«Η «Μήδεια» δεν είναι μια ηθογραφία που περιγράφει απλώς την ιστορία μιας προδομένης μητέρας που σκοτώνει τα παιδιά της για να εκδικηθεί τον άντρα της. Είναι η ίδια η Φύση, η οποία ενδύθηκε το προσωπείο ενός ανθρώπου και κάποια στιγμή το προσωπείο αυτό έπεσε γιατί αυτός που βρισκόταν απέναντί της δεν τη σεβάστηκε. Εάν τη Φύση την αντιμετωπίσεις ανταγωνιστικά σαν κάτι το εχθρικό θα σε καταστρέψει. Αυτό είναι το βασικό στοιχείο της τραγωδίας της “Μήδειας”».
Με τα λόγια αυτά περιγράφει μεταξύ άλλων ο Γιώργος Κιμούλης, τη συγκλονιστική τραγωδία του Ευριπίδη.
Υπενθυμίζεται ότι το ανέβασμα της «Μήδειας» το φετινό καλοκαίρι γίνεται με αποκλειστικά ανδρική διανομή και τον Γιώργο Κιμούλη να ενσαρκώνει την ομώνυμη ηρωίδα.
«Εμείς εδώ θέλουμε να πιστεύουμε πως η ερμηνεία της Μήδειας από άνδρα με το σκληρό αρσενικό της ήχο θα καταφέρει να απομακρύνει το θεατή από τη συναισθηματική και ηθογραφική ερμηνεία της Ιστορίας- όπου μία γυναίκα προδίδεται από τον άνδρα της και στη συνέχεια τον εκδικείται σκοτώνοντας τα παιδιά του- και να τον φέρει σε επαφή με τον κοσμολογικό λόγο του Ευριπίδη, όπου η φύση εκπροσωπούμενη από τη γυναίκα τιμωρεί τον άνδρα και μια ολόκληρη ανθρωπότητα, η οποία διαιωνίζει την αρσενική ταυτότητά της», παρατηρεί ο Γιώργος Κιμούλης.
«Όλοι οι γυναικείοι ρόλοι του αρχαίου δράματος, όλες αυτές οι θηριώδεις συλλήψεις, έχουν γραφτεί για να ενσαρκωθούν από άνδρες ηθοποιούς», μας θυμίζει ο σκηνοθέτης της παράστασης, Σπύρος Α. Ευαγγελάτος, ο οποίος σκηνοθετεί για δεύτερη φορά το έργο. «Το γεγονός ότι σήμερα ερμηνεύονται γυναικείοι ρόλοι από άνδρες ηθοποιούς είναι ήδη ένα σχόλιο», προσθέτει.
Τον Ιάσονα, που γίνεται αποδέκτης της πιο σκληρής τιμωρίας από τη Μήδεια, ενσαρκώνει ο Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος. Όπως λέει ο ίδιος, πρόκειται για ένα ρόλο «που έχει φορτωθεί πολλή σκόνη και πολλά αρνητικά χαρακτηριστικά, αλλά υπάρχει και μια άλλη πλευρά την οποία προσπαθεί να αναδείξει μέσα από την πρόβα και την παράσταση αυτή: την πλευρά του ανθρώπου που του ήταν γραφτό του να γίνει βασιλιάς, του το υποσχέθηκαν και όσο αντιπαθητικό και αν μοιάζει αυτό που κάνει για να την πάρει αυτή τη θέση, άλλο τόσο συμπαθητικό είναι ότι στ’ αλήθεια και αυτός προσπαθεί να πάρει αυτό που μια ζωή γυρεύει και μια ζωή του υποσχέθηκαν».
Ο Τάσος Νούσιας ερμηνεύει το ρόλο του Κρέοντα και επισημαίνει: «Αντιπροσωπεύει αυτό που λέμε κράτος, κραταιός, Κρέοντας. Αυτή η εξουσία, το πρόσωπο της εξουσίας καταλήγει να έχει ολέθρια αποτελέσματα σε πολιτικό επίπεδο, όταν δρα κάθετα μέσα στον κοινωνικό ιστό, σε οποιοδήποτε σημείο».
Ο Μάνος Βακούσης (Τροφός) υπογραμμίζει ότι η «Μήδεια» δεν είναι ένα έργο που σε προβληματίζει απλώς. «Είναι ένα έργο που σε βάζει αντιμέτωπο με τη ζωή σου, τον εαυτό σου, τις επιλογές σου και φυσικά την ανθρώπινη τραγωδία».
Η μετάφραση είναι του Κ. Χ. Μύρη. Τα σκηνικά επιμελείται ο Γιώργος Πάτσας, τα κοστούμια ο Γιάννης Μετζικώφ, τη μουσική ο Θάνος Μικρούτσικος, τη χορογραφία η Ζωή Χατζηαντωνίου και τους φωτισμούς η Ελευθερία Ντεκώ.
Σημειώνεται ότι η προπώληση των παραστάσεων της Επιδαύρου γίνεται από τα εκδοτήρια του Ελληνικού Φεστιβάλ (Πανεπιστημίου 39), την ιστοσελίδα www.greekfestival.gr, τα καταστήματα «Public» και τα βιβλιοπωλεία «Παπασωτηρίου».