Σάββατο, 30 Νοε.
17oC Αθήνα

Σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Μητσοτάκης πάτησε το κουμπί: «Το είπαμε και το κάναμε, αρκετά με τα συμπλέγματα» – Ουρές πολιτών για την πρώτη βόλτα

Σε λειτουργία το Μετρό Θεσσαλονίκης, ο Μητσοτάκης πάτησε το κουμπί: «Το είπαμε και το κάναμε, αρκετά με τα συμπλέγματα» – Ουρές πολιτών για την πρώτη βόλτα

Ιστορική ημέρα για τη Θεσσαλονίκη που περνά σε νέα «τροχιά», καθώς σήμερα, Σάββατο (30.11.24) μόλις ένα μήνα πριν μας αποχαιρετήσει και το 2024, το Μετρό είναι στις ράγες, ξεκινώντας τη λειτουργία του. 

Σχεδόν 38 χρόνια μετά, από την ημέρα που ο τότε δήμαρχος Θεσσαλονίκης Σωτήρης Κούβελας οραματίστηκε τη δημιουργία του έργου, το Μετρό της Θεσσαλονίκης δεν είναι πλέον… ανέκδοτο, καθώς σήμερα έγινε γεγονός. Το πιο μεγάλο και πολυαναμενόμενο έργο στην ιστορία των δημόσιων έργων στην Ελλάδα εγκαινιάστηκε σήμερα σε εορταστικό κλίμα. 

Η πόλη της Θεσσαλονίκης γυρίζει αναβαθμισμένη σελίδα, με το Μετρό να αλλάζει την καθημερινότητα 250.000 πολιτών. Λίγο πριν τις 2 το μεσημέρι του Σαββάτου, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, μαζί με την Πρόεδρο της Δημοκρατίας, Κατερίνα Σακελλαροπούλου, και τους αρμόδιους υπουργούς Χρήστο Σταϊκούρα και Νίκο Ταχιάο μετέβη στο κέντρο ελέγχου και πάτησε συμβολικά το κουμπί που σηματοδοτεί την έναρξη της λειτουργίας του. 

Με το πάτημα του κουμπιού άνοιξαν ταυτόχρονα οι μπάρες και στους 13 σταθμούς του μετρό για να μπορέσει ο κόσμος να ανέβει αυτό. Στη συνέχεια, ο κ. Μητσοτάκης και η κυρία Σακελλαροπούλου επιβιβάστηκαν στον πρώτο συρμό κι έκαναν τη διαδρομή μέχρι το σταθμό Παπάφη του μετρό.

«Σήμερα μιλάει από μόνο του το ίδιο το έργο, το πιο σύγχρονο της Ευρώπης, όπως αξίζει στη Θεσσαλονίκη. Ένα έργο χειροπιαστό το οποίο έως και τη τελευταία στιγμή, είμαι σίγουρος, ότι πολλοί στην πόλη δεν πίστευαν ότι θα γίνει. Να, όμως, που έγινε. Για να το πω διαφορετικά. Το είπαμε και το κάναμε. Ένα σύμβολο προόδου της Μακεδονίας κι ολόκληρης της Ελλάδας», δήλωσε ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την ομιλία του στα εγκαίνια.

Μάλιστα, προανήγγειλε ότι τον Νοέμβριο του 2025 θα είναι έτοιμη η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά. «Είμαι περήφανος που λίγο πριν την ψήφιση του προϋπολογισμού, εγκαινιάζω ως πρωθυπουργός το μετρό», είπε κι έστειλε το μήνυμα: «αρκετά με τα συμπλέγματα και την ηττοπάθεια».

«Σήμερα είναι συνειδητή επιλογή της πόλης να κλείσει το κεφάλαιο της δυσπιστίας για όσα προηγήθηκαν ή πλήγωσαν την πόλη. Η Θεσσαλονίκη κοιτάζει μπροστά με αυτοπεποίθηση, αισιοδοξία κι αποφασιστικότητα… Η Θεσσαλονίκη πάνω στις ράγες του Μετρό τολμά την επανεκκίνησή της», δήλωσε από την πλευρά του ο δήμαρχος της πόλης, Στέλιος Αγγελούδης.

