Επτά κρουαζιερόπλοια με 18.400 επιβάτες έφτασαν στον Πειραιά δίνοντας ανάσα στους εμπόρους όπως επισήμανε και ο Εμπορικός Σύλογος της πόλης.
Ωστόσο, με αφορμή το γεγονός αυτό, παράγοντες της αγοράς κρουαζιέρας επισημαίνουν οτι το όφελος για την ελληνική οικονομία θα μπορούσε να είναι μεγαλύτερο αν οι εταιρείες κρουαζιέρας επέλεγαν να χρησιμοποιήσουν τον Πειραιά ως λιμάνι αφιξοαναχώρησης (home porting).
Όπως εξηγεί ο αντιπρόεδρος επιχειρήσεων της Louis Cruises, Γιώργος Κουμπενάς, η Ελλάδα μπορεί να αποτελεί μία από τις κορυφαίες χώρες προορισμού για τους επιβάτες κρουαζιέρας, ωστόσο, τα περισσότερα έσοδα για τη χώρα μας μπορούν να εξασφαλιστούν κυρίως από τις εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα και ενισχύουν πολύπλευρα την ελληνική οικονομία.
Χαρακτηριστικά, μπορεί οι επιβάτες μίας εταιρείας που εδρεύει και κάνει home porting από ελληνικά λιμάνια να είναι αριθμητικά λιγότεροι σε σχέση με άλλες εταιρείες, ωστόσο θα πρέπει να υπογραμμιστεί ότι ξοδεύουν τουλάχιστον τέσσερις φορές περισσότερο από το μέσο όρο εξόδων στα οποία προβαίνουν οι διερχόμενοι (transit) επιβάτες άλλων εταιρειών, τονίζει ο κ. Κουμπενάς.
Πρώτη σε έσοδα παραμένει η Ιταλία με 4,460 δισ. ευρώ και ποσοστό 28,8%, δεύτερη η Γερμανία με 2,953 δισ. ευρώ και ποσοστό 19,1%, τρίτο το Ηνωμένο Βασίλειο με 2,935 δισ. ευρώ και ποσοστό 19%, τέταρτη η Ισπανία με 1,254 δισ. ευρώ και μερίδιο 8,1%, πέμπτη η Γαλλία με 1.066 εκατ. ευρώ και μερίδιο 6,9% και έκτη η Ελλάδα με 588 εκατ. ευρώ και 3,8%.
Σε ό,τι αφορά τους επισκέπτες στα λιμάνια, η χώρα μας βρίσκεται στην τρίτη θέση, με 4,79 εκατ. και ποσοστό 16,4%. Πρώτη είναι η Ιταλία με 6,22 εκατ. και μερίδιο 21,2% και δεύτερη η Ισπανία με 5,175 εκατ. και μερίδιο 17,7%. Τέταρτη έρχεται η Νορβηγία με 2,4 εκατ. και μερίδιο 8,5% και πέμπτη η Γαλλία με 2,3 εκατ. και μερίδιο 7,9%.
Διαβάστε
Νέο λιμάνι κρουαζιέρας στην Αττική
Θετικές εκτιμήσεις για τον ελληνικό τουρισμό, σύμφωνα με την Alpha Bank