Παρασκευή, 15 Νοε.
15oC Αθήνα

Πανελλήνιες 2017: Τα θέματα σε Έκθεση – Νεοελληνική Γλώσσα – Οι εκτιμήσεις των ειδικών!

Πανελλήνιες 2017: Τα θέματα σε Έκθεση – Νεοελληνική Γλώσσα – Οι εκτιμήσεις των ειδικών!

– Ομιλία του Ακαδημαϊκού Γρηγόρη Σκαλκέα και αφορά τον άνθρωπο, την επιστήμη και τους επιστήμονες σε Έκθεση και Νεοελληνική Γλώσσα στην πρεμιέρα των Πανελλαδικών στα ΓΕΛ
– Διαβάστε στο newsit.gr τα θέματα και τις απαντήσεις αλλά και τις εκτιμήσεις των ειδικών
ΣΥΝΕΧΗΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ

 

Χιλιάδες υποψήφιοι των ΓΕΛ στις Πανελλήνιες 2017 άρχισαν σήμερα τη μάχη τους για την εισαγωγή στα ΑΕΙ και τα ΤΕΙ της χώρας, με το μάθημα Έκθεση – Ελληνική Γλώσσα. Το newisit.gr σας μεταδίδει όπως κάθε χρόνο έγκαιρα και έγκυρα τα θέματα και τις απαντήσεις. Το θέμα που έπεσε φέτος είναι διασκευή από ομιλία του Ακαδημαϊκού Γρηγόρη Σκαλκέα για την επιστήμη και τους επιστήμονες.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΚΑΙ ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΛΙΓΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΙΣ ΕΚΤΙΜΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΕΙΔΙΚΩΝ ΑΠΟ ΤΑ ΦΡΟΝΤΙΣΤΗΡΙΑ ΠΟΥΚΑΜΙΣΑΣ:

Οι υποψήφιοι των ΓΕΛ, στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας, διαγωνίσθηκαν σε διασκευασμένο κείμενο από ομιλία του Γ. Σκαλκέα στην Ακαδημία Αθηνών.

Το κείμενο προσεγγίζει τον ρόλο της επιστήμης στην εποχή μας και τονίζει την αναγκαιότητα της ηθικής συγκρότησης των επιστημόνων. Πρόκειται για κείμενο που δεν είναι ιδιαίτερα δύσκολο στην κατανόησή του, ωστόσο έχει πυκνά νοήματα και αυτό είναι ένα στοιχείο που θα πρέπει να προσέξουν οι υποψήφιοι, κυρίως για την οργάνωση της περίληψης.

Οι ερωτήσεις του σκέλους Β κινήθηκαν στα γνωστά πλαίσια των τελευταίων χρόνων. Εκείνο που θα μπορούσε να παρατηρήσει κάποιος, είναι η παρατήρηση για τις συνώνυμες λέξεις (Β3α), οι οποίες, για πρώτη φορά, δόθηκαν στο κειμενικό τους πλαίσιο και η παρατήρηση για τη λειτουργία του ασύνδετου σχήματος (Β4α), η οποία, ενδεχομένως, να ξάφνιασε τους υποψηφίους, ως μη αναμενόμενη.

Το θέμα της παραγωγής λόγου (Γ1) είναι ένα κλασικό θέμα των Πανελλαδικών εξετάσεων: ζητήθηκε η γνώμη των υποψηφίων για τον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων σύγχρονων προβλημάτων, καθώς και η καταγραφή των ηθικών εφοδίων που πρέπει να έχουν οι επιστήμονες. Στο πρώτο ζητούμενο, η ανάπτυξη θα πρέπει να κινηθεί στο πλαίσιο της συνεισφοράς της επιστήμης για την αντιμετώπιση των προβλημάτων αυτών, ενώ, στο δεύτερο, οι υποψήφιοι θα πρέπει να εστιάσουν μόνο σε ηθικά εφόδια.

ΟΛΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ 

[Επιστήμη και επιστήμονες]

H επιστήμη, ως αέναος αγώνας του ανθρώπου για την κατάκτηση της γνώσης, με την οξυδερκή παρατήρηση, τη διαίσθηση και την έρευνα, ανοίγει συνεχώς νέους ορίζοντες και φωτίζει τον νου. Επιστήμη, βέβαια, και τεχνολογία δεν ταυτίζονται, διότι η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην όλο και πιο βαθιά κατάκτηση της γνώσης, ενώ η τεχνολογία έχει ως επιδίωξη την αξιοποίηση της επιστημονικής γνώσης για την υπηρέτηση των τρεχουσών, πρακτικών αναγκών του ανθρώπου. Πολύ χαρακτηριστικά, ο Αϊνστάιν [1879-1955] είχε τονίσει ότι η επιστήμη μπορεί να προσφέρει τα μέσα για την ανάπτυξη σκοπών, τους οποίους έχουν οραματιστεί προσωπικότητες που διαθέτουν υψηλά ηθικά ιδανικά. Εάν βέβαια ο Αϊνστάιν είχε ζήσει ολόκληρο τον εικοστό αιώνα, με επαναστάσεις, παγκοσμίους θερμούς και ψυχρούς πολέμους, αλλά και δοξασμένο από τη ραγδαία ανάπτυξη των θετικών επιστημών και της τεχνολογίας, ίσως προβληματιζόταν περισσότερο. Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της τεχνολογίας, η οποία έχει προσλάβει φρενήρεις ρυθμούς στην εποχή μας, εγείρουν απορίες και συγκλονιστικά ερωτήματα. Η επιστήμη αναπτύσσεται συνήθως σε σχέση με τις πρακτικές ανάγκες των ανθρώπων, ακολουθεί όμως βασικά την εξέλιξη μιας κοινωνίας και αντικατοπτρίζει το συγκεκριμένο πνευματικό και ηθικό της επίπεδο. Όμως η τεχνολογία, που βελτίωσε σημαντικά τις συνθήκες της ζωής μας, βοήθησε ή εμπόδισε τον άνθρωπο να γίνει περισσότερο άνθρωπος;

Τα ευγενή ιδεώδη του ανθρωπισμού διασύρθηκαν και υπονομεύθηκαν στις μέρες μας. Η σύγχυση πραγματικών και πλασματικών αναγκών, η πνιγηρή εντατικοποίηση του ρυθμού της ζωής στις μεγαλουπόλεις, η εσωτερική μοναξιά, το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν βαθύτατα και παρεμποδίζουν την πνευματική ολοκλήρωση των ανθρώπων. Μέσα στο κλίμα αυτό ζει, μεγαλώνει και εργάζεται ο σύγχρονος επιστήμονας. Ο επιστήμονας βαρύνεται με πολύμορφη ευθύνη για τη γνώση που κατά κάποιον τρόπο παράγει και οφείλει να προβλέπει οποιοδήποτε πιθανό κίνδυνο που θα μπορούσε να προέλθει από τη χρήση της – ή την κατάχρησή της – στο μέλλον για τον άνθρωπο και για την οικουμένη. Πρέπει να αποφασίζει με άγρυπνη συνείδηση και υπευθυνότητα εάν τα αποτελέσματα των ερευνών του πρέπει τελικά να εφαρμοσθούν. Κάθε επιστημονικό επίτευγμα πρέπει να εξετάζεται όχι μόνο ως γνωστική ή υλική κατάκτηση, αλλά και για το αν θα αποβεί ευεργετικό ή επιζήμιο, ή και καταστρεπτικό, για την ύπαρξη του ανθρώπου. Τον έλεγχο αυτό κανένας άλλος δεν μπορεί
ή δεν επιτρέπεται να επιβάλλει στη συνειδητή ελευθερία του επιστήμονα παρά μόνον η συναίσθηση της ανθρώπινης και γενικά της κοινωνικής του ευθύνης.

Δυστυχώς, όμως, οι αποφάσεις για τη χρησιμοποίηση από τη σύγχρονη τεχνολογία επιστημονικών γνώσεων και ανακαλύψεων δεν ανήκουν πάντοτε στην απόφαση ή στη σύμφωνη γνώμη εκείνων που τις ανακάλυψαν, ούτε οι πολλαπλές συνέπειες από τη χρήση τους έχουν όσο και όπως θα άρμοζε υπολογισθεί. Για τούτο, συχνά οι στόχοι μιας ερευνητικής πορείας διασπείρονται. Πολλοί διάσημοι ερευνητές δεν μπόρεσαν να προβλέψουν τις πρακτικές εφαρμογές των ανακαλύψεών τους. Για να παραμείνουν όμως οι στόχοι της επιστήμης ανθρωποκεντρικοί, κρίνεται απολύτως αναγκαίος ο επανακαθορισμός τους από «προσωπικότητες με υψηλά ηθικά ιδανικά», κατά τον Αϊνστάιν, δηλαδή από έντιμους, συνεπείς και ανιδιοτελείς, διορατικούς, ειλικρινείς και αντικειμενικούς ανθρώπους-επιστήμονες.

