Ελλάδα

ΣτΕ: Αναστέλλεται η υπουργική απόφαση για τις ημερήσιες εκδρομές τουρκικών πλοίων στο Αιγαίο

Το Συμβούλιο της Επικρατείας (ΣτΕ) έκανε δεκτό το αίτημα τεσσάρων ελληνικών ναυτιλιακών εταιρειών και εξέδωσε προσωρινή διαταγή με την οποία αναστέλλεται προσωρινά η εκτέλεση της υπουργικής απόφασης που εκδόθηκε τον περασμένο μήνα για τη «δραστηριοποίηση πλοίων στις θαλάσσιες συνδέσεις μεταξύ ελληνικών και τουρκικών λιμένων».

Η προσωρινή διαταγή δόθηκε ύστερα από ισχυρισμούς των αιτούντων για άμεσο κίνδυνο ανεπανόρθωτης βλάβης και οικονομικής καταστροφής στη διάρκεια της θερινής τουριστικής περιόδου και το θέμα θα επανεξεταστεί προσεχώς από την Επιτροπή Αναστολών του ΣτΕ.

Στην αίτηση τους, οι αιτούντες υποστηρίζουν ότι με βάση την ισχύουσα νομοθεσία μόνο πλοία με ελληνική σημαία μπορούν να μεταφέρουν επιβάτες από ελληνικό λιμάνι σε λιμάνι της Τουρκίας σε ημερήσια εκδρομή – περιήγηση με αυθημερόν επιστροφή των επιβατών στο αφετήριο ελληνικό λιμένα, ενώ τα πλοία τουρκικής σημαίας μπορούν να πραγματοποιούν τέτοιες μεταφορές μόνο μετά την παρέλευση 48ωρου από την αρχική επιβίβαση των επιβατών και συνεπώς έπειτα από τη διαμονή τους στην Τουρκία.

Κατά τους αιτούντες, τουρκική πλοιοκτήτρια εταιρεία έχει ξεκινήσει τέτοιες μεταφορές από ελληνικό λιμάνι στα τουρκικά παράλια και επιστροφή αυθημερόν στο ελληνικό λιμάνι σε διάφορες διαδρομές [Κως – Μποντρούμ (Αλικαρνασσός), Χίος -Τσεσμέ] κατά παράβαση του κώδικα ναυτικού δικαίου σχετικής εγκυκλίου του υπουργείου Ναυτιλίας και διμερούς
συμφωνίας Ελλάδος – Τουρκίας.

Με την υπουργική απόφαση, σύμφωνα με τους αιτούντες, που προβλέπει την αλλαγή των όρων σχετικά με την οριστική αποβίβαση, τις θαλάσσιες διαδρομές κ.λπ, ουσιαστικά νομιμοποιείται η τακτική αυτή των τουρκικών πλοίων, με συνέπεια να αποσπούν και να υφαρπάζουν επιβάτες και τουρίστες που υπό κανονικές συνθήκες θα μπορούσαν να μεταφερθούν μόνο από ελληνικά πλοία στις αυθημερόν αυτές περιηγήσεις.

Υποστηρίζουν ακόμα ότι υφίστανται μεγάλη οικονομική βλάβη καθώς κινδυνεύουν να αποσυρθούν και άλλα ελληνικά πλοία που δεν μπορούν να αντέξουν τον ανταγωνισμό των τουρκικών, αφού η αναλογία κόστους λειτουργίας τους είναι 1 προς 3, ενώ παράλληλα χάνονται και έσοδα των οικείων δήμων.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ

Δεν τίθεται θέμα κατάργησης των συλλογικών συμβάσεων εργασίας

Βαρβιτσιώτης: Καμία μείωση μισθών και συντάξεων σε ένστολους, ούτε μείωση πρσωπικού στο υπουργείο

Βαρβιτσιώτης: “Βασικός πυλώνας ανάπτυξης” η ελληνική ναυτιλία

Μουσουρούλης: Να γίνουν έκτακτοι έλεγχοι σε όλα τα πλοία εν όψει καλοκαιριού

 

Σχόλια
Σχολίασε εδώ
50 /50
2000 /2000
Όροι Χρήσης. Το site προστατεύεται από reCAPTCHA, ισχύουν Πολιτική Απορρήτου & Όροι Χρήσης της Google.
Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Newsit Blogs
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα
«Κάποιοι εκμεταλλεύονται την αγωνία των ανθρώπων» λέει η πρόεδρος του Αρείου Πάγου Ιωάννα Κλάπα για τα Τέμπη
«Ο εφέτης ειδικός ανακριτής εγκαλείται καθημερινά και στοχοποιείται, όμως, καταβάλλει την καλύτερη δυνατή προσπάθεια» επισήμανε η πρόεδρος του Αρείου Πάγου σε ομιλία της στο Φόρουμ των Δελφών
Η πρόεδρος του Αρείου Πάγου, Ιωάννα Κλάπα στο 10ο Οικονομικό Φόρουμ των Δελφών
Ο Γιώργος Λάνθιμος στην αντεπίθεση μετά το «όχι» για γυρίσματα στην Ακρόπολη – «Βλάβη στην επαγγελματική μου υπόσταση»
«Επιφυλασσόμαστε παντός νομίμου δικαιώματός μας για την αναζήτηση αποζημίωσης λόγω δυσφήμισης και ζημίας στη φήμη των Εντολέων μας» επισημαίνει η σχετική ανακοίνωση
Ο Γιώργος Λάνθιμος και η «μούσα» του, Έμα Στόουν
Τέμπη: Το φρέον στην εμπορική αμαξοστοιχία μπορεί να προκάλεσε έκρηξη – Τα αποτελέσματα από το Γενικό Χημείο του Κράτους
Στο επίκεντρο της έρευνας βρίσκονται και άλλα υλικά της εμπορικής αμαξοστοιχίας όπως τα αεροφυλάκια του συστήματος πέδησης και οι μπαταρίες στην ηλεκτράμαξα
Η τραγωδία των Τεμπών