Ελλάδα

Θεσ/νίκη: Στο “μικροσκόπιο” της Ευρ. Επιτροπής τα αεροπορικά τέλη 75 αεροδρομίων

Στον εξορθολογισμό των αεροπορικών τελών σε 75 αεροδρόμια της Ευρώπης, μεταξύ των οποίων αυτά των Αθηνών και του Ηρακλείου και από το 2015 ενδεχομένως και εκείνο της Θεσσαλονίκης, στοχεύει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή, μέσω σχετικής κοινοτικής οδηγίας, που τέθηκε σήμερα επί τάπητος, στο πλαίσιο του 1ου φόρουμ Ρυθμιστικών Αρχών Τελών Αεροδρομίων.

Σε μια περίοδο που οι χρεώσεις των αεροδρομίων εκτιμάται ότι ανέρχονται στο 10% του λειτουργικού κόστους των αεροπορικών εταιρειών και μετακυλίονται τελικά στο εισιτήριο των επιβατών,οι Βρυξέλλες έχουν βάλει στόχο τη διαμόρφωση των τελών σε επίπεδα που καθορίζει η ίδια η αγορά.

Το φόρουμ πραγματοποιήθηκε στη Θεσσαλονίκη υπό την αιγίδα της ΕΕ και στο πλαίσιο της ελληνικής προεδρίας του Συμβουλίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης

“Τα τέλη πρέπει να μειωθούν και να είναι αναλογικά με το έργο των αεροδρομίων. Εκτιμούμε ότι θα υπάρξουν σημαντικά αποτελέσματα προς όφελος των πολιτών”, σημείωσε ο υφυπουργός Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων, Μιχάλης Παπαδόπουλος, μιλώντας σε δημοσιογράφους στο περιθώριο του φόρουμ.

Τι προβλέπεται στην οδηγία

Η οδηγία αφορά σε αεροδρόμια με ετήσια κίνηση άνω των 5 εκατ. επιβατών (ή τον βασικό αερολιμένα κάθε χώρας), δηλαδή στην παρούσα φάση αυτά των Αθηνών και του Ηρακλείου στην Ελλάδα. Το 2015, στο “γκρουπ” αναμένεται να προσχωρήσει και το αεροδρόμιο “Μακεδονία” της Θεσσαλονίκης, που προβλέπεται να σπάσει το φράγμα των 5 εκατ. επιβατών (βλ. ξεχωριστό τηλεγράφημα του ΑΠΕ-ΜΠΕ).

Το ζήτημα των χρεώσεων συζητήθηκε αναλυτικά στο σημερινό φόρουμ, στο οποίο συμμετείχαν εκπρόσωποι ανεξάρτητων ρυθμιστικών αρχών τελών αεροδρομίων από όλες τις χώρες της Ευρώπης.

Υφυπ. Υποδομών: “Πρόκειται για ένα πολύ σημαντικό φόρουμ, που πραγματοποιείται για πρώτη φορά. Γίνεται δύο φορές ετησίως και ευελπιστούμε να πραγματοποιείται στην Ελλάδα”

Σε σχετική ανακοίνωση που είχε εκδώσει πριν από λίγες ημέρες, με αφορμή και το φόρουμ της Θεσσαλονίκης, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σημείωνε: “Διασφαλίζοντας ότι τα αεροδρόμια κοστολογούν τις εγκαταστάσεις τους με βάση τις αρχές της αγοράς, η οδηγία βοηθά τους επιβάτες να διατηρήσουν την αξία των χρημάτων τους (value for money)”.

Με βάση την οδηγία, που άρχισε να εφαρμόζεται το 2011 και -μεταξύ άλλων- προβλέπει τη σύσταση ανεξάρτητων αρχών για την παρακολούθηση της εφαρμογής της, τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια που εντάσσονται σε αυτή πρέπει:

– να συμβουλεύονται τακτικά τούς αερομεταφορείς ως προς τα κόστη
– να μοιράζονται μαζί τους συγκεκριμένες πληροφορίες για το κόστος των διαδρόμων προσαπογειώσεων και των τερματικών σταθμών (terminals)
– να μην κάνουν διακρίσεις μεταξύ των αεροπορικών εταιρειών

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

«Καμπανάκι» για τις αποκρατικοποιήσεις αλλά το ΤΑΙΠΕΔ… κωφεύει!

ΣΕΤΕ: Σημαντική αύξηση αφίξεων τουριστών το πρώτο 4μηνο του 2014

Κινεζικό ενδιαφέρον για σήραγγες, αυτοκινητοδρόμους και αεροδρόμια στη Βουλγαρία

Αρχίζουν οι επιθεωρήσεις στα αεροδρόμια, εν όψει της θερινής τουριστικής περιόδου

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα