Μαραθώνια συνάντηση που κράτησε περισσότερο από πέντε ώρες, είχε σήμερα με τους εκπροσώπους της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Θοδωρής Δρίτσας, με αντικείμενο τις επιπτώσεις των προαπαιτούμενων της νέας δανειακής συμφωνίας, στους έλληνες ναυτικούς.
Σε κυρίαρχο θέμα στη συζήτηση αναδείχθηκε η απαίτηση των δανειστών να ευθυγραμμιστούν οι προβλέψεις επάνδρωσης των πλοίων της ακτοπλοΐας με εκείνα των διεθνών γραμμών – κάτι που συνεπάγεται τη μείωση του ποσοστού συμμετοχής Ελλήνων ναυτικών στη οργανική σύνθεση των ακτοπλοϊκών πληρωμάτων κατά 10%. Η απαίτηση αυτή συμπεριλαμβάνεται στα προαπαιτούμενα της νέας δανειακής συμφωνίας και θα πρέπει να υλοποιηθεί μέχρι το τέλος του τρέχοντος Οκτωβρίου.
Μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ ανέφεραν πως αν η κυβέρνηση υιοθετήσει την πρόβλεψη αυτή, η Εκτελεστική Επιτροπή της Ομοσπονδίας είναι επιφορτισμένη να προσδιορίσει το χρόνο για την έναρξη απεργιακών κινητοποιήσεων. Πρόσθεσαν επίσης, ότι το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει δημοσιονομικό χαρακτήρα, πως κέρδη (και μάλιστα μεγάλα) θα προσκομίσει μονάχα στις ναυτιλιακές εταιρείες της ακτοπλοΐας, ενώ αντίθετα θα επιφέρει στο ΝΑΤ μεγάλες οικονομικές απώλειες. Οι εκπρόσωποι της ΠΝΟ, τόνισαν εξάλλου ότι η μείωση του ποσοστού των Ελλήνων ναυτικών στη σύνθεση των πληρωμάτων, θα έχει επιπτώσεις και στην ασφάλεια των επιβατών, σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης μέσα στη θάλασσα.
Από πλευράς του, ο υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ για το θέμα, παρατήρησε πως η επίμαχη επιδίωξη των δανειστών, εκδηλώθηκε κατά τα πρώτα δύο μνημόνια στο όνομα της ανταγωνιστικότητας της οικονομίας. «Μπορεί μεν να αποτελεί δέσμευση με πιεστικότητα και εξαναγκασμό, ωστόσο δεν είναι στην πολιτική μας, δεν την θεωρούμε σωστή και θα παλέψουμε μέχρι τέλους για την καλύτερη δυνατή λύση: είτε να μην εφαρμοστεί άμεσα, είτε η εφαρμογή της να έχει τις μικρότερες δυνατές επιπτώσεις» ανέφερε ο κ. Δρίτσας.Αντίστοιχα, εκτός της πολιτικής αντίληψης της κυβέρνησης είναι και η ιδιωτικοποίηση του λιμανιού του Πειραιά – υπενθύμισε ο υπουργός. «Και τα δύο θα προσπαθήσουμε να τα αντιμετωπίσουμε με εξάντληση όλων των δυνατοτήτων για να είναι όσο γίνεται κοντύτερα στις ανάγκες της κοινωνίας αλλά και των εργαζομένων» συμπλήρωσε.
Στη συνάντηση της ΠΝΟ με τον υπουργό Ναυτιλίας, συζητήθηκε επίσης η επικείμενη μεταφορά του κλάδου επικουρικής ασφάλισης ναυτικών από το ΝΑΤ στο ΕΤΕΑ (Ενιαίο Ταμείο Επικουρικής Ασφάλισης), για το οποίο ο κ. Δρίτσας δεσμεύθηκε να επιδιωχθεί συνάντηση με τον υπουργό Εργασίας.
Στελέχη της ΠΝΟ υποστήριξαν για το θέμα, ότι όλα τα κράτη της ΕΕ και των ανεπτυγμένων χωρών παγκοσμίως, έχουν ξεχωριστούς φορείς για τα θέματα των ναυτικών, λόγο ιδιομορφίας του συγκεκριμένου επαγγέλματος.
Τέλος για τα πλοία με άλλη σημαία εκτός της ελληνικής, που φορολογούνται στην Ελλάδα και απολαμβάνουν φορολογικά προνόμια, η ΠΝΟ ζήτησε να πραγματοποιούνται οι προσλήψεις των πληρωμάτων τους μέσω του Γραφείου Ευρέσεως Ναυτικής Εργασίας, με τις αμοιβές των Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας και της Διεθνούς Σύμβασης Εργασίας αλλά και με κοινωνικοασφαλιστική προστασία.
Σε αυτό ο υπουργός είπε ότι θα υπάρξει συνεχής διάλογος προκειμένου να υπάρξει πολιτική απόφαση.
Σημειώνεται πως σύμφωνα με στοιχεία που επικαλούνται τα στελέχη του συνδικαλιστικού σωματείου των ναυτικών, το κόστος από τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία ναυτικών σε τέτοια πλοία, ανέρχεται περίπου στο 1 δισ. ευρώ. Η ΠΝΟ καταγγέλλει πως δεν υπάρχει ελεγκτικός μηχανισμός προκειμένου να ελέγξει τις ιδιοκτήτριες εταιρείες των πλοίων αυτών, και να εισπράξει χρήματα για λογαριασμό του ΝΑΤ που επιδοτείται από τον κρατικό προϋπολογισμό.
Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