Τείνει να γίνει θεσμός. Κάθε καλοκαίρι τα τελευταία τρία χρόνια, ανοίγει η συζήτηση για την μείωση των τελών κυκλοφορίας, σε αυτοκίνητα παλαιά, αλλά υψηλού κυβισμού. Οι κυβερνώντες αναφέρουν πανομοιότυπα ότι θα είναι μικρότερα προκειμένου οι ιδιοκτήτες τους, να μην έχουν κίνητρο να καταθέτουν πινακίδες. Αυτό το story κρατάει μέχρι τις αρχές κάθε Νοεμβρίου. Αμέσως μετά λένε ότι δεν προλαβαίνουν να αλλάξουν το σύστημα και λίγες ημέρες αργότερα αναρτούν στον taxis τα τέλη τα οποία χρόνια τώρα είναι ίδια και απαράλλακτα.
Και το 2018 η κυβέρνηση τήρησε το έθιμο. Την συζήτηση την άνοιξε ο υφυπουργός Μεταφορών Νίκος Μαυραγάνης ο οποίος δήλωσε ότι το υπουργείο Μεταφορών έχει εισηγηθεί στο υπουργείο Οικονομικών να υπολογίζονται τα τέλη κυκλοφορίας με βάση την αξία του αυτοκινήτου. Λίγο μετά τις δηλώσεις Μαυραγάνη στελέχη του υπουργείου Οικονομικών, θέλοντας να προλάβουν την δημιουργία ενός ακόμη άνευ ουσιώδους σημασίας θέμα έσπευσαν να τονίσουν ότι «το υπουργείο Οικονομικών δεν επεξεργάζεται αυτή τη στιγμή κανένα σενάριο αλλαγής στον τρόπο υπολογισμού των τελών κυκλοφορίας».
Λίγες ημέρες πριν από την άφιξη των θεσμών στην Αθήνα για την επίτευξη της τεχνικής συμφωνίας επί των 88 προαπαιτούμενων – ένα εκ των οποίων θα είναι και οι δημοσιονομικές επιδόσεις του 2019 – δεν υπάρχει η πολυτέλεια για … πυροτεχνήματα που αφορούν σε ένα εισπρακτικό μέτρο που αποδίδει πάνω από ένα δις. ευρώ σε ετήσια βάση. Οι χθεσινές δηλώσεις δεν αποτελούν παρά ένα ακόμη παράδειγμα της κυβερνητικής Βαβέλ. Μόλις προ μηνών, ήταν η πρώην υφυπουργός Εργασίας Ράνια Αντωνούπουλου που είχε επιλέξει να προαναγγείλει καταβολή των φόρων σε 12 μηνιαίες δόσεις αγνοώντας προφανώς ότι κάτι τέτοιο μπορεί να σημαίνει και τεράστια επίπτωση στα δημοσιονομικά έσοδα.
Του Θανάση Παπαδή