Νέο τρόπο υπολογισμού στη μοριοδότηση των εκπαιδευτικών που υπηρετούν σε απομακρυσμένες σχολικές μονάδες, από το σχολικό έτος 2014- 2015, εισάγει νομοσχέδιο που κατατέθηκε σήμερα στη Βουλή.
Πρόκειται για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας «Ίδρυση και οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία και άλλες διατάξεις» που προβλέπει ότι ο νέος τρόπος μοριοδότησης θα λαμβάνεται υπόψη για τον διορισμό και τοποθέτηση μονίμων και την πρόσληψη αναπληρωτών και ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, προς κάλυψη οργανικών θέσεων, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις. Σε αυτήν τη διάταξη οδηγήθηκε το υπουργείο Παιδείας λόγω της δυσχέρειας στελέχωσης των σχολείων που λειτουργούν σε δυσπρόσιτα μέρη των ορεινών όγκων και της νησιωτικής Ελλάδας, εξαιτίας της απροθυμίας εκπαιδευτικών να υπηρετήσουν σε αυτά λόγω δυσμενών συνθηκών διαβίωσης.
Με τη διάταξη του νομοσχεδίου, από το σχολικό έτος 2014- 2015 ο χρόνος πραγματικής εκπαιδευτικής υπηρεσίας αναπληρωτών και ωρομισθίων εκπαιδευτικών που διανύεται σε δημόσιες σχολικές μονάδες, οι οποίες κατά τις οικείες διατάξεις ανήκουν στις κατηγορίες μοριοδότησης Θ’ και Ι’ για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση και ΙΑ’ και ΙΒ’ για τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, που αναφέρονται στην παράγραφο 8 του άρθρου 16 του ΠΔ 50/1996, υπολογίζεται στο διπλάσιο για τη διαμόρφωση των τελικών πινάκων κατάταξης εκπαιδευτικών που προβλέπονται στο άρθρο 3 του 3848/2010. Η εν λόγω υπηρεσία υπολογίζεται στο διπλάσιο και για τον προσδιορισμό των μονάδων συνθηκών διαβίωσης. Στο νομοσχέδιο υπάρχει αντίστοιχη πρόβλεψη και για τους μόνιμους εκπαιδευτικούς που θα πρέπει να υπηρετήσουν για τουλάχιστον δύο χρόνια.
Ωστόσο, στον βασικό κορμό του νομοσχεδίου βρίσκεται η οργάνωση Συμβουλίου Εθνικής Πολιτικής για την Παιδεία (ΣΕΠΟΠ), που θα έχει αποστολή την υποβοήθηση της ασκούμενης πολιτικής και τη διατύπωση γνώμης στην άσκηση πολιτικής για την παιδεία. Μέλη του ΣΕΠΟΠ θα είναι όλοι όσοι έχουν διατελέσει υπουργοί με αρμοδιότητα την παιδεία. Η συμμετοχή τους θα είναι οικειοθελής και τα μέλη δεν θα λαμβάνουν καμία αμοιβή ή αποζημίωση.
Στο νομοσχέδιο καταργείται διάταξη νόμου του 2009 που δημιουργούσε προσκόμματα στην πρόσβαση στην τριτοβάθμια εκπαίδευση για πάσχοντες από συγκεκριμένες παθήσεις. Η διάταξη που καταργείται έδινε τη δυνατότητα στα πανεπιστημιακά τμήματα, με αιτιολογημένη απόφαση και έγκριση της Συγκλήτου, να αποφασίζουν κυριαρχικά πως εφόσον η παρακολούθηση για τους πάσχοντες ήταν δυσχερής, αυτοί δεν θα εισάγονταν στα τμήματα.
Επίσης, με το νομοσχέδιο ρυθμίζονται θέματα που αφορούν τους ιεροδιδασκάλους της ισλαμικής θρησκείας. Μεταξύ άλλων, παρέχεται στους ιεροδιδασκάλους η δυνατότητα να διδάσκουν μαθήματα θρησκευτικής μουσουλμανικής εξειδίκευσης (συμπεριλαμβανομένης της διδασκαλίας της αραβικής γλώσσας) στα μουσουλμανικά ιεροσπουδαστήρια της Θράκης, εφόσον έχουν τα αναγκαία τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Λοβέρδος: Τα πανεπιστήμια θα μπορούν να βρίσκουν κονδύλια από τον ιδιωτικό τομέα
Εκπαίδευση μέσω… ίντερνετ στο Τρινιντάντ και Τομπάγκο
Το ΣτΕ έκρινε συνταγματικό το σχέδιο Αθηνά για τα ΑΕΙ και ΤΕΙ