Πλέον το σχέδιο προβλέπει φορολόγηση στην κατοχή και όχι στην αγορά ενός αυτοκινήτου. Έτσι μειώνεται ακόμη και στο μισό ο φόρος μεταβίβασης που πλέον θα κυμαίνεται από 45 ως 5% αντί του 8%-10% που είναι σήμερα.
Αυτό για να πάρει μια έστω μικρή ανάσα ο χώρος της οικοδομής, αν και πολύ δύσκολα θα υπάρξει με μέτρα αυτού του είδους ανάκαμψη.
Η κατάργηση ωστόσο του χαρατσιού μέσω ΔΕΗ και του ΦΑΠ δεν σημαίνει ότι θα υπάρξουν φοροελαφρύνσεις. Αντίθετα ξεκινάει να επιβάλλεται φόρος ανά ακίνητο.
Ουσιαστικά μπαίνει στο στόχαστρο μεγάλος μέρος της ακίνητης περιουσίας των φορολογουμένων που σήμερα είναι αφορολόγητη.
Θα φορολογηθούν όλα ανεξαιρέτως τα κτίσματα, ηλεκτροδοτούμενα ή μη, όπως κατοικίες, οικοδομές, καταστήματα και αποθήκες, τα εντός σχεδίου οικόπεδα και οι εκτός σχεδίου εκτάσεις γης (αγροτικές καλλιέργειες, αγροτεμάχια, βοσκότοποι, γήπεδα κ.ά.).
Σύμφωνα με το “Έθνος” για τα κτίσματα θα υπολογίζεται με κλίμακα 33 συντελεστών που θα ξεκινούν από τα 2 ευρώ το τετραγωνικό μέτρο για ακίνητα που βρίσκονται σε περιοχές με τιμή ζώνης μέχρι 500 ευρώ ανά τ.μ. και θα φθάνουν μέχρι τα 23,1 ευρώ ανά τ.μ. για περιοχές με τιμές ζώνης πάνω από 8.000 ευρώ.
Για τα εκτός σχεδίου πόλεων ή οικισμών ακίνητα ο φόρος θα κλιμακώνεται από 1 έως και 60 ευρώ ανά στρέμμα, ανάλογα με τη γεωγραφική θέση και το είδος της έκτασης (αν βρίσκεται σε ορεινή, ημιορεινή ή πεδινή περιοχή, κοντά στη θάλασσα, αν καλλιεργείται ή είναι χέρσα, το είδος της καλλιέργειας αν είναι μισθωμένη ή ιδιόκτητη), καθώς και το αν ο ιδιοκτήτης είναι ή όχι κατά κύριο επάγγελμα αγρότης.
Διαβάστε επίσης: