Ελλάδα

Hellenic Train για Τέμπη: «Ο μετασχηματιστής η κύρια πηγή της έκρηξης» αναφέρει το πόρισμα

«Το βαγόνι Β2 κάηκε εντελώς, επειδή ένα τμήμα του βρισκόταν ακριβώς πάνω από τη ζώνη πυρκαγιάς του μετασχηματιστή»

Σε «ατυχή σύμπτωση» και συγκεκριμένα σε ηλεκτρικά τόξα και βραχυκύκλωμα στον εναέριο ηλεκτροφόρο αγωγό» αποδίδει η Hellenic Train την έκρηξη και τη φωτιά που σημειώθηκε στην επιβατική αμαξοστοιχία στα Τέμπη, σύμφωνα με το πόρισμα του Βέλγου εμπειρογνώμονα Yves Carton, το οποίο έχει παραδώσει στις Αρχές.

Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα για τα Τέμπη η Hellenic Train, το οποίο και έφερε στο «φως» το ethnos.gr, «με εύλογα υψηλή πιθανότητα μπορούμε να συμπεράνουμε ότι η έκρηξη ήταν αποτέλεσμα των ηλεκτρικών τόξων και του βραχυκυκλώματος της αλυσοειδούς γραμμής επαφής που συνέβησαν πολύ κοντά ή πάνω στον μετασχηματιστή, με τελικά πρόσθετα βραχυκυκλώματα των πυκνωτών, δημιουργώντας ανάφλεξη και έκρηξη του ψυκτικού υγρού το οποίο στη συνέχεια κάηκε (2,4 τόνοι) μέχρις εξάντλησης».

Μάλιστα, σύμφωνα με το πόρισμα «αρκετές ενδείξεις δείχνουν ότι ο μετασχηματιστής και πιο συγκεκριμένα το ψυκτικό υγρό είναι η κύρια πηγή της έκρηξης και της πυρκαγιάς, με την Hellenic Train να χαρακτηρίζει το γεγονός ως «μία ατυχής σύμπτωση».

Την ίδια στιγμή στο πόρισμα σημειώνεται πως το βαγόνι Β2 κάηκε εντελώς, επειδή ένα τμήμα του βρισκόταν ακριβώς πάνω από τη ζώνη πυρκαγιάς του μετασχηματιστή. Στη συνέχεια, όπως αναφέρεται στην τεχνική έκθεση, η φωτιά εξαπλώθηκε οριζόντια σε ολόκληρο το βαγόνι μέσω των υλικών (εσωτερικού, καθισμάτων, κ.λπ.) του ίδιου του βαγονιού και τελικά τροφοδοτήθηκε από άλλα εύφλεκτα υγρά από μπαταρίες και ψυκτικά μέσα κλιματιστικών.

Σχετικά με το βαγόνι Β3 αναφέρει πως αν και επίσης δεν απέχει πολύ από την εστία προέλευσης, εμφανίζει κάποια σημάδια φωτιάς και εξάπλωσης κοντά στη θέση του μετασχηματιστή, χωρίς όμως να έχει πάρει φωτιά.

Το πόρισμα, της Hellenic Train, το οποίο έχει ήδη κατατεθεί από την εταιρία τόσο στις ανακριτικές αρχές όσο και στον Εθνικό Οργανισμό Διερεύνησης Αεροπορικών και Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων (ΕΟΔΑΣΑΑΜ) και τη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), στηρίχθηκε στην εξέταση υλικού από δύο κάμερες και στη σύγκρισή του με τις φωτογραφίες από τον τόπο του δυστυχήματος και των συντριμμιών και είναι αποτέλεσμα διερεύνησης μεταξύ άλλων της αιτίας της έκρηξης και της πυρκαγιάς στην ηλεκτράμαξα και τα πρώτα βαγόνια της επιβατικής αμαξοστοιχίας αμέσως μετά τη σύγκρουση.

Παράλληλα, σύμφωνα με το ethnos.gr αναφέρεται σε πιθανές τεχνικές βελτιώσεις στο τροχαίο υλικό ή στις διαδικασίες συντήρησης που θα μπορούσαν να μειώσουν τον κίνδυνο ή τον αντίκτυπο μιας τέτοιας καταστροφής, ενώ δεν αναλύει ούτε καταλήγει σε κανένα συμπέρασμα σχετικά με την κίνηση των δύο τρένων στην ίδια γραμμή για αρκετά λεπτά πριν από τη σύγκρουση.

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
Η καταγγελία του οδηγού του φορτηγού για το τροχαίο με τον Προαστιακό στη Χαλκίδα - «Οι μπάρες δεν είχαν κατέβει»
«Είναι ευτύχημα που είμαι ζωντανός», εξήγησε. Σε πλήρη εξέλιξη οι έρευνες των αρχών για να αναδειχθεί το ποιος ευθύνεται για το τροχαίο που προκάλεσε την ταλαιπωρία των δεκάδων επιβατών
Προαστιακός
Καταπέλτης ο εισαγγελέας για την 35χρονη που κατηγορείται για τη δολοφονία του 64χρονου στην Αρκαδία - «Τον χτυπούσαν ανελέητα μέχρι να πεθάνει»
Ο εισαγγελέας πρότεινε να κατηγορηθεί ως φυσική αυτουργός του εγκλήματος η 35χρονη γυναίκα, η οποία είχε αφεθεί ελεύθερη με περιοριστικούς όρους σε αντίθεσή με τον σύζυγό της που είχε κριθεί προφυλακιστέος
O 64χρονος Νίκος Μαστραντώνης που έχασε τη ζωή του στον Άγιο Πέτρο Αρκαδίας 2