Ελλάδα

Αγία Ζώνη: Μυστήριο με το ρήγμα 1,5 μέτρου [vid]

Ένα video ντοκουμέντο από το βυθισμένο Αγία Ζώνη ΙΙ έρχεται στο φως. Αποκαλύπτει ένα μεγάλο ρήγμα, μήκους 1,5 μέτρου.

Το ρήγμα, σε πέντε σημεία τουλάχιστον, εντοπίστηκε στο δεξιό κάτω μέρος του Αγία Ζώνη ΙΙ και προκαλεί ακόμη μεγαλύτερο μυστήριο για τους λόγους που οδήγησαν στη βύθιση του δεξαμενόπλοιου το βράδυ της 9ης προς τη 10η Σεπτεμβρίου.

Το πλοίο βυθίστηκε έξω από τα Σελίνια της Σαλαμίνας και προκάλεσε την πετρελαιοκηλίδα στον Σαρωνικό.

Πριν από μερικές μέρες ολοκληρώθηκε η ανέλκυσή του. Ένα video που έφερε στο φως το κεντρικό δελτίο του ΣΚΑΙ δείχνει το ρήγμα που υπάρχει στο κουφάρι του Αγία Ζώνη.

Το ρήγμα σε πέντε σημεία

Όπως αναφέρει η Καθημερινή, πραγματογνώμονας και εισαγγελέας εξέτασαν το πλοίο, που πλέον έχει μεταφερθεί στα Αμπελάκια της Σαλαμίνας. Εντόπισαν ρήγμα μήκους 1,5 μέτρων, με πέντε επιμέρους περιφερειακά ρήγματα στο δεξί κάτω μέρος.

Υποβρύχια πλάνα δείχνουν το ρήγμα στο δεξαμενόπλοιο. Από τη μια πλευρά, η φορά της λαμαρίνας είναι προς τα έξω ενώ σε άλλη, είναι προς τα μέρα.

Τεχνίτες που πήραν μέρος στη ναυαγιαιρεσία δήλωσαν στην Καθημερινή ότι το πλοίο ήταν σε σχετικά καλή κατάσταση. Επιβεβαίωσαν ότι έφερε χτυπήματα και δεξιά και αριστερά, που μπορεί να έχει σχέση με τον τρόπο που βυθίστηκε ή και τον τρόπο με τον οποίο «σηκώθηκε» από τη θάλασσα.

Ωστόσο, κανένα από αυτά τα χτυπήματα δεν ήταν τόσο βαθύ ώστε να έχει καταλήξει σε διάτρηση της λαμαρίνας.

Στο video φαίνεται ότι όχι μακριά από το ένα από τα δυο χτυπήματα υπάρχει ένα τεράστιο ρήγμα της λαμαρίνας (1Χ1,5 μέτρο) με 5 επιμέρους περιφερειακά ρήγματα, και με τα τμήματα της λαμαρίνας να είναι κυρτωμένα προς τα μέσα.

Ο πλοιοκτήτης

Υπενθυμίζεται ότι ο πλοιοκτήτης του Αγία Ζώνη, Θόδωρος Κουντούρης, πριν από μερικές μέρες, άφησε υπόνοιες ότι η βύθιση ίσως οφείλεται σε κακόβουλη ενέργεια. Και επέμεινε ότι το πλοίο ήταν αξιόπλοο.

Οι τεχνίτες που πήραν μέρος στην επιχείρηση ναυαγιαιρεσίας δεν απέκλεισαν, ωστόσο, να έχει χτυπήσει το πλοίο σε βράχια κατά τη βύθισή του.

Η κατάθεση του μηχανικού

Ο μηχανικός του πλοίου κατέθεσε ότι το μοιραίο βράδυ άκουσε έναν θόρυβο «σαν να κλείνει πόρτα του μηχανοστασίου». Όπως είπε, πήγε στο μηχανοστάσιο αλλά δεν είχε εισροή υδάτων. Όταν όμως ανέβηκε στο κατάστρωμα, διαπίστωσε ότι ο πλοίο είχε πάρει κλίση.

Με πληροφορίες από την Καθημερινή

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα