Στην προβλήτα Ι, στο λιμάνι του Πειραιά, που διαχειρίζεται ο ΟΛΠ, δεν θα γίνονται καθόλου φορτοεκφορτώσεις εμπορευματοκιβωτίων, ενώ δεν θα λειτουργεί και σταθμός μεταφοράς αυτοκινήτων(car terminal). To ίδιο θα ισχύει και για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης.
Αναφορικά με την κλάδο της κρουαζιέρας, ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Κρουαζιερόπλοιων και Φορέων Ναυτιλίας Θ. Κόντες, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι το πρόβλημα με τη φορτοεκφόρτωση των αποσκευών των επιβατών κρουαζιερόπλοιων τίθεται πολλές φορές στη φιλοτιμία των πληρωμάτων των πλοίων που, προκειμένου να αναχωρήσει το πλοίο, αναλαμβάνουν τη μεταφορά.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ωστόσο, πρόσθεσε, τις περισσότερες φορές δεν είναι εύκολο κάτι τέτοιο, ενώ αναφορικά με τη μεταφορά των επιβατών κρουαζιερόπλοιων από το πλοίο στους τερματικούς σταθμούς του ΟΛΠ, στο λιμάνι του Πειραιά, είπε ότι υπάρχει πρόβλημα στην περίπτωση που υπάρχουν πολλές αφίξεις.
«Η κυβέρνηση προχωράει ολοταχώς στην πώληση του μετοχικού κεφαλαίου των ΟΛΠ και ΟΛΘ, παρά τις διαφωνίες των εργαζομένων, αλλά και του συνόλου των κοινωνικών φορέων. Ταυτόχρονα, παρά τις επανειλημμένες συναντήσεις δεν έχει δοθεί απάντηση στις θέσεις των εργαζομένων για τη διασφάλιση των θεσπισμένων εργασιακών σχέσεων, παρά τη φραστική δέσμευση του πρωθυπουργού» τονίζεται σε κοινή ανακοίνωση της ΟΜΥΛΕ, της Ένωσης Λιμενεργατών και Αρχιεργατών.
Για το θέμα των εργασιακών σχέσεων, ο πρόεδρος της Ένωσης Λιμενεργατών του ΟΛΠ Νίκος Γεωργίου, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, είπε ότι αυτό που ζητούν στην παρούσα φάση οι εργαζόμενοι, από τα διοικητικά συμβούλια των δύο λιμανιών, είναι η έγκριση του νέου επικαιροποιημένου γενικού κανονισμού εργασίας στις νέες συνθήκες που διαμορφώνονται.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πρόσθεσε ότι το θέμα των εργασιακών σχέσεων έχει παραπεμφθεί από τις διοικήσεις των δύο λιμανιών στην καλή θέληση του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο προς το παρόν τηρεί σιγή ιχθύος.
Όπως υποστήριξε ο κ. Γεωργίου, η Cosco, που αναμένεται να αποκτήσει το πλειοψηφικό πακέτο μετοχών του ΟΛΠ, αλλά και οι ενδιαφερόμενοι αγοραστές για το λιμάνι της Θεσσαλονίκης γνωρίζουν πολύ καλά τα οικονομικά στοιχεία των δύο εταιρειών αλλά και τις υποχρεώσεις των δύο εταιρειών προς τους εργαζομένους.
«Εμείς αυτό που θέλουμε είναι η ενίσχυση του πλαισίου των εργασιακών σχέσεων, όπως ο αποκλεισμός κάποιων εργολαβιών αλλά και να χρησιμοποιούνται μόνο εργαζόμενοι από τους δύο οργανισμούς των λιμανιών και όχι από αλλού» ανέφερε ο κ. Γεωργίου, προσθέτοντας ότι κάτι ανάλογο ισχύει αυτή τη στιγμή και για άλλες μετοχοποιημένες εταιρείες, όπως ο ΟΤΕ και τα ΕΛΠΕ.
Υπενθυμίζεται πως οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ έχουν εν ισχύ συλλογική σύμβαση εργασίας, που ανανεώθηκε πέρυσι, με διετή διάρκεια και λήγει το καλοκαίρι του 2017 και με την τρίμηνη μετενέργεια, το φθινόπωρο. Στον ΟΛΠ απασχολούνται 1.121 εργαζόμενοι με βάση τα στοιχεία για τη χρήση του 2015, ενώ στον ΟΛΘ 420 άτομα.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