Γρηγόρης Σκαλκέας, Διασκευή από ομιλία στην Ακαδημία Αθηνών

ΟΙ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ

A1.Να γράψετε στο τετράδιό σας την περίληψη του κειμένου που σας δόθηκε (90-110 λέξεις)
Μονάδες 25

Β1. Να επαληθεύσετε ή να διαψεύσετε, σύμφωνα με το κείμενο, τις παρακάτω προτάσεις γράφοντας στο τετράδιό σας δίπλα στο γράμμα που αντιστοιχεί σε κάθε πρόταση τη λέξη Σωστό ή Λάθος:
α.Η επιστήμη και η τεχνολογία ταυτίζονται ως προς τους στόχους τους.
β.Η επιστήμη στοχεύει αποκλειστικά στην ικανοποίηση των πρακτικών αναγκών του ανθρώπου.
γ. Οι ανθρωπιστικές αξίες υπονομεύτηκαν στην εποχή μας.
δ. Ο επιστήμονας έχει ευθύνη για τη χρήση της επιστημονικής γνώσης που παράγει.
ε. Επιστήμονες υψηλών ιδανικών θα συμβάλουν στη διατήρηση του ανθρωποκεντρικού χαρακτήρα της επιστήμης.
Μονάδες 10

Β2.

α) Να βρείτε έναν από τους τρόπους ανάπτυξης της πρώτης παραγράφου του κειμένου «Η επιστήμη… ηθικά ιδανικά» (μονάδες 2) και να τεκμηριώσετε την απάντησή σας με αναφορές στο κείμενο (μονάδες 2).
Μονάδες 4

β) Ποια νοηματική σχέση εκφράζουν οι παρακάτω διαρθρωτικές λέξεις ή φράσεις (με έντονη γραφή στο κείμενο):
βέβαια  (1η παράγραφος)
εάν (2η παράγραφος)
όμως (2η παράγραφος)
για τούτο (5η παράγραφος)
δηλαδή (6η παράγραφος)
Μονάδες 5

Β3.
α) Να ξαναγράψετε τις ακόλουθες προτάσεις του κειμένου, αντικαθιστώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις με άλλες συνώνυμες, χωρίς να αλλάζει το νόημα:

– Η επιστήμη ως αέναος αγώνας του ανθρώπου.

– Η επιστήμη παραμένει προσηλωμένη στην κατάκτηση της γνώσης.

– Η προώθηση των φυσικών επιστημών και η έκρηξη της τεχνολογίας [… ] εγείρουν απορίες.

– Το άγχος και η αγωνία αλλοτριώνουν […] την πνευματική ολοκλήρωση των ανθρώπων.

– Κάθε επιστημονικό επίτευγμα […] θα αποβεί […] καταστρεπτικό
Μονάδες 5

β) Να δώσετε τα αντώνυμα των παρακάτω υπογραμμισμένων λέξεων του κειμένου:
συγκεκριμένο (2ηπαράγραφος)
βελτίωσε (2ηπαράγραφος)
ευθύνη (4η παράγραφος)
υλική (4η παράγραφος)
ελευθερία (4η παράγραφος)
Μονάδες 5

Β4 .
α)«Η σύγχυση πραγματικών…των ανθρώπων.» (3η παράγραφος) Τι επιτυγχάνει ο συγγραφέας με το ασύνδετο σχήμα;
Μονάδες 3

β) «Όμως η τεχνολογία…περισσότερο άνθρωπος; » (2η παράγραφος)
Τι επιδιώκει ο συγγραφέας με τη χρήση του ρητορικού ερωτήματος;
Μονάδες 3

