H Google, με επίσημη ανακοίνωσή της, γνωστοποίησε την έναρξη της υπηρεσίας News Showcase και στην Ελλάδα.
Από σήμερα θα αρχίσουν να εμφανίζονται σταδιακά στο Google News, σε Android, iOS και στο διαδίκτυο, καθώς και στο Discover, σε iOS και Android panels του News Showcase της Google που θα δημιουργούν οι συνεργαζόμενοι εκδότες στην Ελλάδα.
Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση της Google, «εδώ και δύο δεκαετίες συνεργαζόμαστε με εκδότες και δημοσιογράφους, με στόχο την υποστήριξη ενός ζωντανού, βιώσιμου και πολυφωνικού ειδησεογραφικού κλάδου ο οποίος μεταδίδει στον κόσμο τις ειδήσεις και τις πληροφορίες που αναζητά. Σ’ αυτό το πλαίσιο, οι δημοσιογραφικοί οργανισμοί με τους οποίους συνεργαζόμαστε σε Ελλάδα και Ευρώπη, μας εξέφρασαν την ανάγκη για πρόσθετους τρόπους διασύνδεσης με τους αναγνώστες και το κοινό τους στο διαδίκτυο.
Γι’ αυτό και σήμερα ανακοινώνουμε τη διάθεση στην Ελλάδα του Google News Showcase, ενός αδειοδοτικού προγράμματος επιμέλειας και επιλογής ειδήσεων στο διαδίκτυο. Μεταξύ των εκδοτικών οργανισμών που υπέγραψαν σύμβαση με το Google News Showcase στην Ελλάδα είναι οι Newsit, 24 MEDIA, AtticaMedia Group, DPG Digital Media Group, iefimerida, Kathimerini, Liquid Media, Proto Thema, και The Huffington Post Greece».
«Panels του News Showcase από τους συνεργάτες μας στην Ελλάδα θα αρχίσουν από σήμερα να εμφανίζονται σταδιακά στο Google News, σε Android, iOS και στο διαδίκτυο, καθώς και στο Discover, σε iOS και Android. Οι συμβεβλημένοι εκδότες στην Ελλάδα θα δημιουργούν panels του News Showcase που θα προσφέρουν στους αναγνώστες περισσότερους τρόπους διάδρασης με τις ειδήσεις και θα τους παραπέμπουν στα πλήρη άρθρα των ειδησεογραφικών τους ιστότοπων.
Αυτό δίνει τη δυνατότητα στους εκδότες να ενισχύσουν τη σχέση τους με τους αναγνώστες, ενώ ταυτόχρονα τους παρέχει αμεσότερο έλεγχο της παρουσίασης και του branding του περιεχομένου τους», αναφέρεται στην επίσημη ανακοίνωση.
Παγκοσμίως, το Google News Showcase έχει συνάψει συμφωνίες με πάνω από 2.500 εκδότες και είναι διαθέσιμο σε 23 χώρες, μεταξύ των οποίων οι ΗΠΑ, η Γαλλία, η Ισπανία, η Πολωνία, η Σλοβακία, η Γερμανία, η Ιρλανδία, η Πορτογαλία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιταλία, η Αυστρία, η Ρουμανία και η Σλοβενία.
Στο Google News Showcase οι εκδότες μπορούν να επιλέξουν τη χρήση μιας επιπλέον λειτουργίας του, μέσω της οποίας η Google αναλαμβάνει τη δαπάνη για την πρόσβαση των αναγνωστών σε περιεχόμενο που κανονικά απαιτεί συνδρομή. Έτσι, οι αναγνώστες μπορούν να έχουν δωρεάν πρόσβαση σε άρθρα τα οποία δεν θα μπορούσαν να δουν προηγουμένως και να μάθουν περισσότερα για το συγκεκριμένο μέσο, ώστε ενδεχομένως να γίνουν συνδρομητές του.
Τι αναφέρουν οι εκδότες
«Είμαστε χαρούμενοι που η Google συνεργάζεται με το Newsit για την κυκλοφορία του Google News Showcase στην Ελλάδα», δήλωσε ο κ. Νίκος Ευαγγελάτος, CEO του Newsit. «Ελπίζουμε πως αυτό το προϊόν θα μας βοηθήσει να φέρουμε περισσότερο κόσμο σε επαφή με το περιεχόμενο μας και να διευκολύνουμε την πρόσβαση περισσότερων αναγνωστών στην ποιοτική δημοσιογραφία που ασκούμε».
