Ελλάδα

Από το 2016 Αθήνα Βόλος σε 3 ώρες σε 10 λεπτά

Συντομότερος κατά 1,5 ώρα θα είναι, από το 2016, ο χρόνος της διαδρομής Αθήνα-Βόλος με τρένο, με την ολοκλήρωση των έργων αναβάθμισης με ηλεκτροκίνηση της υφιστάμενης σιδηροδρομικής γραμμής Λάρισα-Βόλος αλλά και του συνόλου των έργων που εκτελούνται στον κύριο σιδηροδρομικό άξονα, ο οποίος συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη.

Συγκεκριμένα, με την αναβάθμιση της γραμμής η διαδρομή Αθήνα-Βόλος θα πραγματοποιείται σε 3 ώρες και 10 λεπτά από 4 ώρες και 40 λεπτά που χρειάζονται σήμερα, (κάποιες φορές φθάνει και τις 5 ώρες), ενώ η διαδρομή Θεσσαλονίκη-Βόλος θα πραγματοποιείται σε 2 ώρες και 10 λεπτά από 2,5 ώρες που είναι σήμερα.

Την ανάθεση του έργου ενέκρινε το διοικητικό συμβούλιο του ΟΣΕ, μετά από δημόσιο μειοδοτικό διαγωνισμό έναντι τιμήματος 7,175 εκατομμυρίων ευρώ.

Σύμφωνα με τον ΟΣΕ, το συνολικό έργο προβλέπεται να υλοποιηθεί σε δύο φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την αναβάθμιση της γραμμής και των σιδηροδρομικών σταθμών, την εξασφάλιση ισόπεδων διαβάσεων και τη βελτίωση της βατότητάς τους και θα υλοποιηθεί από τον ΟΣΕ, στο πλαίσιο της ήδη ανατεθείσας εργολαβίας. Η δεύτερη φάση αφορά την κατασκευή της ηλεκτροκίνησης της υπόψη γραμμής και θα υλοποιηθεί από την ΕΡΓΟΣΕ.

Για το έργο της δεύτερης φάσης, την ηλεκτροκίνηση, βρίσκεται σε προωθημένο στάδιο η περιβαλλοντική αδειοδότηση, ενώ, έχει ολοκληρωθεί η προετοιμασία των τευχών δημοπράτησης.

Με τη λειτουργία της ηλεκτροκίνησης και τη δρομολόγηση ηλεκτροκινούμενων συρμών, η ταχύτητα των οποίων θα φθάνει τα 120 χιλιόμετρα την ώρα, η διαδρομή στο τμήμα Λάρισα-Βόλος υπολογίζεται ότι θα μειωθεί κατά 35 λεπτά.

Το έργο έχει ως προθεσμία ολοκλήρωσης 24 μήνες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων.

Οι ηλεκτροκινούμενοι συρμοί, όπως επιβεβαιώνεται και από τη λειτουργία τους στη γραμμή Λάρισα-Θεσσαλονίκη, θα προσφέρουν εκτός από εξοικονόμηση χρόνου, πιο άνετη μεταφορά στους επιβάτες, ενώ, παράλληλα θα εξασφαλίζουν οικονομικότερη μετακίνηση επιβατών και αγαθών ενισχύοντας την οικονομία και την ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής. Επίσης, θεωρούνται πιο συμβατοί με τις περιβαλλοντικές απαιτήσεις και τις πολιτικές μείωσης της κατανάλωσης ενέργειας και έκλυσης αέριων ρύπων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Ειδικοί φρουροί στα τρένα

Σύγκρουση τρένων στο Βελιγράδι – 22 τραυματίες

Bild: Στόχος της Αλ Κάιντα τα σιδηροδρομικά δίκτυα στην Ευρώπη
Συγκλονιστικές εικόνες από τη νέα σύγκρουση τρένων – Φόβοι για έναν νεκρό

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Τέμπη: Το φρέον στην εμπορική αμαξοστοιχία μπορεί να προκάλεσε έκρηξη – Τα αποτελέσματα από το Γενικό Χημείο του Κράτους
Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκονται και άλλα υλικά της εμπορικής αμαξοστοιχίας όπως τα αεροφυλάκια του συστήματος πέδησης και οι μπαταρίες στην ηλεκτράμαξα
Η τραγωδία των Τεμπών
Πανεπιστήμιο της Γάνδης: Παραδώσαμε εγκαίρως τις εκθέσεις μας αλλά δεν συμπεριλήφθηκαν στο πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη
«Παραδώσαμε εγκαίρως τις εκθέσεις μας οι οποίες όμως δεν συμπεριλήφθηκαν στο πόρισμα» του ΕΟΔΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη, διευκρινίζει η ερευνητική...
Σύγκρουση τρένων στα Τέμπη
«Είδαμε δύο περίστροφα να μας σημαδεύουν» - Συγκλονίζει η σύζυγος του επιχειρηματία μετά την ληστεία του σπιτιού τους στον Άλιμο
«Από θαύμα ζούμε, ο ένας δράστης έλεγε στον άντρα μου ”μην πεις κακιά κουβέντα για εμάς θα σου κόψω και τα 4 δάχτυλα”» λέει η σύζυγος του επιχειρηματία
Περιπολικό της ΕΛ.ΑΣ
Μαρία Καρυστιανού: «Δεν υπάρχει όριο στην αλαζονεία και στην ασυδοσία της Κυβέρνησης» – Έκτακτη συνέντευξη Τύπου για το πόρισμα του ΕΟΔΑΣΑΑΜ
Στην αντεπίθεση η Μαρία Καρυστιανού μετά τις τελευταίες εξελίξεις γύρω από το πόρισμα του ΕΔΟΑΣΑΑΜ για τα Τέμπη και την παραίτηση Παπαγεωργίου...
Η Μαρία Καρυστιανού 6