Ελλάδα

Δύσκολο το κείμενο της έκθεσης, λέει ο Σύλλογος Φροντιστών Αττικής

«Απαιτητικό» χαρακτηρίζει το κείμενο που δόθηκε για περίληψη στις σημερινές πανελλαδικές εξετάσεις, ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Φροντιστών Αττικής που έχει συγκροτήσει επιτροπή πανελλαδικών εξετάσεων.

Ο πρόεδρος του Συλλόγου, Γ. Βαφειαδάκης, που υπογράφει τις εκτιμήσεις, τονίζει ότι το εν λόγω κείμενο για το πανανθρώπινο μήνυμα της τέχνης, από κείμενο της Ελένης Γλύκατζη- Αρβελέρ, είχε εκτενή μεταφορικό λόγο που ίσως δυσκόλευε τους μαθητές στη σύνταξη περίληψης, καθώς είχε και αρκετά αναβαθμισμένο λεξιλόγιο και πυκνά νοήματα.

Σχετικά με τις λεξικολογικές ασκήσεις, αυτές θεωρήθηκαν σαφείς, ως προς τη διατύπωση, βατές και αναμενόμενες ως προς την απάντησή τους, αλλά με κλιμακούμενη δυσκολία εξαιτίας του αναβαθμισμένου επιπέδου του κειμένου.

Επίσης, τα ζητούμενα της έκθεσης ήταν ξεκάθαρα και σαφή, ενδιαφέροντα για τους μαθητές, ενώ θεωρήθηκαν ότι έδιναν αφορμή για προβληματισμό πάνω στο τόσο σημαντικό θέμα της αισθητικής καλλιέργειας.

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΘΕΜΑ ΟΠΩΣ ΔΟΘΗΚΕ ΣΤΟΥΣ ΔΙΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΟΥΣ

Διαφορετική άποψη από την Πανελλήνια Ενωση Φιλολόγων

Θετικά κρίνει η Πανελλήνια Ένωση Φιλολόγων, τα θέματα της Νεοελληνικής γλώσσας στα οποία διαγωνίστηκαν σήμερα οι υποψήφιοι στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Συγκεκριμένα στη σχετική ανακοίνωσή της η Ένωση τονίζει αναλυτικά:

«Το κείμενο που δόθηκε στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας είναι απόσπασμα από το βιβλίο της Ελένης Γλύκατζη-Αρβελέρ “Πολιτισμός και ελληνισμός. Προσεγγίσεις”, σε διασκευή. Το θέμα του αναφέρεται στη σημασία της Αρχαίας Ελληνικής Τέχνης. Πρόκειται για θέμα που εντάσσεται στη διδακτέα ύλη της Β´ και της Γ´ Λυκείου για το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Ο λόγος του κειμένου είναι σύνθετος, αλλά ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις του συγκεκριμένου μαθήματος».

Για τις ερωτήσεις που συνόδευαν το κείμενο αναφέρεται ότι:

«Α1. Επειδή πρόκειται για στοχαστικό δοκίμιο, η συμπύκνωση του κειμένου στην περίληψη απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή από τους μαθητές.

Β1. Οι έννοιες που περιλαμβάνονται στην πρόταση, η οποία δίνεται για να αναπτυχθεί σε παράγραφο, είναι σαφείς. Στοιχεία για την ανάπτυξή της οι μαθητές μπορούν να αντλήσουν και από το ίδιο το κείμενο, αρκεί να τα διαμορφώσουν με τον προσωπικό τους λόγο.

Β2. Οι τρόποι πειθούς που ζητούνται στην ερώτηση Β2α διδάσκονται στην Γ´ Λυκείου. Μεταφορικές φράσεις, που απαιτεί η ερώτηση Β2β, υπάρχουν αρκετές στο κείμενο.

Β3α και β. Η αναζήτηση συνωνύμων και αντωνύμων δεν παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες.
Στην άσκηση Β4 οι μαθητές πρέπει να προσέξουν τη σύνθετη μετατροπή της δεύτερης φράσης από ενεργητική σε παθητική σύνταξη».

Για το σκέλος των θεμάτων “παραγωγή γραπτού λόγου” η Ένωση Ελλήνων Φιλολόγων αναφέρει ότι: «Η παραγωγή λόγου πρέπει να ενταχθεί στο επικοινωνιακό πλαίσιο εισήγησης του μαθητή σε ημερίδα του δήμου. Έχει δύο ζητούμενα διατυπωμένα με σαφήνεια: το πρώτο αναφέρεται, γενικά, στην προσφορά της τέχνης στους σημερινούς νέους και το δεύτερο ζητά τους τρόπους με τους οποίους το σχολείο συμβάλλει στην ουσιαστική επαφή τους με αυτήν. Επισημαίνεται ότι η Τέχνη είναι ένα θέμα που διδάσκεται ήδη από το Γυμνάσιο, περιλαμβάνεται στο βιβλίο Θεματικοί Κύκλοι του Λυκείου, καθώς και στα βιβλία Έκφραση – Έκθεση της Β´ και Γ´ Λυκείου».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Αυστηρές οδηγίες προς βαθμολογητές: Να είστε αντικειμενικοί!

25λεπτη καθυστέρηση στη Γκράβα – Πρεμιέρα Πανελλαδικών με Νεοελληνική Γλώσσα

Μέχρι τέλος Ιουνίου θα ολοκληρωθούν οι πανελλαδικές – Σε αναμονή για το… ανανεωμένο πρόγραμμα

Συνταγές επιτυχίας για τις Πανελλαδικές εξετάσεις

Πως αναμένεται να κινηθούν φέτος οι βάσεις

ΔΕΙΤΕ ΕΔΩ ΟΛΟ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΤΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα