‘Εδωσε όμως λεπτομέρειες και διευκρινήσεις για σημαντικά σημεία του νομοσχεδίου.
– Η Άδεια Παροχής Υπηρεσιών Ταξί (ΑΠΥ), είναι άσχετη με την άδεια κυκλοφορίας του οχήματος.
– Οι έχοντες σήμερα άδεια ταξί θα πρέπει να επιλέξουν σε διάστημα τριών ετών τι θα κάνουν, αν δηλαδή θα ενταχθούν σε κάποια εταιρία. Για να αποκτήσουν τη νέα άδεια θα πρέπει να υποβάλουν τα σχετικά δικαιολογητικά, αλλά δεν θα καταβάλουν το παράβολο.
– Το σχέδιο νόμου αναρτάται σήμερα στο διαδίκτυο για περίπου μια εβδομάδα και θα ακολουθήσει διαβούλευση, καθώς και συζήτηση με τους βουλευτές και τα κόμματα, εφόσον το επιθυμούν.
– Το σχέδιο νόμου θα περάσει και πάλι από το υπουργικό Συμβούλιο στη διαδικασία της δεύτερης ανάγνωσης και σε περίπου ένα μήνα αναμένεται να κατατεθεί στη Βουλή. Στη χτεσινή συνεδρίαση του Υπουργικού Συμβουλίου το νομοσχέδιο εγκρίθηκε ομόφωνα.
– Το ύψος του παράβολου για την απόκτηση ΑΠΥ θα διαμορφωθεί σε ένα σταθερό ύψος και θα καθοριστεί αφού ληφθούν οι προτάσεις όλων των φορέων. Στο σχέδιο νόμου αναφέρεται ότι το παράβολο για την απόκτηση ΑΠΥ κυμαίνεται από 15 έως 40 χιλιάδες ευρώ, για άδεια μοτοταξί 5-10 χιλιάδες ευρώ.
– Με την ψήφιση του νομοσχεδίου θα ισχύσει και η μείωση του κομίστρου, το ύψος της οποίας θα καθοριστεί με σχετικές αποφάσεις των αρμοδίων υπουργείων. “Με τη μείωση της τάξης του 20% επιστρέφουμε το κόμιστρο εκεί που ήταν πριν από τις θηριώδεις, όπως τις χαρακτήρισε, αυξήσεις, το 2008”, είπε χαρακτηριστικά ο κ. Ραγκούσης.
– Θα υπάρξει νέο καθεστώς φορολόγησης των ταξί, που θα καθοριστεί στο πλαίσιο του φορολογικού νομοσχεδίου.
– Οι υφιστάμενοι οδηγοί ταξί, μπορούν να μπουν στο ΕΣΠΑ ώστε να χρηματοδοτηθούν για την απόκτηση ΑΠΥ.
– Τα νέα ταξί θα έχουν νέα μορφή, στην όψη του οχήματος θα κυριαρχούν το κίτρινο και το μπλε χρώμα, θα φέρουν μεγαλύτερη ενδεικτική πινακίδα και θα είναι εφοδιασμένα με τηλεόραση και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Σε ερώτηση σχετική με τα αρκετά ζητήματα που θα πρέπει να διευκρινιστούν σχετικά με την απελευθέρωση του συγκεκριμένου επαγγέλματος, ο κ. Ραγκούσης είπε ότι θα πρέπει να εφαρμοστεί ο νόμος για τουλάχιστον 6 μήνες για να δούμε πως θα πάει η πορεία του. Παράλληλα, θα συσταθεί μια ειδική επιτροπή που θα καταγράφει τα δεδομένα, θα κάνει προτάσεις και θα ελέγχει την αγορά, ώστε να αποφευχθεί το ενδεχόμενο της καρτελοποίησης, οπότε θα πρέπει να επέμβει η επιτροπή ανταγωνισμού.
Ο κ. Ραγκούσης διευκρίνισε ότι η αγορά των ταξί θα είναι μεν ανοιχτή και ελεύθερη, αλλά αν διαπιστωθεί υπερπληθώρα αιτήσεων για την απόκτηση ΑΠΥ, τότε δεν αποκλείεται να υπάρξουν κάποιοι χρονικοί περιορισμοί στη χορήγηση αδειών.
Ο υπουργός Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων προανήγγειλε επίσης ότι θα γίνουν φορολογικοί έλεγχοι στις παλιές μεταβιβάσεις αδειών, (μαύρη αγορά) και θα επιβληθούν πρόστιμα σε όσους πούλησαν ταξί, εισέπραξαν χρήματα και δεν τα δήλωσαν. Ο έλεγχος θα πάει πίσω, όσο επιτρέπει το Σύνταγμα, είπε χαρακτηριστικά.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ: 24ωρες πανελλαδικές απεργίες στα ταξί την Πέμπτη και το Σάββατο
Έτοιμοι για νέες κινητοποιήσεις οι ιδιοκτήτες ταξί
Ο πρόεδρος των ταξιτζήδων Θ.Λυμπερόπουλος λογοκρίνει την ενημέρωση!