Site icon NewsIT
18:25 | 19.08.16

Αίγινα: “Συγκαλύπτουν το δυστύχημα” υποστηρίζει η οικογένεια του 44χρονου και της 5χρονης που πνίγηκαν – Τι υποστήριξε ο 77χρονος χειριστής

ΦΩΤΟ EUROKINISSI

ΦΩΤΟ EUROKINISSI

Newsit Newsroom

- Σε ανακοίνωσή τους, οι δικηγόροι της οικογένειας αμφισβητούν όσα υποστηρίζει ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος - Ζητούν να καταθέσει οποιοσδήποτε αυτόπτης μάρτυρας είδε το συμβάν - "Δεν πίστευα ότι σκάφος από αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου", υποστηρίζει στο απολογητικό του υπόμνημα ο 77χρονος - Επιμένει πως δεν είχε αναπτύξει ταχύτητα τη στιγμή της πρόσκρουσης με τη λάντζα στη θαλάσσια περιοχή ανάμεσα στην Πέρδικα και η Μονή - Αρνείται πως έκανε επικίνδυνους ελιγμούς πριν το δυστύχημα με τους τέσσερις νεκρούς - Άγρια φραστική επίθεση στον κατηγορούμενο από συγγενείς των θυμάτων

“Να φωτιστεί η αλήθεια” ζητά η οικογένεια του 44χρονου πατέρα και της 5χρονης που πνίγηκαν στο τραγικό δυστύχημα στην Αίγινα, την περασμένη Τρίτη, όταν το ταχύπλοο που οδηγούσε ο 77χρονος Θρασύβουλος Λυκουρέζος εμβόλισε το πλοιάριο “ΑΝΤΩΝΙΑ”, στο οποίο επέβαιναν.

Σε ανακοίνωσε που εξέδησε η δικηγορική εταιρεία “Βλάσσης και Συνεργάτες”, που εκπροσωπεί την οικογένεια, αμφισβητεί όλα όσα ανέφερε στην απολογία του ο 77χρονος, κάνοντας λόγο για απόπειρα συγκάλυψης των τεχνικών γεγονότων.

Αναλυτικά η ανακοίνωση των δικηγόρων της οικογένειας:

“Την 16-08-2016 και περί ώρα 12:30, στην περιοχή της Μονής στην Αίγινα, το τουριστικό σκάφος «ΝΤΟΥΕΝΤΕ» σκόρπισε τον θάνατο, αφαιρώντας τέσσερις ανθρώπινες ζωές, μεταξύ των οποίων και του Θεοδοσίου Κατιφέ και της πεντάχρονης κόρη του Σεβαστής.

Το συγκεκριμένο σκάφος, με κυβερνήτη τον Θρασύβουλο Λυκουρέζο κατά μεταγενέστερη δήλωση του ιδίου, αφού εγκατέλειψε αβοήθητους, τους ναυαγούς που εκείνο δημιούργησε, επιδόθηκε σε μία προσπάθεια κάλυψης, συγκάλυψης και αποφυγής ευθυνών, την ίδια χρονική στιγμή που πλήθος προσώπων είχε ανάγκη για άμεση παροχή βοήθειας, που πιθανώς θα έσωζε ζωές.

Μετά από συνεννόηση με δικούς του ανθρώπους, όπως ο ίδιος ο φερόμενος χειριστής αναφέρει, προσήλθε σκάφος που ρυμούλκησε το δικό του, αλλά και έσπευσαν στον τόπο του δυστυχήματος δύο φουσκωτά, ένα μεγάλο, το οποίο παρέλαβε και αποβίβασε τους τρεις συνεπιβαίνοντες του, στις ακτές της Αίγινας και ένα άλλο φουσκωτό το οποίο παρέλαβε τον ίδιο τον φερόμενο κατά δήλωση του ως κυβερνήτη και τον οδήγησε στην περιοχή Φάρος, όπου αυτοκίνητο άλλου προσώπου, τον παρέλαβε και τον οδήγησε στο Λιμεναρχείο Αίγινας, 2,5 ώρες μετά το συμβάν. Εκεί εμφανίσθηκε με τον δικηγόρο του, με τον οποίο προφανώς είχαν επικοινωνία κατά το χρονικό διάστημα μεταξύ συμβάντος και εμφανίσεως του στο Λιμεναρχείο.

Την ίδια ώρα άνθρωποι πέθαιναν αβοήθητοι, αλλά ο συγκεκριμένος κατά δήλωση του κυβερνήτης, αφού αποποιήθηκε κάθε ευθύνης, δήλωσε και τα ονόματα των συνεπιβαινόντων του, όλοι κατά δήλωση του αρκετά μεγάλοι ηλικιακά, αλλά με διάθεση για κρουαζιέρα, με ταυτόχρονη ανάπτυξη μεγάλων ταχυτήτων από ισχυρές σε ιπποδύναμη μηχανές.

Επειδή ουδείς από τους ισχυρισμούς αυτούς αντέχει σε σοβαρή κριτική, παρακαλούμε οποιονδήποτε αυτόπτη μάρτυρα είδε το συμβάν, ή τις προσπάθειες συγκάλυψης του, στις οποίες μετείχαν τουλάχιστον πέντε πρόσωπα, τα οποία ούτε καν προσήχθησαν ενώπιον των αρχών, να προσέλθει και να καταθέσει, για να φωτιστεί η αλήθεια. Το έχει ανάγκη η οικογένεια των θυμάτων, αλλά και ολόκληρη η κοινωνία”.

 

Το απολογητικό υπόμνημα του 77χρονου

 

Ευθύνες και στον 58χρονο καπετάνιο του πλοιαρίου “Αντωνία” που μετέφερε τουρίστες από την Πέρδικα της Αίγινας στο νησάκι Μονή επιχειρεί να ρίξει ο 77χρονος χειριστής του ταχύπλοου.

Ο Θρασύβουλος Λυκουρέζος, ο άνθρωπος που – όπως υποστηρίζει- ήταν στο τιμόνι του μοιραίου ταχύπλοου το μοιραίο μεσημέρι οδηγήθηκε την Παρασκευή (19.08.2016) στον ανακριτή, όπου κατέθεσε απολογητικό υπόμνημα. Έξω από τα δικαστήρια, συγγενείς των θυμάτων του επιτέθηκαν φραστικά, βρίζοντάς τον και απαιτώντας την καταδίκη του.

Στο απολογητικό του υπόμνημα προς την Ε τακτική ανακρίτρια, το οποίο δημοσιεύει το vima.gr, ο 77χρονος χειριστής, που μετά την παραίτηση του Αλέξανδρου Λυκουρέζου – ο οποίος είναι πρώτος ξάδερφός του- εκπροσωπείται από τον Γιάννη Ηρειώτη, αναφέρει: «Η πορεία πλεύσης μου ήταν από βορρά προς νότο και εισερχόμενος στη θαλάσσια ζώνη που παρεμβάλλεται μεταξύ της νησίδας Μονή και των δυτικών ακτών της Αίγινας, στη θέση Πέρδικα αντιλήφθηκα μηχανοκίνητο σκάφος να κινείται από τη θέση Πέρδικα προς τη νήσο Μονή, δηλαδή επί πορείας από Ανατολή προς Δύση. Ποτέ δεν πίστεψα ότι σκάφος κινούμενο αριστερά μου θα περάσει από την πλώρη μου. Η πορεία μου ήταν σταθερή, χωρίς να έχω τον οποιοδήποτε λόγο να πραγματοποιήσω τον οποιοδήποτε αιφνίδιο ελιγμό, αφού άλλωστε μετέβαινε για λόγους αναψυχής με φίλους σε κόλπο της νησίδας Μονής».

