Παρασκευή, 22 Νοε.
20oC Αθήνα

Αίμα στους “άδειους” δρόμους της κρίσης – 19 νεκροί το Φεβρουάριο σε τροχαία

Αίμα στους “άδειους” δρόμους της κρίσης –  19 νεκροί το Φεβρουάριο σε τροχαία

Ταχύτητα και… ψυχολογία, αποτελούν τις κυριότερες αιτίες των θανατηφόρων τροχαίων. Τα λιγότερα αυτοκίνητα, κατά συνέπεια οι ελεύθεροι δρόμοι και οι μεγαλύτερες ταχύτητες αυξάνουν τα θανατηφόρα τροχαία.

Η κίνηση των οχημάτων στην πρωτεύουσα έχει μειωθεί σε ποσοστό 20-25% λόγω κρίσης, επισημαίνουν αξιωματικοί της Τροχαίας Αττικής. «Η λύση στο κυκλοφοριακό μπορεί να ήρθε εξαιτίας της έλλειψης οικονομικών πόρων» συμπληρώνουν, ωστόσο οι ελεύθεροι δρόμοι έχουν οδηγήσει στην αύξηση της ταχύτητας κίνησης των οχημάτων. «Είναι γνωστό πως πολλοί κάτοχοι οχημάτων κατέθεσαν τις πινακίδες κυκλοφορίας τους. Ουσιαστικά τα απέσυραν. Αυτοί που τα έχουν ακόμη, περιόρισαν τις μετακινήσεις τους, εξαιτίας της αύξησης των καυσίμων και της μείωσης του εισοδήματός τους» αναφέρουν ανώτεροι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ, θέλοντας να εξηγήσουν το φαινόμενο των «άδειων», κυρίως περιαστικών, δρόμων της Αττικής. 

Ο μέσος όρος ταχύτητας μέσα στην πόλη ανερχόταν στα 45-55 χιλιόμετρα της ώρας, ενώ τώρα έχει αυξηθεί σε 65-75 χιλιόμετρα, υποστηρίζουν οι αστυνομικοί. «Στους περιφερειακούς δρόμους της πρωτεύουσας οι ταχύτητες των οχημάτων έχουν αυξηθεί επικίνδυνα» επισημαίνουν οι αρμόδιοι αξιωματικοί. Αυτό το στοιχείο σε συνάρτηση με την ψυχολογία, συναισθηματική φόρτιση-πίεση, την έλλειψη προσοχής, που διακατέχει πλέον τον Έλληνα οδηγό, εξαιτίας των αυξανόμενων καθημερινών προβλημάτων του, μετατρέπεται σε θανατηφόρο συνδυασμό, εκτιμούν οι ίδιοι αξιωματικοί. Την ίδια ώρα διαπιστώνουν σε επίπεδο παραβάσεων που καταγράφονται πως έχουν αυξηθεί οι «ραλίστες», οι «πιωμένοι», αυτοί που μιλούν στο κινητό ενώ οδηγούν και εκείνοι που περνούν τα «κόκκινα».
 
Οι παραπάνω δυσάρεστες διαπιστώσεις φαίνεται πως επιβεβαιώνονται και από τα αριθμητικά στοιχεία καταγραφής. Μόνο τον Φεβρουάριο του 2013 σημειώθηκαν 446 τροχαία ατυχήματα με 526 παθόντες. Από αυτά τα 18 ήταν θανατηφόρα, με 19 νεκρούς, 16 σοβαρά με αντίστοιχους σοβαρά τραυματίες και 412 ελαφρά με 491 ελαφρά τραυματίες.
 
 Τα κυριότερα αίτια των ατυχημάτων, σύμφωνα με αξιωματικούς της Τροχαίας,  ήταν η οδήγηση χωρίς σύνεση και προσοχή, η παραβίαση προτεραιότητας, η διάσχιση οδοστρώματος άνευ ελέγχου από τους πεζούς, ενώ η μη χρήση προστατευτικού κράνους από τους οδηγούς και επιβάτες των δικύκλων επέτεινε, σε πολλές περιπτώσεις, τη σοβαρότητα του τραυματισμού τους.
 
Το ίδιο χρονικό διάστημα, διάφορες υπηρεσίες της Τροχαίας, βεβαίωσαν 36.294 παραβάσεις από τις οποίες 180 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος.

Κάποιες από αυτές είχαν τον χαρακτήρα του «αντίχρηστου», αφού οι 666 αφορούσαν παραβάσεις για οδήγηση υπό την επίδραση οινοπνεύματος, από τις οποίες οι 83 ήταν σε βαθμό πλημμελήματος, 666 για παραβίαση ερυθρού σηματοδότη, 2.607  παραβάσεις ορίου ταχύτητας, 901 παραβάσεις για χρήση κινητού τηλεφώνου, 760 παραβάσεις για μη χρήση ζώνης ασφαλείας και, 776 παραβάσεις για μη χρήση προστατευτικού κράνους.

Διαβάστε

Αυτοκίνητα «καρμανιόλες» στους δρόμους

Βοιωτία: Σταματούσαν τα αυτοκίνητα και έκλεβαν τους οδηγούς!

Αυξήθηκαν τα τροχαία ατυχήματα κατά 20% στην Τρίπολη

Διαμαρτυρία στο δρόμο που “έσβησαν” 41 άνθρωποι μέσα σε 10 χρόνια!

Τραγωδία στην Κηφισίας – Τροχαίο με νεκρή κοπέλα στο Μαρούσι


Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε