Εκρηκτική αύξηση στον όγκο δουλειάς αντιμετωπίζουν οι εταιρείες κούριερ αυτή την περίοδο. Οι ηλεκτρονικές παραγγελίες αυξήθηκαν κατακόρυφα από καταναλωτές που σπεύδουν να ψωνίσουν με τιμές Black Friday και να πραγματοποιήσουν τις χριστουγεννιάτικες αγορές, τους, αποκλειστικά μέσα από τα e-shops, όσο διαρκεί το lockdown.
Μπορεί οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις στον χώρο του λιανεμπορίου να αγωνιούν για την επόμενη ημέρα και να μετρούν τις ζημιές από τα δύο lockdown, ωστόσο υπάρχουν επιχειρήσεις που πλέον σταματούν να δέχονται ηλεκτρονικές παραγγελίες, μέχρι νεοτέρας, προκειμένου να εξυπηρετήσουν τις υπάρχουσες ηλεκτρονικές παραγγελίες.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Την ίδια ώρα, οι διοικήσεις και οι υπάλληλοι των εταιρειών κούριερ σηκώνουν τεράστιο βάρος αυτή την περίοδο, όπως και στην πρώτη καραντίνα, καθώς τρέχουν να προλάβουν τις εκατοντάδες παραγγελίες, και προσπαθούν με ατελείωτες ώρες δουλειάς να μην υπάρχουν μεγάλες καθυστερήσεις.
Οι κούτες με προϊόντα σχηματίζουν «βουνά» έξω από τα καταστήματα, όπως σε αυτό του Πειραιά, με τους υπαλλήλους να κάνουν «αγώνα δρόμου» για να τα παραδώσουν όσο πιο σύντομα γίνεται.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μιλώντας στο newsit.gr ο κ. Μάκης Σαβίδης αντιπρόεδρος του ελληνικού ηλεκτρονικού εμπορίου εκτιμά πως η αύξηση του τζίρου συγκριτικά με την περσινή χρονιά θα είναι περίπου στο 35%.
Πολλά online καταστήματα έχουν προμηθευτεί πλέον δικό τους στόλο από κούριερ ούτως ώστε να μην επαναληφθούν τα προβλήματα και τις καθυστερήσεις συγκριτικά με το πρώτο lockdown αναφέρει ο ίδιος.
«Ακόμα κι αν αναγκαστήκαμε να προσλάβουμε έκτακτο προσωπικό, για να αντιμετωπίσουμε το φαινόμενο Black Friday, όπου πέρυσι σημειώθηκε ρεκόρ παραγγελιών, ωστόσο, υπάρχουν δέματα και φάκελοι, που ενώ θα έπρεπε να παραδοθούν την επόμενη ημέρα, καθυστερούν έως και μία εβδομάδα» αναφέρει στο newsit.gr στέλεχος εταιρείας ταχυμεταφορών.
Στα ΕΛΤΑ Courier δουλεύουν νυχθημερόν για να προλάβουν την έγκαιρη παράδοση των προϊόντων
Στο πρώτο lockdown η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ) είχε τοποθετηθεί, επιβεβαιώνοντας ότι τα έκτακτα μέτρα που είχαν επιβληθεί στη χώρα για την αντιμετώπιση της διάδοσης του κορονοϊού, είχαν δημιουργήσει προβλήματα στις επιχειρήσεις παροχής ταχυδρομικών υπηρεσιών. Αυτή τη φορά, το πρόβλημα θεωρήθηκε αυτονόητο, αναφέρουν παράγοντες της αγοράς, σχολιάζοντας το φαινόμενο της αδυναμίας γρήγορης εξυπηρέτησης.
Το πρόβλημα μάλιστα των καθυστερήσεων ή και του «μπλοκαρίσματος» λόγω των αυξημένων παραγγελιών δεν αποτελεί προνόμιο των εταιρειών courier, αλλά και κάποιων πολυκαταστημάτων που διαθέτουν e-shop. Τρανό παράδειγμα το Jumbo, που τις τελευταίες ημέρες δήλωσε αδυναμία να εκπληρώσει τον αυξημένο αριθμό παραγγελιών, με αποτέλεσμα να «κλείσει» το ηλεκτρονικό κατάστημα για μερικές ημέρες.
Τα προβλήματα και οι επενδύσεις
Αναμφίβολα, οι ταχυμεταφορές, αποτελούν έναν από τους ελάχιστους κλάδους που έχουν την «τιμητική» τους όσο διαρκεί το lockdown.
Στο δεύτερο lockdown, οι εταιρείες είναι περισσότερο προετοιμασμένες. Έχουν επενδύσει σε ανθρώπινο δυναμικό και σε ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό, κόντρα στις αντίξοες συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί από τη μείωση προσωπικού, λόγω των ειδικών αδειών και την αναδρομολόγηση αποστολών, λόγω των περιορισμένων αεροπορικών πτήσεων.
Όσον αφορά τα οικονομικά μεγέθη των εταιρειών του κλάδου, σύμφωνα με τα τελευταία διαθέσιμα στοιχεία της ΕΕΤΤ που αφορούν τη χρήση 2018, οι επιχειρήσεις με Γενική Άδεια (ταχυμεταφορείς) παρουσίασαν 360,27 εκατ. ευρώ έσοδα, αυξημένα κατά 7,2% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Το ίδιο διάστημα, διακινήθηκαν 76,62 εκατ. ταχυδρομικά αντικείμενα, δηλαδή 8,5% περισσότερα σε σύγκριση με το 2017. Το μεγαλύτερο όγκο ταχυδρομικών αντικειμένων, ήτοι το 82,5%, διακίνησαν έξι επιχειρήσεις, οι οποίες πραγματοποίησαν το 8,4% των συνολικών εσόδων της αγοράς ταχυμεταφορών.
ρεπορτάζ: Λευτέρης Σουχάιμπ