Για τον νέο τρόπο αξιολόγησης μαθητών ΕΠΑΛ στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στις πανελλήνιες 2018, καλούνται να ενημερωθούν οι Φιλόλογοι. Η ανακοίνωση του Υπουργείου Παιδείας.
Οι Σχολικοί Σύμβουλοι Φιλολόγων καλούνται σε ενημερωτική συνάντηση από το Υπουργείο Παιδείας. Θέμα είναι “Ο νέος τρόπος αξιολόγησης μαθητών Γ΄ ημερησίου ΕΠΑΛ στο μάθημα των Νέων Ελληνικών στις πανελλήνιες 2018”.
Η συνάντηση θα πραγματοποιηθεί την Πέμπτη 26 Οκτωβρίου 2017, στην αίθουσα Γαλάτεια Σαράντη του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Η διεύθυνση είναι Ανδρέα Παπανδρέου 37, 15180 Μαρούσι, ώρα 10.30 π.μ.-12.30 μ.μ.
Διευκρινίζεται ότι δεν προβλέπονται δαπάνες για μετακίνηση και διαμονή για τους συμμετέχοντες. Σημειώνεται ότι η ημερίδα θα αναμεταδίδεται ζωντανά από την ιστοσελίδα του ΥΠ.Π.Ε.Θ. Το βίντεο της ημερίδας θα αναρτηθεί την επόμενη εβδομάδα στην ιστοσελίδα.
Ο νέος τρόπος αξιολόγησης
Σύμφωνα με την υπό δημοσίευση υπουργική απόφαση, δίνονται στους μαθητές 2 μη διδαγμένα κείμενα (ένα λογοτεχνικό και ένα μη λογοτεχνικό). Τα κείμενα αυτά ανταποκρίνονται στην αντιληπτική ικανότητά τους. Σχετίζονται με θεματικό κύκλο οικείο από τη σχολική διδασκαλία στις A΄, Β΄ και Γ΄ τάξεις ημερήσιου ΕΠΑΛ.
Τα διδακτικά εγχειρίδια στηρίζουν τους μαθητές μόνο ως προς τη θεματολογία που αναφέρεται στην εξεταστέα ύλη. Τα δε γλωσσικά φαινόμενα, αναγνωστικές–επικοινωνιακές δεξιότητες, μορφοσυντακτικά φαινόμενα, τα οποία έχουν γίνει αντικείμενο διδασκαλίας στην Α΄ και Β΄ Λυκείου συνεχίζουν να αποτελούν αντικείμενο άσκησης στην Γ΄ τάξη.
Το λογοτεχνικό κείμενο μπορεί να είναι ένα ποίημα ή διήγημα ή απόσπασμα από μυθιστόρημα ή θεατρικό έργο. Το μη λογοτεχνικό κείμενο μπορεί να είναι δημοσιογραφικό κείμενο ή επιστημονικό ή πληροφοριακό άρθρο, συνέντευξη, κριτική, ομιλία, επιστολή, επιφυλλίδα ή δοκίμιο.
Τα δύο κείμενα έχουν θεματική συνάφεια και συνοδεύονται από σύντομο εισαγωγικό σημείωμα χωρίς ερμηνευτικά σχόλια. Ενδέχεται, τέλος, να είναι διασκευασμένα για τις ανάγκες της αξιολόγησης.
Οι μαθητές/μαθήτριες καλούνται να απαντήσουν σε τρεις (3) δραστηριότητες, που συνοδεύουν κάθε κείμενο, από τις οποίες:
α) μία αφορά στην κατανόηση του κειμένου, μπορεί να διαιρείται σε δύο ερωτήματα (βλ. παρακάτω) ίδιας περίπου βαρύτητας και βαθμολογείται με 15 μονάδες
β) μία αφορά στην προσέγγιση της δομής και της γλώσσας του κειμένου, μπορεί να διαιρείται σε έως και τρία (3) ερωτήματα και βαθμολογείται με 15 μονάδες
γ) μία αφορά στην ερμηνεία-παραγωγή λόγου και βαθμολογείται με 20 μονάδες.
Συνολικά, οι δραστηριότητες κατανόησης και προσέγγισης της γλώσσας των δύο κειμένων βαθμολογούνται με 60 (4Χ15) μονάδες και οι δραστηριότητες παραγωγής λόγου με 40 (2Χ20) μονάδες.
Διαβάστε εδώ αναλυτικά τι ισχύει για τον τρόπο αξιολόγησης.