Έτσι έρχονται ρυθμίσεις πολύ ευνοϊκότερες από τις υπάρχουσες που προβλέπουν εκπτώσεις σε πρόστιμα και προσαυξήσεις αλλά και πολλές και μικρές δόσεις.
Με σχετική εγκύκλιο, αλλάζουν παλαιότερες διατάξεις και δίδεται η δυνατότητα εξόφλησης σε 45 δόσεις, με μείωση των προσαυξήσεων ως και 100% εάν γίνει εφάπαξ καταβολή του ποσού ή 50% αν η εξόφληση γίνει σε 45 δόσεις. Θα υπάρχει όμως δυνατότητα και για 48 δόσεις αλλά χωρίς καμία μείωση των προσαυξήσεων.
Η εγκύκλιος σύμφωνα με το “Βήμα” δίνει τη δυνατότητα να υπαχθούν στη ρύθμιση όλες οι οφειλές παρελθόντων ετών αρκεί να έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες (να έχουν περάσει τρεις μήνες από τότε που έληξαν).
Παράλληλα δεν προβλέπεται χρηματικό πλαφόν για την υπαγωγή, ενώ η ελάχιστη μηνιαία δόση 100 €.
Η δυνατότητα επέκτασης των δόσεων στις 60 για τους οικονομικά αδύναμους δεν ισχύει πια.
Ο οφειλέτης θα χάνει τα ευεργετήματα της ρύθμισης εάν δεν καταβάλει εμπρόθεσμα τρεις συνεχείς μηνιαίες δόσεις ή καθυστερήσει την καταβολή της προτελευταίας ή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών.
Σύμφωνα με όσα ορίζονται στην εγκύκλιο οι φορολογούμενοι που ενδεχομένως επιθυμούν να κάνουν ρύθμιση έχουν δύο δυνατότητες:
Πρώτον: Ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με 45 δόσεις και με αντίστοιχη μείωση των προσαυξήσεων (100% σε περίπτωση εφάπαξ καταβολής ή 50% στην περίπτωση των 45 δόσεων). Στην περίπτωση αυτή οι φορολογούμενοι μπορούν να ζητήσουν από την εφορία να ενταχθούν στις διατάξεις του ν. 3888/2010, που προβλέπει ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών με δόσεις που μπορούν να φτάσουν τις 45. Η δυνατότητα επέκτασης των δόσεων στις 60 για τους οικονομικά αδύναμους δεν ισχύει πια. Σύμφωνα με την εγκύκλιο μπορούν όμως να ρυθμιστούν όλες οι οφειλές παρελθόντων ετών. Το μόνο που απαιτείται είναι να έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες, δηλαδή να έχουν περάσει 3 μήνες από τότε που δημιουργήθηκαν.
Δεύτερον: Διακανονισμό οφειλών με 48 δόσεις αλλά χωρίς μείωση των προσαυξήσεων. Στην περίπτωση αυτή οι φορολογούμενοι θα πρέπει να ζητήσουν να ενταχτούν στις διατάξεις του ν. 2648/1998, όπου γίνεται διακανονισμός με περισσότερες δόσεις, που μπορούν να φτάσουν έως και τις 48 (ανάλογα με την κρίση του εφόρου), άλλα δεν προβλέπεται μείωση των προσαυξήσεων. Πιθανότατα στο μέλλον να τροποποιηθεί και ο νόμος αυτός ώστε να μειώνονται και οι προσαυξήσεις.
Ιδιαίτερα σημαντικό είναι ότι και στις δύο περιπτώσεις δεν ισχύουν τα παλαιά πλαφόν για τα ποσά που μπορούν να ρυθμιστούν (10.000 ευρώ για τα φυσικά πρόσωπα και 75.000 ευρώ για τα νομικά πρόσωπα).
Η ένταξη στη ρύθμιση θα «παγώνει» τα όποια αναγκαστικά μέτρα είσπραξης έχουν αποφασιστεί, ενώ θα αναστέλλεται και η ποινική δίωξη του φορολογούμενου (ισχύει για οφειλές άνω των 5.000 ευρώ). Απώλεια της ρύθμισης και των ευεργετημάτων της θα επέρχεται όταν ο οφειλέτης δεν καταβάλει εμπρόθεσμα τρεις συνεχείς μηνιαίες δόσεις της ρύθμισης ή καθυστερήσει την καταβολή της προτελευταίας ή της τελευταίας δόσης της ρύθμισης για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των τριών μηνών.
Σε μεταγενέστερο χρόνο θα αλλάξει το καθεστώς αποπληρωμής όλων των οφειλών προς το Δημόσιο, ληξιπρόθεσμων και μη. Θα ενοποιηθούν σε μία ρύθμιση όλες οι επιμέρους διατάξεις της φορολογικής νομοθεσίας που προβλέπουν την τμηματική καταβολή φόρων και χρεών προς το Δημόσιο. Στόχος είναι να γνωρίζει ο φορολογούμενος ότι, εφόσον έχει οικονομικές δυσκολίες, μπορεί να ρυθμίζει τις οφειλές του με ένα καθεστώς προκαθορισμένων δόσεων.
Σύμφωνα με πληροφορίες, στη ρύθμιση αυτή θα μπορούν να ενταχθούν ακόμη και φορολογούμενοι οι οποίοι δεν έχουν υποβάλει δηλώσεις ή έχουν υποβάλει ανακριβείς δηλώσεις για φόρους εισοδήματος, ΦΠΑ, φόρους μεταβίβασης ακινήτων, φόρους περιουσίας και άλλες επιβαρύνσεις υπέρ του Δημοσίου.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