Η πρώτη μαρτυρία της νεαρής υπαξιωματικού που σώθηκε σαν από θαύμα δείχνει πως υπάρχουν σαφείς ενδείξεις για κακό καιρό που ουσιαστικά οδήγησε τον έμπειρο πιλότο σε μια σχεδόν τυφλή πτήση σε μια προσπάθεια να αποφύγει το ανάγλυφο της περιοχής αναζητώντας ένα ορατό σημείο μέσα σε ομίχλη και χαμηλή νέφωση.
Το παλιό ελικόπτερο δεν τον βοηθούσε. Τα όργανά του δεν δίνουν τη δυνατότητα να ασφαλή πτήση σε κακές καιρικές συνθήκες και σε χαμηλό υψόμετρο.
Ο χειριστής ήταν έμπειρος ωστόσο έπρεπε να ακολουθήσει μια πορεία σε μια περιοχή με διαδοχικά βουνά και λόφους με διαφορετικό υψόμετρο.
Η πτήση μπορεί να ήταν χαμηλή ωστόσο θεωρείται βέβαιο ότι οι χειριστές διατήρησαν απόσταση ασφαλείας από το έδαφος.
Η απότομη αλλαγή του καιρού σε συνδυασμό με ριπές ανέμων φαίνεται ότι επηρέασαν και το υψόμετρο και την πορεία του ελικοπτέρου.
Κάπως έτσι φαίνεται ότι με σχεδόν μηδενική ή έστω πολύ μικρή ορατότητα το Χιούι πλησίασε στην πλαγιά στο σημείο όπου υπάρχουν κολώνες της ΔΕΗ.
Αν και το ελικόπτερο διαθέτει τα λεγόμενα “ψαλίδια” που υπάρχουν για να κόβουν καλώδια και να βοηθούν τους πιλότους να συγκρατούν το σκάφος σε περίπτωση πρόσκρουσης φαίνεται ότι το Χιούι “βρήκε” στα καλώδια με τέτοιο τρόπο ώστε τα “ψαλίδια” να μην κόψουν τα καλώδια τα οποία τελικά λειτούργησαν ως σφεντόνα. Ανάγκασαν δηλαδή το ελικόπτερο να αλλάξει πορεία και έτσι ουσιαστικά το εκτίναξαν προς τα κάτω χωρίς να αφήσουν περιθώρια αντίδρασης στους έμπειρους χειριστές.
Το γεγονός ότι το ελικόπτερο ουσιαστικά καρφώθηκε με το μπροστινό μέρος αυτό δείχνει.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Ο τρόπος της πτώσης μάλιστα ήταν που δεν άφησε και καμία ελπίδα επιβίωσης στους τέσσερις από τους πέντε επιβαίνοντες αξιωματικούς. Μάλιστα η δύναμη της πρόσκρουσης ήταν τέτοια ουσιαστικά αποκόλλησε τη μηχανή η οποία με τη σειρά της καταπλάκωσε ό,τι είχε απομείνει μετά την πρόσκρουση από την καμπίνα. Το γεγονός μάλιστα ότι η αρχιλοχίας Βασιλική Πλεξίδα κατάφερε να βγει ζωντανή είναι ένα πραγματικό θαύμα.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