Πέμπτη, 21 Νοε.
19oC Αθήνα

MotoStudent: Ετοιμάζεται να ξαμοληθεί ο «Κέρβερος» της TyΦoon Motoracing (pics)

MotoStudent: Ετοιμάζεται να ξαμοληθεί ο «Κέρβερος» της TyΦoon Motoracing (pics)
ΑΠΕ

Στην τελική ευθεία το MotoStudent. Στον ευρωπαϊκό φοιτητικό διαγωνισμό μοτοσικλέτας, τα ελληνικά χρώματα θα εκπροσωπήσει ο «Κέρβερος» της TyΦoon Motoracing.

Η ελληνική συμμετοχή στο MotoStudent χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να ετοιμαστεί. Σήμερα, η μοτοσικλέτα της φοιτητικής ομάδας TyΦoon Motoracing, (https://typhoonmotoracing.com/) είναι πλέον έτοιμη να αναμετρηθεί με τις αντίστοιχες πρωτότυπες κατασκευές των φοιτητικών ομάδων του ευρωπαϊκού διαγωνισμού που θα διεξαχθεί τον Ιούλιο στην Αραγονία της Ισπανίας.

«Πράγματι, η επιλογή του ονόματος Κέρβερος, όπως και ο μαύρος με πινελιές από κόκκινο χρώμα διάκοσμος επιλέχθηκαν, ώστε το δίτροχό μας να είναι και κάπως… εκφοβιστικό!» ομολογεί με χιούμορ ο team leader της φοιτητικής ομάδας, Χρήστος Σακκούλας, όταν του ζητήθηκε να εξηγήσει το σκεπτικό πίσω από την ονοματοδοσία.

Ο «Κέρβερος» εξορμά στις πίστες

Ο αρχηγός της ομάδας των νεαρών Μηχανολόγων Μηχανικών εξήγησε πως το νέο αγωνιστικό δίτροχο ενσωματώνει σημαντικές καινοτομίες. Πρωτότυπες επιλογές με τις οποίες οι νεαροί επιστήμονες εκτιμούν πως θα… κοιτάξει στα μάτια τον ανταγωνισμό και ιδιαίτερα τις ιταλικές και τις ισπανικές συμμετοχές, που παραδοσιακά είναι οι ισχυρότερες.

«Συνεχίσαμε, όπως κάνουμε από το 2014, να σχεδιάζουμε, να αναλύουμε και να κατασκευάζουμε αγωνιστικές μηχανές για τον διεθνή διαγωνισμό MotoStudent. Αυτό έγινε και μέσα στο διάστημα της πανδημίας στο Τμήμα Μηχανολόγων Μηχανικών Δυτικής Μακεδονίας στην Κοζάνη. Ο «Κέρβερος» είναι η τρίτη μοτοσυκλέτα που θα συμμετάσχει στον διαγωνισμό μετά τις συμμετοχές μας το 2016 και το 2018 – όταν και αποσπάσαμε τα δύο από τα τρία βραβεία του θεωρητικού τμήματος του διαγωνισμού», εξηγεί ο κ. Σακκούλας, μιλώντας για τη νέα μηχανή που θα συμμετάσχει στις 15 Ιουλίου, σε αγώνα στην πίστα Motorland της Αραγονίας.

Οι συνολικά 23 Μηχανολόγοι Μηχανικοί της ομάδας από τον Νοέμβριο του 2018 όταν και άρχισε ο σχεδιασμός του «Κέρβερου» εστίασαν σε καινοτομίες, που μπορούν να φέρουν καρπούς στην αγωνιστική πίστα. Έτσι η φοιτητική μοτοσυκλέτα μπορεί να χρειάστηκε εξαιτίας των καθυστερήσεων που προκλήθηκαν από την πανδημία Covid-19 ένα ελαφρώς μεγαλύτερο διάστημα μέχρι να ολοκληρωθεί, ο επιπλέον χρόνος έρευνας και εξέλιξης βοήθησε όμως ώστε να εξελιχθεί ένα υψηλής τεχνολογίας δομικό στοιχείο του δίτροχου.

Ο «Κέρβερος» που δαγκώνει

«Ο σκελετός του Cerberus είναι αυτό που μηχανολογικά αποκαλούμε υβριδικός. Αποτελείται από τρία υλικά, αφού χρησιμοποιούμε και σωλήνες από ανθρακονήματα (σ.σ carbon fiber). Είναι μια καινοτόμα τεχνική, που προέκυψε από μελέτη και πειράματα που κάναμε στο εργαστήριό μας για μεγάλο διάστημα ώστε να είμαστε σίγουροι για τη δομική ακεραιότητα της μοτοσυκλέτας. Είναι κάτι που δεν έχει γίνει ξανά, είμαστε ενθουσιασμένοι που το καταφέραμε», εξηγεί ο team leader της TyΦoon Motoracing, όταν ρωτήθηκε για το τεχνολογικό αυτό «ατού» με τα οποίο, η ομάδα θα μπει στη μάχη του διαγωνισμού της Αραγονίας.

Η επιτυχία στην πίστα είναι και το βασικό ζητούμενο για τον αγώνα του 2021 καθώς στο παρελθόν η TyΦoon Motoracing είχε ήδη πετύχει σημαντικά αποτελέσματα. Όσο για μια πιθανή παραγωγή, δεν είναι κάτι ανέφικτο. «Με κάποιες μικρές αλλαγές που αφορούν τις προδιαγραφές κυκλοφορίας ο «Κέρβερος» θα μπορούσε ίσως και να μπει σε παραγωγή. Υπήρχε μάλιστα στους δύο προηγούμενους διαγωνισμούς κομμάτι της παρουσίασης για την εκβιομηχάνιση, την παραγωγή δυνητικά δηλαδή της μηχανής», καταλήγει ο κ. Σακκούλας.

πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις