Η Black Friday είναι η αγαπημένη ημέρα των απανταχού καταναλωτών. Για 5η χρονιά, οι καταναλωτές στην Ελλάδα περίμεναν με αγωνία τις προσφορές των ηλεκτρονικών καταστημάτων.
Το BestPrice.gr, η δημοφιλής μηχανή αναζήτησης προϊόντων και σύγκρισης τιμών από 2.500+ ηλεκτρονικά καταστήματα, μας αποκαλύπτει τι αγόρασαν online οι καταναλωτές στη χώρα μας και ποια η επίδραση του lockdown. Αξίζει να σημειωθεί ότι το BestPrice.gr επισκέφτηκαν για την έρευνα αγοράς τους περισσότεροι από 4,2 εκατομμύρια καταναλωτές τον Νοέμβριο.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το lockdown στην χώρα φαίνεται ότι ήταν ένας παράγοντας που ενίσχυσε επιπλέον το ήδη αυξημένο ενδιαφέρον των καταναλωτών για τις προσφορές της Black Friday. Με τα ηλεκτρονικά καταστήματα της χώρας να δίνουν το σύνθημα της εκκίνησης των προσφορών μία εβδομάδα νωρίτερα, φέτος οι αναζητήσεις των καταναλωτών για την Black Friday διήρκησαν 10 ημέρες ξεκινώντας από την Παρασκευή 20/11.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Το αντίκτυπο των προσφορών της Black Friday
Την εκπτωτική περίοδο της Black Friday, δηλαδή από 20 έως 29 Νοεμβρίου, καταγράφηκαν 75% περισσότερες επισκέψεις στο BestPrice.gr σε σχέση με το προηγούμενο δεκαήμερο, ενώ αν συγκρίνουμε με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ακριβώς πριν το 2ο lockdown, η αύξηση αντιστοιχεί στο ιλιγγιώδες 128%.
Η αύξηση αυτή αποτυπώνεται και σε επίπεδο πωλήσεων, καθώς το δεκαήμερο της Black Friday ο τζίρος των καταστημάτων αυξήθηκε κατά 143% σε σχέση με το αντίστοιχο προηγούμενο διάστημα. Μάλιστα, συγκριτικά με την περίοδο πριν το lockdown, το ποσοστό της αύξησης φτάνει το 292%. Παράλληλα αυξήθηκε και το μέσο καλάθι κατά 9%.
Black Friday 2020 VS Black Friday 2019
Η Black Friday είναι η ημέρα που παραδοσιακά κάθε χρόνο το BestPrice.gr καταρρίπτει το ρεκόρ επισκεψιμότητας της προηγούμενης χρονιάς. Το lockdown φάνηκε ότι επηρέασε θετικά τη διάθεση των καταναλωτών στην Ελλάδα για ηλεκτρονικές αγορές, με ακόμη μια χρονιά την επισκεψιμότητα να χτυπάει κόκκινο. Πιο συγκεκριμένα, την ημέρα της Black Friday σημειώθηκαν 69% περισσότερες επισκέψεις από πέρυσι, ενώ το δεκαήμερο της Black Friday η συνολική αύξηση έφτασε το 82%.
Cyber Monday
Η περίοδος των προσφορών δεν τελειώνει την Black Friday αλλά συνεχίζεται μέχρι τη Δευτέρα που ακολουθεί, γνωστή ως Cyber Monday. Αντίστοιχα και οι αναζητήσεις των καταναλωτών για προσφορές δεν σταμάτησαν την Black Friday, με τη Δευτέρα 30/11 να σημειώνει 66% και 63% αύξηση σε σχέση με μια τυπική Δευτέρα και την περυσινή Cyber Monday αντίστοιχα.
Η επίδραση του 2ου Lockdown
Την περίοδο του 2ου lockdown (7/11-29/11) η επισκεψιμότητα του BestPrice.gr έχει αυξηθεί κατά 76% σε σχέση με την αμέσως προηγούμενη περίοδο, ενώ συγκριτικά με το 1ο lockdown (23/03-04/05) ο μέσος αριθμός επισκέψεων ανά ημέρα έχει αυξηθεί κατά 41%.
Στο 1ο lockdown, τη θέση της τοστιέρας πήρε ο αρτοπαρασκευής καθώς τα περισσότερα σπίτια απέκτησαν από έναν, ενώ παράλληλα ένα μικρό γυμναστήριο διαμορφώθηκε στα περισσότερα σαλόνια, δίπλα από το τραπεζάκι που φτιάχναμε παζλ και παίζαμε επιτραπέζια. Πώς διαμορφώθηκαν όμως οι αγοραστικές μας προτιμήσεις το 2ο lockdown; Ακολουθούν σχετικά στατιστικά σε επίπεδο κατηγορίας και προϊόντος.
