Πυρετώδεις οι ρυθμοί το υπουργείο διοικητικής μεταρρύθμισης ώστε να επιτευχθεί ο στόχος των απολύσεων που έχει συμφωνηθεί στο μνημόνιο. Βάσει των συμφωνηθέντων, η κυβέρνηση θα πρέπει να απολύσει 4.000 δημοσίους υπαλλήλους ως το τέλος του χρόνου και άλλους 11.000 ως το τέλος του 2014.
Όπως σημειώνει το Βήμα της Κυριακής, ο στόχος αυτός δεν μπορεί να επιτευχθεί αν το κράτος δεν προχωρήσει στην υλοποίηση όλων όσα υποσχόταν τα προηγούμενα χρόνια αλλά δεν εφάρμοζα οι υπουργοί: καταργήσεις δημοσίων οργανισμών, συγχωνεύσεις κάποιων άλλων, αλλά και δραστική περικοπή του προσωπικού στους περισσότερους φορείς του ευρύτερου δημόσιου τομέα, χωρίς αυτοί να καταργηθούν ή να συγχωνευθούν.
Σύμφωνα με πληροφορίες της εφημερίδας ένα σχέδιο περικοπής προσωπικού έχει ήδη κατατεθεί από τον υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης προς όλα τα υπουργεία, προτείνοντας την περικοπή του προσωπικού σε ορισμένους φορείς σε ποσοστό που θα φθάνει ως το 10%. Αν η προσπάθεια αυτή καρποφορήσει, η κυβέρνηση εκτιμά ότι μπορεί να φθάσει στην απόλυση ως και 5.000 υπαλλήλων, οι οποίοι, αν προστεθούν στις απολύσεις των γιατρών του ΕΟΠΥΥ, αρκούν για να καλύψουν τους στόχους της διετίας.
– Υπουργείο Υποδομών και Δικτύων: έχουν υποδειχθεί 12 ανώνυμες εταιρίες με συνολικά 12.708 υπαλλήλους. Πρώτη είναι η ΟΣΥ ΑΕ Οδικές Συγκοινωνίες, και οι Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ και ο ΟΣΕ.
– Υπουργείο Οικονομικών: πρέπει να προχωρήσει η μείωση του προσωπικού σε ΕΑΒ, στην ΕΛΒΟ, στην Εταιρεία Ακινήτων του Δημοσίου, στην Ανώνυμο Εταιρεία Διώρυγας Κορίνθου και στις Ελληνικές Αλυκές ΑΕ.
– Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης: καλείται να μειώσει το προσωπικό στον Ελληνικό Γεωργικό Οργανισμό Δήμητρα, στον Οργανισμό Πληρωμών και Ελέγχου κοινοτικών Ενισχύσεων Προσανατολισμού και Εγγυήσεων και στον ΕΛΓΑ.
– Υπουργείο Ανάπτυξης: θεωρείται ότι υπάρχει πλεονάζων προσωπικό σε 7 ανώνυμες εταιρείες, εκ των οποίων οι σημαντικότερες είναι η ΜΟΔ ΑΕ και ο Οργανισμός Κεντρικών Αγορών και Αλιείας.
– Υπουργείο Περιβάλλοντος: ζητούνται περικοπές προσωπικού στο Εθνικό Κτηματολόγιο και Χαρτογράφηση ΑΕ, στο Εθνικό Κέντρο Βιώσιμης και Αειφόρου Ανάπτυξης και στον ΛΑΓΗΕ.