Ο κατηγορούμενος αρνείται τα όσα κατέθεσαν μάρτυρες για επικίνδυνους ελιγμούς του σκάφους του πριν από τη φονική σύγκρουση αλλά και το ότι είχε αναπτύξει μεγάλη ταχύτητα. «Η ταχύτητα με την οποία ταξίδευε το σκάφος DUENDE κατά τη στιγμή προ της προσκρούσεως ήταν 21 ν.κ., ήταν δηλαδή ταχύτητα, με την οποία πραγματοποιείτο ασφαλής πλους, αφού με αυτή το σκάφος «πλάναρε», δηλ. ερχόταν σε οριζόντια θέση σε σχέση με την θάλασσα. Άλλωστε το συγκεκριμένο σκάφος, με βάση τα τεχνικά χαρακτηριστικά του και την ισχύ των εγκατεστημένων σε αυτό προωστηρίων μηχανών, την κατάσταση στην οποία βρισκόταν (γάστρα και έλικες ήταν ήδη καλυμμένες με θαλάσσιους οργανισμούς λόγω της πολυήμερης ακινησίας) και τις συνθήκες φορτώσεως της συγκεκριμένης ημέρας (επιβάτες, συμπληρωμένη δεξαμενή καυσίμων, πλήρεις δεξαμενές πόσιμου νερού, εφόδια, εξοπλισμός κλπ), δεν θα μπορούσε να αναπτύξει ταχύτητα μεγαλύτερη των 28 ν.μ. Ούτε ο ίδιος ανέπτυσσα ποτέ ταχύτητα μεγαλύτερη από αυτή που το συγκεκριμένο σκάφος πλάναρε, ήτοι τα 21 ν.κ., διότι, τότε το «DUENDE» πραγματοποιούσε ασφαλείς και άνετους πλόες, τόσο για εμένα ως κυβερνήτη, όσο και για τους επιβαίνοντες σε αυτό και ήταν η συνήθης ταχύτητα, η οποία προβλέπεται για πλου κρουαζιέρας».

Αναφέρει επίσης ότι είναι ψευδές ότι και τις προηγούμενες ημέρες οδηγούσε επικίνδυνα με το σκάφος του αφού είχε να επιβιβασθεί σε αυτό 12 ημέρες, αφού αντιμετώπιζε και σοβαρό πρόβλημα υγείας και είχε νοσηλευθεί λίγες μέρες πριν το ατύχημα.

Αναφορικά με το γεγονός πως δεν παρέμεινε στο σημείο του δυστυχήματος για να βοηθήσει τους ανθρώπους που βρίσκονταν πάνω στη λάντζα, υποστηρίζει πως «είχε δημιουργηθεί ρήγμα και στο δικό του σκάφος και υπήρχε κίνδυνος να βυθισθεί. Ήθελα να βοηθήσω τους ναυαγούς που βρίσκονταν στη θάλασσα αλλά αυτό ήταν αδύνατο».

Ωστόσο οι μαρτυρίες των επιβαινόντων στη λάντζα που διασώθηκαν δίνουν άλλη περιγραφή του περιστατικού. Κάποιοι μίλησαν για ιλιγγιώδη ταχύτητα. Είπαν ότι ο 77χρονος κινούνταν με το σκάφος του με τουλάχιστον 40 μίλια και πως ουσιαστικά δεν έκανε την παραμικρή κίνηση για να τους αποφύγει.

Μάλιστα λένε ότι δεν έδωσε καν σημασία στην κόρνα που πάτησε ο καπετάνιος της λάντζας για να τον προειδοποιήσει, ενώ ταυτόχρονα επισημαίνουν ότι μετά τη σύγκρουση δεν έκανε και την παραμικρή κίνηση να βοηθήσει τους ανθρώπους που είχαν πέσει στη θάλασσα.

Υπάρχουν μαρτυρίες που λένε πως δεν είχε ούτε ένα σωσίβιο να ρίξει στους ανθρώπους που βρίσκονταν στη θάλασσα, αλλά μόνο έκανε νοήματα με τα χέρια λέγοντάς του να πλησιάσουν στο σκάφος. Δυστυχώς, όπως αποδείχθηκε, τα περισσότερα θύματα πέθαναν από πνιγμό. Κανείς δεν γνωρίζει εάν θα είχαν σωθεί στην περίπτωση που ήταν κάποιος κοντά και άμεσα τους πρόσφερε μια βοήθεια.

Τελευταίες ειδήσεις

Exit mobile version