Ακόμα μια μέρα που οι διασώστες και που πυροσβέστες κάνουν ότι μπορούν για να σβήσουν και την τελευταία εστία στο πλοίο Euroferry Olympia και να ρίξουν το θερμικό φορτίο, ώστε να μπορούν πλέον να κάνουν έρευνες σε όλο το πλοίο που τα ξημερώματα της Παρασκευής (18.02.2022) πήρε φωτιά ανοιχτά της Κέρκυρας.
Οι διασώστες έχουν βρει έναν 21χρονο Λευκορώσο ζωντανό και τη σορό ενός Έλληνα οδηγού, και ακόμα 10 άνθρωποι από το Euroferry Olympia παραμένουν αγνοούμενοι.
Εντός της ημέρας στο εσωτερικό του πλοίου θα επαναληφθούν οι επιχειρήσεις έρευνας από άνδρες της ΕΜΑΚ και εξειδικευμένα στελέχη της oλλανδικής εταιρείας Smit Salvage και της ελληνικής Μegatugs salvage towage, για τον εντοπισμό των 10 αγνοουμένων.
Η επιχείρηση για τον εντοπισμό των αγνοουμένων σταμάτησε χθες, αργά το απόγευμα, ενώ στο εσωτερικό του πλοίου εξακουλουθούν να υπάρχουν μικρές εστίες φωτιάς, πυκνοί καπνοί και υψηλές θερμοκρασίες.
Σε δύο από τα καταστρώματα του πλοίου, όπου επιχειρούν με οξυγόνο και ειδικές στολές άνδρες της ΕΜΑΚ, το διοξείδιο του άνθρακα ξεπερνά τα 500 Ppm (μονάδα μέτρησης διοξειδίου). Μάλιστα, η κάθε επιχείρηση που γίνεται δεν μπορεί να διαρκέσει περισσότερο από 30 λεπτά ενώ η ορατότητα είναι πολύ περιορισμένη.
Το πλοίο, λόγω των καιρικών συνθηκών που μεταβάλλονται στη θαλάσσια περιοχή, δεν αποκλείεται να μετακινηθεί εκ νέου σε ασφαλές σημείο, ενώ μόνο όταν σβήσουν εντελώς οι εστίες φωτιάς και καθαρίσει καλύτερα ο αέρας στο εσωτερικό του θα οδηγηθεί σε εμπορικό λιμάνι, προκειμένου να διερευνηθεί εξονυχιστικά από τους πραγματογνώμονες.
Στο σημείο όπου βρίσκεται σήμερα το πλοίο υπάρχουν δύο πλωτά του Λιμενικού, τέσσερα ρυμουλκά και ένα πυροσβεστικό πλοιάριο.
Σημαντική μαρτυρία διασωθέντα
Μιλώντας στον ΑΝΤ1 ένας διασωθέντας οδηγός από το πλοίο,. έδωσε σημαντικά στοιχεία για το που βρίσκεται ο Νίκος Μπεκιάρης, η σύζυγός του οποίου κατήγγειλε απαράδεκτες συνθήκες στο καράβι και εξέφρασε την πεποίθηση ότι ο άντρας της είναι ζωντανός.
Βλέποντας μια εικόνα πυροσβεστών στο πλοίο, έδωσε ακριβείς συντεταγμένες για το που βρίσκεται η νταλίκα του Νίκου Μπεκιάρη.
Όπως είπε, η αριστερή της πόρτα δε μπορεί καν να ανοίξει, καθώς είναι κολλητά με τον τοίχο.
«Eγώ ήμουν στην καμπίνα γι’ αυτό και μιλάμε τώρα» ανέφερε, ενώ για τον αγνοούμενο οδηγό είπε πως κοιμήθηκε μέσα στη νταλίκα του.
Το σχέδιο της ΕΜΑΚ
Το αρνητικό στην προσπάθεια που γίνεται είναι το γεγονός ότι δεν είναι όλοι οι χώροι του πλοίου προσβάσιμοι και δεν έχουν καταφέρει οι πυροσβέστες να φτάσουν σε όλα τα deck.
Και αυτό γιατί οι συνθήκες είναι τέτοιες που υπάρχουν deck τα οποία δεν μπορούν να τα πλησιάσουν. Οι νταλίκες μέσα στο πλοίο είναι με τέτοιο τρόπο σταθμευμένες, λένε οι πυροσβέστες, που εφάπτεται η μία δίπλα στην άλλη με συνέπεια να μην μπορούν να κάνουν τον έλεγχο τον οποίο θέλουν σε αυτές.
Μια λύση είναι να ρυμουλκηθεί το πλοίο στο λιμάνι, δηλαδή να έρθει σε επαφή με τη στεριά, να άνοιγε η μπουκαπόρτα, να έβγαζαν τις νταλίκες σιγά σιγά για να μπορέσουν έτσι να κάνουν καλύτερα τον έλεγχο.
Το συγκεκριμένο εγχείρημα σε αυτή τη φάση φαντάζει πολύ δύσκολο, διότι το πλοίο βγάζει τοξικό καπνό και δεν είναι ασφαλές να πλησιάσει στον αστικό ιστό.
Όσο κυλούν, πάντως, οι ώρες ο καπνός πέφτει και η κατάσταση γίνεται πιο διαχειρίσιμη. Το συγκεκριμένο σχέδιο αναμένεται να εφαρμοστεί τα επόμενα 24ωρα, αλλά πρόκειται για μια επιχείρηση που θα πάρει πολλές ημέρες.