Τρεις πίνακες μεγάλης αξίας και ιστορίας έκαναν φτερά από την Εθνική Πινακοθήκη άγνωστο πότε αλλά σίγουρα τις τελευταίες 2 ημέρες.
Ο ένας είναι ο ανεκτίμητης αξίας πίνακας “Γυναικείο Κεφάλι” του Πάμπλο Πικάσο. Ο πίνακας είναι ένα από τα έργα που δώρισε ο ίδιος ο Πικάσο μαζί με άλλους Γάλλους καλλιτέχνες το 1949 που ήθελαν να τιμήσουν την ελληνική αντίσταση στον άξονα. To έργο φιλοτεχνήθηκε από τον Πικάσο το 1939 και είναι λάδι σε μουσαμά με διαστάσεις 56 x 40 εκ.
Ο άλλος, είναι ο “Μύλος” του Πιετ Μοντριάν λάδι σε μουσαμά με διαστάσεις 35×44 του 1905 και πίνακας του Μονταλβο “Ο Αγιος Ντιέγκο ντε Αλκάλια”.
Πληροφορίες του newsit ενισχύουν το σενάριο της “κλοπής κατόπιν παραγγελίας”. Κι αυτό, γιατί τους έπεσε άλλος ένας Μοντριάν.
Η διάρρηξη του αιώνα
Πολλά τα ερωτήματα γύρω απ’ την διάρρηξη. Ο στόχος δεν είναι τυχαίος. Μιλάμε για έναν από τους πλέον φυλασσόμενους χώρους (τουλάχιστον στα χαρτιά) στη χώρα, στο κέντρο της Αθήνας πλάι σε άλλους πολύ ευαίσθητους χώρους.
Κι όμως πέντε παρά οκτώ λεπτά το πρωί οπότε και χτύπησε ο συναγερμός, μόνο τότε το σύστημα … ξύπνησε.
Οι έως τώρα πληροφορίες αφήνουν πολλά κενά.
Μιλούν για έναν φύλακα που άκουσε τον συναγερμό, πήγε να ελέγξει και τότε είδε ένα άτομο να τρέχει.
Οι πληροφορίες του Newsit είναι πολύ ανησυχητικές. Κάποιοι μιλούν για τη “μπούκα του αιώνα”. Οι δράστες κυριολεκτικά “κατέβασαν” ένα από τα παράθυρα μαζί με το “κάσωμα”. Αν πράγματι συνέβη αυτό γιατί δεν “χτύπησε” ο συναγερμός;
Αν δεν χτύπησε κατά την είσοδο των δραστών πως δεν σήμανε συναγερμός κατά τη διέλευσή τους από τους χώρους τριών ορόφων;
Σημειώνεται ότι οι διαρρήκτες την Κυριακή “έπαιξαν” αρκετές φορές με τα νεύρα του φύλακα. Ο συναγερμός χτύπησε πάνω από 4 φορές. Ο φύλακας έκανε τον έλεγχο που έπρεπε, έβλεπε ότι δεν έτρεχε κάτι, απενεργοποιούσε και στην συνεχεια έθετε ξανά σε λειτουργία τον συναγερμό.
Όπως και να ‘χει μοιάζει με επαγγελματική δουλειά. Μοιάζει με “χτύπημα” κατά παραγγελία, όπως λέγεται στη γλώσσα των διαρρηκτών.
Χτύπημα οργανωμένο και με συγκεκριμένο στόχο, συγκεκριμένα έργα.
Πρόκειται ωστόσο για χτύπημα που εκθέτει την Εθνική Πινακοθήκη καθώς το περιβόητο σύστημα φύλαξης των αριστουργημάτων που κατά καιρούς φιλοξενούνται στους χώρους της πήγε όπως φαίνεται… περίπατο.
Η διάρρηξη θέτει θέμα αξιοπιστίας.
ΡΕΠΟΡΤΑΖ: ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΣΟΥΧΑΪΜΠ
ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:
Δύο πίνακες μεγάλης αξίας “έκαναν φτερά” απ’ την Εθνική Πινακοθήκη