηση. Πάντως, σε περίπτωση αύξησης, αυτή δεν θα είναι της τάξης του 25% που προβλέπει το μνημόνιο, αλλά σε μικρότερο ποσοστό.
Σύμφωνα με τον κ. Σταθόπουλο, ο στόχος που έχει τεθεί για να μην αυξηθεί η τιμή του εισιτηρίου, είναι να αυξηθούν τα έσοδα του ΟΑΣΑ σε ποσοστό 10%, που αντιστοιχεί σε 25 εκατομμύρια ευρώ. Ποσό ικανοποιητικό για να μην υπάρξει αύξηση, όπως είπε χαρακτηριστικά.
Επίσης, έως το τέλος Ιουνίου θα εφαρμοστεί το μέτρο της εισόδου των επιβατών στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ μόνο από τη μπροστινή πόρτα του οχήματος, έτσι ώστε ο οδηγός να ελέγχει αν οι επιβάτες που μπαίνουν στο όχημα ακυρώνουν εισιτήριο.
Παράλληλα, θα πωλούνται εισιτήρια μέσα στα οχήματα από τους οδηγούς, στην τιμή του 1,50 ευρώ (αντί 1,40 για το ενιαίο ή 1,20 για το απλό εισιτήριο). Όπως εξήγησε ο γ.γ. Μεταφορών του υπουργείου, θα υπάρχει επιβάρυνση της τιμής, προκειμένου να λειτουργεί αποτρεπτικά και μόνο σε περιπτώσεις ανάγκης να αγοράζονται εισιτήρια εντός του οχήματος.
Σε ερώτηση για το πώς θα προστατευθούν οι οδηγοί από φαινόμενα ληστείας, κυρίως σε επικίνδυνες περιοχές, ο κ. Σταθόπουλος είπε πως θα ζητηθεί η συνδρομή της δημοτικής αστυνομίας.
Ο ΟΑΣΑ και το υπουργείο σχεδιάζουν άλλο ένα μέτρο που θα υλοποιηθεί στο επόμενο εξάμηνο και θα αφορά την ανταλλαξιμότητα χρησιμοποιημένων εισιτηρίων. Δηλαδή, ο κάτοχος του εισιτηρίου θα έχει όφελος της εναπομείνουσας αξίας προσκομίζοντάς το στις συνεργαζόμενες επιχειρήσεις. Με αυτόν τον τρόπο αναμένεται να λυθεί το πρόβλημα της ανταλλαγής εισιτηρίων, που αποτελεί σοβαρή πηγή απώλειας εσόδων. Στο πλαίσιο της προσπάθειας αυτής, τις επόμενες μέρες ο ΟΑΣΑ θα απευθύνει πρόσκληση στις εταιρείες που θέλουν να συμμετάσχουν στο πρόγραμμα.
Σε ό,τι αφορά τα έσοδα των αστικών συγκοινωνιών, ο γγ Μεταφορών τόνισε πως τον Απρίλιο και τον Μάιο καταγράφεται μικρή αύξηση των εσόδων σε σχέση με πέρυσι, ωστόσο, σε επίπεδο εξαμήνου τα έσοδα θα είναι μειωμένα σε σύγκριση με το αντίστοιχο διάστημα του 2012, λόγω των πολυήμερων απεργιών στις αρχές του χρόνου.
Ενισχύονται οι έλεγχοι
Για την αντιμετώπιση της λαθρεπιβίβασης, ενισχύεται και ο μηχανισμός ελέγχου των εισιτηρίων με αύξηση του αριθμού των ελεγκτών αλλά και ενίσχυση του προσωπικού των εκδοτηρίων. Όπως ανέφερε ο πρόεδρος της ΣΤΑΣΥ, Νίκος Παπαθανάσης, ήδη, μετακινήθηκαν 102 εργαζόμενοι από τις διοικητικές υπηρεσίες στον έλεγχο και τα εκδοτήρια. Στα μέσα σταθερής τροχιάς ελέγχους πραγματοποιούν συνολικά 90 εργαζόμενοι, ενώ στα λεωφορεία και τα τρόλεϊ 230 άτομα, εκ των οποίων οι 190 είναι εθελοντές.
Αναφορικά με τα πρόστιμα, σύμφωνα με τα στοιχεία που έδωσε ο πρόεδρος της ΟΣΥ, Γιάννης Οικονόμου, καταγράφεται σημαντική αύξηση. Αναλυτικά, τον Ιανουάριο τα πρόστιμα ήταν 5.080 (αξίας 272.000 ευρώ), τον Φεβρουάριο 4.022 (αξίας 206.000 ευρώ), τον Μάρτιο 9.870 (αξίας 506.00 ευρώ) και έως τις 17 Απριλίου 6.435 (αξίας 322.000 ευρώ). Ταυτόχρονα, καταβάλλεται προσπάθεια να αυξηθεί ο αριθμός των προστίμων που πληρώνονται. Μάλιστα, πρόσφατα οι υπηρεσίες του ΟΑΣΑ απέστειλαν ενημερωτικά σημειώματα σε όσους είχαν πρόστιμα τα οποία είχαν βεβαιωθεί και είχαν πάει στην εφορία. Με την κίνηση αυτή σημαντικός αριθμός οφειλετών ανταποκρίθηκε πληρώνοντάς τα.
Για τα ποσοστά της λαθρεπιβίβασης, ο κ. Σταθόπουλος σημείωσε ότι στη χώρα μας κυμαίνονται από 15% έως 20%. Στόχος είναι το ποσοστό να φτάσει στο 5% για τα μέσα σταθερής τροχιάς και στο 10% για τις οδικές συγκοινωνίες.
Τέλος, ο γγ Μεταφορών επανέλαβε ότι στις προθέσεις του υπουργείου είναι η επέκταση του δικτύου των λεωφορειολωρίδων, ωστόσο για να προχωρήσει θα πρέπει να έχει προηγηθεί μελέτη στρατηγικής αναδιάρθρωσης του λεωφορειακού οδικού δικτύου (αναμένεται τον Σεπτέμβριο). Επίσης, το υπουργείο βρίσκεται σε συνεργασία με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης και Προστασίας του Πολίτη, προκειμένου να ενταθούν οι έλεγχοι στις λεωφορειολωρίδες.
Διαβάστε
Μειωμένο σιδηροδρομικό εισιτήριο με την ευρωπαική κάρτα νέων
Γεννήθηκε στο μετρό και δε θα πληρώσει ποτέ στη ζωή του εισιτήριο
Stop στους λαθρεπιβάτες: Μπάρες και ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό
Φτηνό εισιτήριο στις δημόσιες μεταφορές θέλουν οι εργαζόμενοι στα ΜΜΜ