«Το News Showcase θα επιτρέψει στο Πρώτο Θέμα να αναδεικνύει περισσότερο τη σκληρή δουλειά που καταβάλει για την καταγραφή των ειδήσεων και την ενημέρωση» δήλωσε ο κ. Αναστάσιος Καραμήτσος, εκδότης του Πρώτου Θέματος. «Μας δίνει την ευκαιρία να προσεγγίσουμε νέους αναγνώστες και να έχουμε καθημερινή διάδραση μαζί τους. Το Πρώτο Θέμα συνεργάζεται με την Google για το News Showcase, ώστε για μια ακόμη φορά να βρίσκεται στην πρωτοπορία της τεχνολογικής καινοτομίας του ειδησεογραφικού κλάδου».
«Είμαστε χαρούμενοι που συμμετέχουμε στο Google News Showcase σε μια τόσο σημαντική περίοδο για τη ψηφιακή δημοσιογραφία» είπε από την πλευρά του ο κ. Δημήτρης Νικολακόπουλος, Chief Digital Officer στην Attica Media Group. «Η συνεργασία μας με τη Google για το Google News Showcase υπογραμμίζει τη δέσμευσή μας να παρέχουμε υψηλής ποιότητας περιεχόμενο στους αναγνώστες μας. Ανυπομονούμε να εκμεταλλευτούμε αυτό το νέο εργαλείο για να διευρύνουμε την παρουσία μας και να φτάσουμε σε ένα ευρύτερο αναγνωστικό κοινό».
«Είμαστε ενθουσιασμένοι που το Google News Showcase λανσάρεται στην Ελλάδα», δήλωσε η κ. Μαρία Γράψα, CEO της 24 MEDIA. «Είμαστε επίσης περήφανοι που η 24 MEDIA θα συνεργάζεται με την Google για την παροχή ποιοτικού περιεχομένου από το NEWS 24/7 και το SPORT24 προς τους Έλληνες αναγνώστες. Το News Showcase θα είναι ένα αποδοτικό εργαλείο για τους Έλληνες εκδότες που επενδύουν σε πρωτογενές, ανεξάρτητο και υπεύθυνο δημοσιογραφικό υλικό, προκειμένου να διευρύνουν την πρόσβαση και αλληλεπίδραση με περισσότερα κοινά».
Η συνεργασία της Google με τον ειδησεογραφικό κλάδο στην Ελλάδα
Στην ανακοίνωση της Google σημειώνεται επίσης ότι η «διάθεση του News Showcase στην Ελλάδα αποτελεί το πιο πρόσφατο παράδειγμα της συνεργασίας μας με εκδότες και δημοσιογράφους. Μέσα από το Google News Initiative έχουμε συνεργαστεί σε προγράμματα καινοτομίας με 12 ειδησεογραφικά κέντρα της χώρας, ενώ μέσα από το Google Newslab, έχουμε εκπαιδεύσει πάνω από 1.000 επαγγελματίες του ειδησεογραφικού κλάδου σε ψηφιακές δεξιότητες. Παράλληλα, σε συνεργασία με την FT Strategies, δώσαμε στα ειδησεογραφικά κέντρα της Ελλάδας πρόσβαση σε προγράμματα και εργαστήρια που έχουν ως στόχο την ανάπτυξη νέων επιχειρηματικών μοντέλων στην ψηφιακή εποχή.
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19, μέσω του Journalism Emergency Relief Fund, υποστηρίξαμε την λειτουργία 11 ειδησεογραφικών κέντρων, εκ των οποίων τα περισσότερα ήταν περιφερειακά. Επίσης, συνεργαστήκαμε με εκδότες στην Ελλάδα, βοηθώντας τους να χρησιμοποιήσουν τα διαφημιστικά εργαλεία μας που συμβάλλουν στην αντιμετώπιση προκλήσεων και στην ανάπτυξη των επιχειρήσεων τους.
Είμαστε περήφανοι για τη δέσμευση μας να υποστηρίζουμε τη δημοσιογραφία και να προωθούμε έναν υγιή και δυναμικό ειδησεογραφικό κλάδο, χάρη σε προϊόντα όπως το Google News Showcase, τις συνεργασίες και τα προγράμματα μας».