Επισκέψεις σε e-shops ανά κλάδο
Με τα φυσικά καταστήματα κλειστά, οι καταναλωτές στράφηκαν αποκλειστικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο για να αναζητήσουν, να συγκρίνουν και να επωφεληθούν τις προσφορές της Black Friday. Ποιοι κλάδοι όμως κέντρισαν περισσότερο την προσοχή των καταναλωτών την εκπτωτική αυτή περίοδο; Μετρήσαμε τις “εισόδους” των χρηστών του BestPrice.gr στα συνεργαζόμενα καταστήματα αυτό το 10ημερο και σας παρουσιάσουμε το ποσοστό της αύξησης – ναι γιατί όλοι οι κλάδοι σημείωσαν άνοδο – σε σχέση με το αντίστοιχο χρονικό διάστημα ακριβώς πριν το lockdown:
- Τεχνολογία +185%
- Σπίτι & Κήπος +88%
- Μόδα +90%
- Υγεία & Ομορφιά +22%
- Μηχανοκίνηση +13%
- Παιδικά & Βρεφικά +179%
- Ψυχαγωγία +167%
- Σπορ & Χόμπυ +57%
Τα 20 top selling προϊόντα της Black Friday
Κατά το 10ημερο της Black Friday σημειώθηκε πτώση της καλύτερης τιμής σε αρκετές χιλιάδες διαφορετικά προϊόντα. Ποια ήταν όμως τα προϊόντα που αγοράστηκαν περισσότερο από τους χρήστες του BestPrice.gr; Αν μπορούσαμε να ανοίξουμε τα δέματα από τις παραγγελίες αυτής της περιόδου, τις περισσότερες φορές θα βρίσκαμε ένα προϊόν από την ακόλουθη λίστα:
- Xiaomi Redmi Note 9 Pro 6GB 64GB
- Turbo-X TXV-S3250SMT
- Xiaomi Redmi Note 9 4GB 128GB
- Xiaomi Redmi Note 8 4GB 64GB
- Huawei MediaPad T5 10.1″ 32GB
- Xiaomi Mi Band 5 Black
- Huawei P40 Lite E 64GB
- Western Digital Elements Portable 2TB Black
- Sony Playstation 365 Days Plus Card
- Samsung Galaxy A41 64GB Dual
- Alcatel 3L 2020 64GB
- HP 652 Black F6V25AE
- FIFA 21 Champions Edition PS4
- Turbo-X TXV-S3950SMT
- Huawei MediaPad T3 10 9.6″ LTE 16GB
- Huawei Watch GT 2 Sport Edition 46mm Black
- Epson EcoTank L3151
- SanDisk SSD Plus 240GB
- Apple iPhone 11 64GB
- Samsung Galaxy Tab A 2019 10.1 WiFi 2GB 32GB
Οι 20 top selling κατηγορίες της Black Friday
Όπως αναφέραμε παραπάνω, όλες οι κατηγορίες προϊόντων σημείωσαν άνοδο κατά το 10ημερο της Black Friday. Κάποιες όμως συγκεκριμένες υποκατηγορίες ξεχώρισαν, καταγράφοντας τις περισσότερες online πωλήσεις και είναι οι ακόλουθες:
- Κινητά Τηλέφωνα
- Τηλεοράσεις
- Χριστουγεννιάτικα
- Βιβλία
- Playmobil & Lego
- Αθλητικά Παπούτσια
- Sneakers (Γυναικεία & Ανδρικά)
- Αθλητικά Ρούχα (Γυναικεία & Ανδρικά )
- PS4 Games
- Μποτάκια (Γυναικεία και ανδρικά)
- Αθλητικά Όργανα Μετρήσεων
- Tablets
- Ποντίκια
- Headphones
- Πολυμηχανήματα
- Παιδικά Επιτραπέζια Παιχνίδια
- Gaming Headsets
- Μάσκες Προστασίας
- Κούκλες
- Πληκτρολόγια
BestPrice Trends: Οι τάσεις της αγοράς
Τα παραπάνω στατιστικά αποτελούν μόλις μια μικρή γεύση της νέας υπηρεσίας “BestPrice Trends” που θα είναι διαθέσιμη στο BestPrice.gr τον προσεχή Δεκέμβριο. Πρόκειται για μία δωρεάν υπηρεσία προς όλους, με χρήσιμες πληροφορίες για τις τάσεις της αγοράς όπως τα best selling προϊόντα στην Ελλάδα, σύμφωνα με τις online παραγγελίες από τα συνεργαζόμενα καταστήματα που συμμετέχουν στην υπηρεσία “BestPrice 360° Analytics”.
Σημείωση:
* Τα παραπάνω στοιχεία επισκεψιμότητας αφορούν το δικτυακό τόπο https://www.bestprice.gr/. Τα στατιστικά πωλήσεων προέρχονται από ανώνυμα δεδομένα που συλλέγονται από ηλεκτρονικές παραγγελίες από τα συνεργαζόμενα καταστήματα του BestPrice.gr μέσω της υπηρεσίας “BestPrice 360° Analytics”.