«Το έργο αυτό ξεκίνησε με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Κώστα Καραμανλή και τελείωσε με κυβέρνηση ΝΔ και πρωθυπουργό τον Κυριάκο Μητσοτάκη», τόνισε ο Απόστολος Τζιτζικώστας, δηλώνοντας συγκινημένος που ξεκινά τη θητεία του Ευρωπαίου Επιτρόπου, υπεύθυνου για τις Μεταφορές, με τα εγκαίνια του Μετρό. 

«Είχα πει ότι θα συγκινηθώ και συγκινήθηκα», είπε ο υφυπουργός Μεταφορών, Νίκος Ταχιάος, εκφράζοντας ένα μεγάλο «ευχαριστώ» στον Κυριάκο Μητσοτάκη που του εμπιστεύτηκε αυτή τη θέση. «Πρόκειται για το τέλος μίας περιπέτειας… έχουμε και μετρό κι αρχαία», πρόσθεσε. 

«Το Μετρό αποτελεί απτή απόδειξη ότι η κυβέρνηση της ΝΔ υπηρετεί με πράξεις, σχέδιο, σεμνότητα κι αφοσίωση στη συλλογική προσπάθεια… Το εγχείρημα ήταν δύσκολο και δεν θα μπορούσε να επιτευχθεί χωρίς ισχυρή πολιτική και υψηλή τεχνογνωσία», είπε από την πλευρά του ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σταϊκούρας. «Αλλάζει ο συγκοινωνιακός χάρτης της Θεσσαλονίκης», πρόσθεσε, για να υπογραμμίσει ότι «η Θεσσαλονίκη αναβαθμίζεται, γίνεται πιο ελκυστική και φιλική».

Λίγο πριν τις 12 το μεσημέρι, ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης με τη σύζυγό του, η Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου, η υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη κι άλλα πρόσωπα από την εγχώρια πολιτική σκηνή ξεκίνησαν να προσέρχονται στα εγκαίνια.

 

 

 

Μετά την ολοκλήρωση της τελετής οι πύλες του Μετρό άνοιξαν για το κοινό και μέχρι και την Τρίτη 3 Δεκεμβρίου οι μετακινήσεις των επιβατών θα είναι δωρεάν.

Από την Τετάρτη 4/12 θα ισχύει εισιτήριο 0,60 ευρώ, το ίδιο για το Μετρό και τα αστικά λεωφορεία, το οποίο είναι μειωμένο κατά 30 λεπτά από τα 0,90 ευρώ που στοιχίζει σήμερα στα αστικά. Το κόστος της μηνιαίας κάρτας διαδρομών θα ανέρχεται σε 16 ευρώ.

Η βασική γραμμή του Μετρό Θεσσαλονίκης, που παραδίδεται σήμερα, έχει μήκος 9,6 χιλιομέτρων, από τον νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία, με δύο ανεξάρτητες σήραγγες μονής τροχιάς, 13 σταθμούς και ολόκληρη η διαδρομή διαρκεί 17 λεπτά. H εκτίμηση είναι ότι θα εξυπηρετεί 250.000 επιβάτες ημερησίως.

Διαθέτει 18 υπερ – αυτόματους συρμούς τελευταίας τεχνολογίας, πλήρως κλιματιζόμενους, οι οποίοι θα κινούνται χωρίς οδηγό, αλλά με συνοδό, και αυτόματες θύρες.

Στα τέλη του 2025 θα παραδοθεί σε χρήση η επέκταση του Μετρό στην Καλαμαριά, με επιπλέον 5 σταθμούς, ενώ στους σχεδιασμούς είναι και η επέκταση προς τις δυτικές και βόρειες συνοικίες της Θεσσαλονίκης.

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις