Το ενδεχόμενο αυτό άρχισε να εξετάζεται από το Γενικό Επιτελείο – με ενθάρρυνση και κυβερνητικών κύκλων που έχουν συνολική εικόνα των οικονομικών του κράτους – και το πρώτο σκάφος που μπαίνει στο τραπέζι είναι οι πυραυλάκατοι (ΤΠΚ) βρετανικής τεχνολογίας «SUPER VITA» με ενδεχόμενη επέκταση της παραγγελίας που ήδη υπάρχει με τα Ναυπηγεία Ελευσίνας.
Με δεδομένο ότι πάντα πρέπει να υπάρχει ένας μίνιμουμ δεδομένος αριθμός πλοίων στον Στόλο, η οικονομική κρίση ”εμπλέκεται” με τέσσερις συνδυαζόμενους τρόπους, ως εξής:
-1. Επειδή εκ των πραγμάτων θα πάει πιο αργά ( χωρίς όμως να εγκαταλείπεται!) το πρόγραμμα απόκτησης νέων φρεγατών.
– 2. Επειδή το τρέχον πρόγραμμα ναυπήγησης πυραυλακάτων, κατά την ηγεσία του ΓΕΝ, πάει επιχειρησιακά πολύ καλά και τα νεα μοντέλα έχουν εξοπλισμό εφάμιλλο μεγάλων σκαφών.
– 3. Επειδή σταδιακά απαιτείται η αντικατάσταση κάποιων από των παλιότερων μικρών σκαφών. Και
– 4. Επειδή πρέπει πάντα να υπάρχει – κατά την γνώμη των ειδικών – ένα εγχωρίως εξελισσόμενο ναυπηγικό πρόγραμμα, για λόγους αφομοίωσης της τεχνολογίας αλλά και κάλυψης θέσεων εργασίας.