Στο φεστιβάλ, που «τρέχει» ο δραστήριος θεσμός του Παντείου, ομάδες που ασχολούνται με τις παραστατικές τέχνες από πέντε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης (Ελλάδα, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία και Πορτογαλία) ανεβάζουν έργα με κύρια θεματολογία την παγκόσμια οικονομική κρίση.
Με αντικείμενο του προγράμματος την ανάδειξη κοινωνικών φαινομένων και θεμάτων ανθρώπινης συμπεριφοράς που προκύπτουν ως συνέπειες της συνεχιζόμενης οικονομικής κρίσης στην Ευρώπη, η συνεργασία αυτή έχει ως κύριο στόχο την προαγωγή εργαλείων για τη διαμόρφωση της Ευρωπαϊκής Ταυτότητας μέσα από την τέχνη.
Το φεστιβάλ ξεκινά την Παρασκευή 23 Αυγούστου με τη γαλλική συμμετοχή. Ο θεατρικός σκηνοθέτης Bruno Freyssinet παρουσιάζει ένα απόσπασμα από το έργο «The Power of Yes» του πολυβραβευμένου Βρετανού συγγραφέα, σεναριογράφου και σκηνοθέτη, Σερ Ντέιβιντ Χέαρ. Έχοντας γραφτεί το 2009 και χαρακτηριστεί από τον βρετανικό Τύπο ως «συναρπαστικό πολιτικό ντοκιμαντέρ» που «ζητά όλες τις ερωτήσεις στις οποίες θέλουμε απαντήσεις», πρόκειται για θεατρική μεταφορά της έρευνας που έκανε ο Χέαρ σχετικά με τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης και η οποία περιλαμβάνει συνεντεύξεις από κορυφαίους οικονομολόγους, δημοσιογράφους και μεγαλοεπενδυτές, όπως ο Τζορτζ Σόρος.
Η Ελλάδα συμμετέχει στο φεστιβάλ με το «Cyclops – Survival», που έγραψε και σκηνοθέτησε ο καθηγητής του Παντείου, Γιάγκος Ανδρεάδης, η «ψυχή» του «World Crisis Theatre Festival». Πρόκειται για μια μπρεχτικού τύπου διασκευή του σατυρικού δράματος «Κύκλωψ» του Ευριπίδη, με θέμα την ανθρωποφαγία, όχι μόνο την κυριολεχτική, αλλά, κυρίως, την πολιτική και κοινωνική προέκτασή της, όπως τη βιώνει κανείς μέσα στον ζόφο της σημερινής κρίσης. Υπηρετώντας μια τέτοια λογική, οι ηθοποιοί (Χρήστος Ευθυμίου, Γιώργος Μωρογιάννης, Μάνια Παπαδημητρίου, Κίμων Ρηγόπουλος κ.α.) μεταμορφώνονται άλλοτε σε μυθικά όντα και άλλοτε σε σημερινούς πάσχοντες και αγωνιζόμενους ανθρώπους.
Το Κέντρο Κλασικού Δράματος και Θεάματος, που λειτουργεί στο Πάντειο Πανεπιστήμιο από το 1992, έχει πειραματιστεί στο ανέβασμα κλασικού τύπου παραστάσεων που έκαναν τον γύρο της Ελλάδας και της Ευρώπης, αλλά και με παραστάσεις που μετέφεραν το τραγικό μήνυμα μέσα από μορφές πολιτικού μιούζικαλ, όπως το έργο που ανεβαίνει στο φεστιβάλ.
Το Σάββατο, 24 Αυγούστου, η μέρα ξεκινά με την Ιταλία και το έργο «Espoti a tuto», που σκηνοθέτησαν οι Tomaso Thellung και Francesco Giuffre. Αφορά μια ομάδα ανδρών και γυναικών, που προέρχονται από μια χώρα της κρίσης, οι οποίοι σε απροσδιόριστο χώρο και χρόνο προσκαλούνται από έναν Χάροντα του Δάντη να ξεκινήσουν μαζί ένα ταξίδι.
Η δυσφορία, η αναγκαιότητα για ομορφιά, η περιέργεια και η επιθυμία μιας νέας ουτοπίας τους οδηγεί να αρπάξουν την ευκαιρία, να ξεχάσουν τους παλιούς εαυτούς τους και να αφήσουν τα πάντα πίσω. Η Πορτογαλία συνεχίζει το πρόγραμμα με την «Απάντηση». Σε κείμενο και σκηνοθεσία Hugo Miguel Coelho, η παράσταση –μέσα από δηλώσεις κοινωνιολόγων, οικονομολόγων, δημοσιογράφων και πολιτικών– αναζητά απάντηση στο ερώτημα: Έχουμε ακόμα χρόνο για να αλλάξουμε αυτή την πορεία;
Το «The Satyr Play» της Γερμανίας (σε κείμενο και σκηνοθεσία Katerina Kokkinos Kennedy και Andreas Wrosch) είναι το έργο που κλείνει την τρίτη και τελευταία μέρα του φεστιβάλ. Πρόκειται για μια σατιρική προσέγγιση των Ευμενίδων, του τελευταίου μέρους της Ορέστειας του Αισχύλου, που επιχειρεί μια διαδραστική με το κοινό παράσταση, εκθέτοντας τα «άπλυτα» της δημοκρατίας, της γραφειοκρατίας και της παρούσας κρίσης.
Με φόντο τη δίκη του Ορέστη, μια συλλογική πρωτοβουλία από την Αυστραλία, το γερμανικό Human Waste Theatre και μια ομάδα ηθοποιών από το Βερολίνο, γίνονται ένα με το κοινό για να «παίξουν» με τους δικαστές και τις μυθικές φιγούρες του δράματος.
H είσοδος στις παραστάσεις, που ξεκινούν στις 8 μμ., είναι ελεύθερη.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ
Η «Γκόλφω» στις 16 Αυγούστου στη σκηνή του αρχαίου θεάτρου της Επιδαύρου
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Επώνυμες παρουσίες στην Επίδαυρο για την κωμωδία του Αριστοφάνη “Ειρήνη”! Φωτογραφίες
Αργολίδα: Υπό μερικό έλεγχο η φωτιά στην Επίδαυρο
Αλέξης Τσίπρας: Τα ψηλά τακούνια της Μπέτυς στην Επίδαυρο άναψαν… φωτιές!