Κυριακή, 24 Νοε.
12oC Αθήνα

Ζαρζαβατικά μέσω ιντερνετ και σε καλύτερες τιμές

Μετά “το κίνημα της πατάτας” και της πίεσης των τιμών, τα υπουργεία Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας και Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων ετοιμάζουν από κοινού ”ηλεκτρονική αγορά” αγροτικών προϊόντων καταργώντας τους μεσάζοντες.

Πρόκειται για μία ηλεκτρονική πλατφόρμα στην οποία οι παραγωγοί θα αναρτούν τις τιμές και τις διαθέσιμες ποσότητες οπωροκηπευτικών με αποτέλεσμα χονδρέμποροι και λιανεμπορικές επιχειρήσεις να βλέπουν τις τιμές και τον παραγωγό και να έρχονται σε επαφή μαζί του. Η αγορά θα γίνεται με τον παραδοσιακό τρόπο και όχι ηλεκτρονικά καθώς προς το παρόν είναι δύσκολη η καταγραφή και τιμολόγηση σε στοκ. Σε δεύτερο χρόνο θα δημιουργηθεί μια παράλληλη πλατφόρμα εύρεσης μέσων μεταφοράς εμπορευμάτων.

Με τον τρόπο αυτό και σε συνδυασμό με την απελευθέρωση των περιθωρίων κέρδους που αποφάσισε η κυβέρνηση, το υπουργείο Ανάπτυξης φιλοδοξεί στην περαιτέρω μείωση των τιμών και τον περιορισμό των μεσαζόντων.

Μιλώντας με δημοσιογράφους ο γενικός γραμματέας Εμπορίου Στέφανος Κομνηνός και ο ειδικός γραμματέας της Υπηρεσίας Εποπτείας Αγοράς Γιώργος Στεργίου εξηγούν πως οι λιανικές τιμές αγροτικών προϊόντων στην Ελλάδα είναι από τις χαμηλότερες στην ΕΕ, όμως οι τιμές παραγωγού είναι από τις υψηλότερες λόγω των ειδικών συνθηκών που επικρατούν στην ελληνική παραγωγή.

Επίσης, ο κ. Κομνηνός τόνισε ότι το χονδρεμπόριο στην ελληνική αγορά έχει υποστεί μεγάλη μείωση του τζίρου διότι, αφενός οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ προχωρούν σε απευθείας αγορές προϊόντων από τους παραγωγούς και αφετέρου ο κόσμος προτιμά τις λαϊκές αγορές όπου βρίσκει χαμηλές τιμές. Μάλιστα, ο γενικός γραμματέας Εμπορίου προέτρεψε τους παραγωγούς πατάτας του Νευροκοπίου κι άλλες τέτοιες ομάδες να μπουν στις λαϊκές αγορές και να πουλάνε τα προϊόντά τους.

Την ίδια στιγμή, όπως αποκάλυψε ο ειδικός γραμματέας της ΥΠΕΑ Γιώργος Στεργίου, οι διευθύνσεις της ΥΠΕΑ σε συνεργασία με τις κυπριακές αρχές είναι στα ίχνη κυκλώματος Κύπριων και Ελλήνων χονδρεμπόρων οι οποίοι μαζί με ελληνική αλυσίδα σούπερ μάρκετ φέρνουν αιγυπτιακές πατάτες τις βαφτίζουν κυπριακές και στη συνέχεια παραπλανούν τους καταναλωτές.

Στο υπουργείο επίσης ερευνώνται ίχνη καρτέλ στην αγορά των φρούτων και ιδιαίτερα των φρούτων που έχουν μικρή χρονική διάρκεια στην αγορά.

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΠΙΣΗΣ:

Καταργούν τους μεσάζοντες και στην Αθήνα

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις

Σχολιάστε