Γ1. Στην τελετή αποφοίτησης του σχολείου σας ως υποψήφιοι/ες φοιτητές/τριες και μελλοντικοί/κές επιστήμονες εκφωνείτε μια ομιλία 500-600 λέξεων στην οποία εστιάζετε σε δύο άξονες:
α) στον ρόλο της επιστήμης στην αντιμετώπιση των σημαντικότερων, κατά τη γνώμη σας, σύγχρονων προβλημάτων και
β) στα ηθικά εφόδια του επιστήμονα που θα του επιτρέψουν να υπηρετήσει αυτό τον στόχο.
Μονάδες 40

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΣΕ ΛΙΓΟ ΤΙΣ ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ

Την Παρασκευή, οι υποψήφιοι των ΓΕΛ συνεχίζουν με το μάθημα Αρχαία Ελληνικά Ο.Π. (Ανθρωπιστικών Σπουδών), Μαθηματικά (Ο.Π. Θετικών Σπουδών) και Μαθηματικά (Ο.Π. Σπουδών Οικονομίας & Πληροφορικής).

Αύριο, Πέμπτη οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ συνεχίζουν τις εξετάσεις με Μαθηματικά, και το Σάββατο Σύγχρονες Γεωργικές Επιχειρήσεις, Στοιχεία Μηχανών, Στοιχεία Ανατομίας – Φυσιολογίας ΙΙ και Αρχές Οργάνωσης & Διοίκησης Επιχειρήσεων. Το newsit.gr θα δημοσιεύει τα θέματα για τις Πανελλήνιες 2017 και τις προτεινόμενες λύσεις- απαντήσεις σε όλα τα μαθήματα.

Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2017.

Πανελλήνιες 2017: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017 των ημερήσιων και εσπερινών Γενικών Λυκείων.

ΣΗΜΕΡΑ ΤΕΤΑΡΤΗ 7-6-2017: ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9-6-2017:
ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ (Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 9-6-2017: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ + Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ &ΠΛΗΡ/ΚΗΣ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 12-6-2017: ΙΣΤΟΡΙΑ (Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 12-6-2017: ΦΥΣΙΚΗ (Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 12-6-2017: ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΦΑΡΜΟΓΩΝ ΣΕ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΤΙΚΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ (Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 14-6-2017: ΛΑΤΙΝΙΚΑ (Ο.Π. ΑΝΘΡΩΠΙΣΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 14-6-2017: ΧΗΜΕΙΑ (Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΤΕΤΑΡΤΗ 14-6-2017: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Ο.Π. ΣΠΟΥΔΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ & ΠΛΗΡ/ΚΗΣ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16-6-2017: ΒΙΟΛΟΓΙΑ (Ο.Π. ΘΕΤΙΚΩΝ ΣΠΟΥΔΩΝ)
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ 16-6-2017: ΒΙΟΛΟΓΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 19-6-2017: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ ΚΑΙ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΗΣ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)
ΔΕΥΤΕΡΑ 19-6-2017: ΙΣΤΟΡΙΑ (ΓΕΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ)

Για τις Πανελλαδικές 2017: Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ., κοινή για τους υποψηφίους ημερήσιων και εσπερινών Λυκείων. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες.

Πανελλήνιες 2017: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΠΑΝΕΛΛΑΔΙΚΩΝ ΕΞΕΤΑΣΕΩΝ ΕΤΟΥΣ 2017 ΤΩΝ ΗΜΕΡΗΣΙΩΝ ΚΑΙ ΕΣΠΕΡΙΝΩΝ ΕΠΑΛ