Σύμφωνα με αποκλειστικές πληροφορίες του “Έθνους της Κυριακής” η κυβέρνηση εξετάζει το δεχόμενο να βάλει λουκέτο στους παρακάτω οργανισμούς που απασχολούν συνολικά 150 εργαζομένους:
• Ινστιτούτο Αμυντικών Αναλύσεων (ΙΑΑ),
• Κέντρο Ερευνών για Θέματα Ισότητας (ΚΕΘΙ),
• Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης
• Ινστιτούτο Τοπικής Αυτοδιοίκησης
• Ανώνυμη Εταιρεία Μονάδων Υγείας (ΑΕΜΥ)
• Ινστιτούτο Αιγαίου και Δικαίου της Θάλασσας
• Εθνικό Ίδρυμα Μελετών Θ. Κολοκοτρώνης «Ο Γέρος του Μοριά»
• Κέντρο Διεθνούς και Ευρωπαϊκού Δικαίου
• Εθνικό Κέντρο Βιβλίου
• Ινστιτούτο Συνταγματικών Ερευνών
• Μητροπολιτικός Φορέας Ανάπλασης και Διαχείρισης Προστατευόμενων Περιοχών Αττικής
• Κεντρική Αγορά Πατρών
• Διεθνής Ακαδημία Ελευθερίας
• Μουσείο Επιστήμης και Τεχνολογίας
• Κεφάλαιο Επιχειρηματικών Συμμετοχών Υψηλής Τεχνολογίας ΑΕ
Στο μεταξύ, σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής η κυβέρνηση ανοίγει νέο μέτωπο με τις συγκοινωνίες, καθώς το 2014 εκτιμάται ότι θα πραγματοποιηθούν έως και 1.200 απολύσεις από τη μείωση των δομών στους οργανισμούς του υπουργείου Μεταφορών.
Παράλληλα με το “κλείσιμο” μικρών και μεσαίων οργανισμών που θα πραγματοποιηθεί ύστερα από αξιολόγηση, αλλά και την απομάκρυνση υπαλλήλων που θα συμπληρώσουν 8 μήνες σε διαθεσιμότητα και δεν θα καταφέρουν να μετακινηθούν σε άλλες θέσεις, η κυβέρνηση στοχεύει, μέσω της μείωσης των δομών στους φορείς των συγκοινωνιών, να απολύσει έως και 1.200 υπαλλήλους, προκειμένου να επιτευχθεί ο στόχος των 11.000 απολύσεων το 2014.
Σύμφωνα με τους κυβερνητικούς σχεδιασμούς, από την αξιολόγηση των 12.000 εργαζομένων στους οργανισμούς των συγκοινωνιών που εποπτεύει το υπουργείο Μεταφορών, εκτιμάται ότι θα επέλθει μείωση του προσωπικού έως και 10% (1.200 εργαζόμενοι).
Το μεγαλύτερο φορτίο των απολύσεων θα σηκώσουν η ΣΤΑΣΥ ΑΕ (Τραμ, Ηλεκτρικός, Μετρό), στην οποία εργάζονται 2.480 υπάλληλοι, και ο ΟΣΕ ΑΕ (Λεωφορεία και Τρόλεϊ), που απασχολεί περίπου 6.500 εργαζομένους.
Ο υπουργός μεταφορών, μιλώντας στο Mega ανέφερε ότι εδώ και μία εβδομάδα “έχει ξεκινήσει αξιολόγηση των δομών, των αναγκών και του προσωπικού, ώστε να φύγουν αυτοί που δεν είναι αναγκαίοι”.
Ο κ. Χρυσοχοϊδης ανέφερε οτι δεξάμενή για την αποχώρηση των υπαλλήλων θα αποτελέσουν οι κατασκευαστικοί οργανισμοί που “εκ των πραγμάτων πρέπει να συγχωνευθούν” και μίλησε για την ΕΡΓΟΣΕ, το Ταμείο Εθνικής Οδοποιίας (ΤΕΟ), την Αττικό Μετρό, την Εγνατία, οι οποίες όπως είπε “πρέπει να συγχωνευθούν και έχουν προσωπικό που χρειάζεται επαναξιολόγηση”.
Διαβάστε
“Τρομοκράτης” ο Τόμσεν απαιτεί νέα μέτρα
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Θα ξαναδώσουν κανονικό Δώρο του Πάσχα σε Δημόσιο και συνταξιούχους;