ΠΕΜΠΤΗ 8-6-2017: ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ (Άλγεβρα)
ΣΑΒΒΑΤΟ 10-6-2017: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΥΛΙΚΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10-6-2017: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΑΝΑΤΟΜΙΑΣ-ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΑΣ ΙΙ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10-6-2017: ΑΡΧΕΣ ΟΡΓΑΝΩΣΗΣ ΚΑΙ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ (Α.Ο.Δ.)
ΣΑΒΒΑΤΟ 10-6-2017: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΗΧΑΝΩΝ
ΣΑΒΒΑΤΟ 10-6-2017: ΣΥΓΧΡΟΝΕΣ ΓΕΩΡΓΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
ΤΡΙΤΗ 13-6-2017: ΨΗΦΙΑΚΑ ΣΥΣΤΗΜΑΤΑ
ΤΡΙΤΗ 13-6-2017: ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΡΙΤΗ 13-6-2017: ΜΕΤΑΦΟΡΑ ΦΟΡΤΙΩΝ
ΤΡΙΤΗ 13-6-2017: ΟΙΚΟΔΟΜΙΚΗ
ΠΕΜΠΤΗ 15-6-2017: ΜΗΧΑΝΕΣ ΕΣΩΤΕΡΙΚΗΣ ΚΑΥΣΗΣ ΙΙ (ΜΕΚ II)
ΠΕΜΠΤΗ 15-6-2017: ΑΡΧΕΣ ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑΣ ΤΡΟΦΙΜΩΝ ΚΑΙ ΠΟΤΩΝ
ΠΕΜΠΤΗ 15-6-2017: ΥΓΙΕΙΝΗ
ΠΕΜΠΤΗ 15-6-2017: ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΩΝ ΤΕΧΝΩΝ-ΕΡΓΑ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΙ
ΠΕΜΠΤΗ 15-6-2017: ΑΡΧΕΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗΣ ΘΕΩΡΙΑΣ (Α.Ο.Θ.)
ΣΑΒΒΑΤΟ 17-6-2017: ΜΗΧΑΝΕΣ ΠΛΟΙΟΥ ΙI
ΣΑΒΒΑΤΟ 17-6-2017: ΗΛΕΚΤΡΙΚΕΣ ΜΗΧΑΝΕΣ
ΣΑΒΒΑΤΟ 17-6-2017: ΔΕΝΔΡΟΚΟΜΙΑ
ΣΑΒΒΑΤΟ 17-6-2017: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΨΥΞΗΣ ΚΑΙ ΚΛΙΜΑΤΙΣΜΟΥ
ΤΡΙΤΗ 20-6-2017: ΔΙΚΤΥΑ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΩΝ
ΤΡΙΤΗ 20-6-2017: ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ ΔΙΚΤΥΩΝ ΚΑΙ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ
ΤΡΙΤΗ 20-6-2017: ΚΑΛΛΙΕΡΓΕΙΑ ΑΝΘΟΚΟΜΙΚΩΝ ΦΥΤΩΝ
ΤΡΙΤΗ 20-6-2017: ΝΑΥΣΙΠΛΟΪΑ ΙΙ
ΤΡΙΤΗ 20-6-2017: ΚΙΝΗΤΗΡΕΣ ΑΕΡΟΣΚΑΦΩΝ II
ΤΕΤΑΡΤΗ 21-6-2017: ΗΛΕΚΤΡΟΤΕΧΝΙΑ
ΤΕΤΑΡΤΗ 21-6-2017: ΑΡΧΙΤΕΚΤΟΝΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ
ΤΕΤΑΡΤΗ 21-6-2017: ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΥ ΚΕΝΤΡΙΚΩΝ ΘΕΡΜΑΝΣΕΩΝ
ΤΕΤΑΡΤΗ 21-6-2017: ΒΟΟΤΡΟΦΙΑ – ΑΙΓΟΠΡΟΒΑΤΟΤΡΟΦΙΑ

Για τις Πανελλαδικές 2017: Ως ώρα έναρξης εξέτασης ορίζεται η 08:30 π.μ. Οι υποψήφιοι πρέπει να προσέρχονται στις αίθουσες εξέτασης μέχρι τις  08.00 π.μ. Η διάρκεια εξέτασης κάθε μαθήματος είναι τρεις (3) ώρες, εκτός από το μάθημα ειδικότητας: Αρχιτεκτονικό Σχέδιο, για το οποίο η διάρκεια εξέτασης είναι τέσσερις (4) ώρες.

Διαβάστε εδώ όλες τις ειδήσεις για τις Πανελλήνιες 2017.

Διαβάστε ακόμη:

Πανελλήνιες 2017: Πώς να υπολογίσει ο υποψήφιος αν “περνά” ή όχι στη σχολή που επιθυμεί
Πανελλήνιες 2017: Οι τελευταίες αλλαγές στο μηχανογραφικό
Πανελλήνιες 2017: Τι ισχύει για τα ειδικά μαθήματα

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε