- Η ΔΟΕ ζητά άμεσα ραντεβού από τον υπουργό Παιδείας μετά την διαφαινόμενη αλλαγή ώρας στην έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία - Αναφέρει πως είχε συνάντηση με τον Κώστα Γαβρόγλου λίγες μέρες πριν την ανακοίνωση, αλλά δεν τους είπε τίποτα - "Ήταν έκπληξη για μας, ζητούμε εξηγήσεις"! - Πού υπάρχουν ακόμη μεγάλα προβλήματα στα σχολεία - Κενά εκπαιδευτικών και... μη διορισμοί
Περαιτέρω διευκρινήσεις για την πρόταση σχετικά με την αλλαγή ώρας στην έναρξη των μαθημάτων στα σχολεία, ζήτησε η Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδος. Μιλώντας σε συνέντευξη Τύπου για την κατάσταση της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς, ο πρόεδρος της ΔΟΕ, Θανάσης Κικινής, απέφυγε να τοποθετηθεί επί του ζητήματος.
Ανέφερε ωστόσο, ότι η ανακοίνωση της πρόθεσης αυτής του υπουργού Παιδείας αποτέλεσε «έκπληξη».
“Θέλουμε διευκρινίσεις για την αλλαγή ώρας στα σχολεία”
«Ήταν μια έκπληξη για εμάς. Λίγες ημέρες πριν το ανακοινώσει αρχικά, τον Αύγουστο ο υπουργός, είχαμε συνάντηση αλλά δεν ανέφερε τίποτα σχετικό. Για να πάρουμε θέση θα πρέπει να γνωρίζουμε τον σχεδιασμό της κυβέρνησης, σε ποιες έρευνες στηρίχθηκε, από ποιους εισηγήθηκε και με ποιο σκεπτικό, καθώς επίσης και ποια σύνδεση έχει με το γενικό σχεδιασμό για την εκπαίδευση και τα σχολεία», δήλωσε ο Κ. Κικινής.
Μάλιστα, ανέφερε ότι η ΔΟΕ θα ζητήσει σήμερα κιόλας νέα συνάντηση με τον υπουργό Παιδείας, Κώστα Γαβρόγλου, ώστε μεταξύ άλλων, να δοθούν διευκρινήσεις για το ζήτημα.
Η παράλληλη στήριξη και τα κενά εκπαιδευτικών
Δεν είναι όμως μόνο η αλλαγή ώρας… Σχετικά με την εικόνα που παρουσιάζουν τα νηπιαγωγεία και τα δημοτικά της χώρας μετά την έναρξη της σχολικής χρονιάς, χθες, Τρίτη, ο κ. Κικινής ανέφερε ότι στην πρωτοβάθμια παραμένουν 4.500 κενά, τα περισσότερα εκ των οποίων αφορούν την παράλληλη στήριξη και τους δασκάλους.
«Στην παράλληλη στήριξη, ένα μεγάλο κομμάτι έχει μείνει ακάλυπτο, όπως και πέρυσι και μετά, έχουμε κυρίως κενά σε δασκάλους», είπε. Ο πρόεδρος της ΔΟΕ εξέφρασε την ανησυχία του για την κατάσταση στην παράλληλη στήριξη, για την οποία, αν και από την κυβέρνηση έχει δοθεί μεγάλη έμφαση, οι πιστώσεις φαίνεται να είναι και φέτος στα ίδια επίπεδα με πέρυσι.
Πού υπάρχουν τα μεγαλύτερα προβλήματα
Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ομοσπονδίας, τα μεγαλύτερα κενά εκπαιδευτικών στην πρωτοβάθμια είναι στην Ανατολική Αττική, την Α’ Αθήνας, την Ανατολική Θεσσαλονίκη, τα Χανιά και τον Πειραιά. Ειδικότερα, σύμφωνα με τα στοιχεία της ΔΟΕ, 4.406 κενά παραμένουν ακάλυπτα στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση, με τα 2.704 να αφορούν την παράλληλη στήριξη και τα 478 δασκάλους.
[read4more]
Συνολικά, ανά περιοχή, στην Α’ Αθήνας τα κενά είναι 400, στην Ανατολική Θεσσαλονίκη 359, στην Γ’ Αθήνας 324, στην Ανατολική Αττική 293, στον Πειραιά 265 και στα Χανιά 235.
«Είναι περιοχές που συγκεντρώνουν μεγάλο μαθητικό δυναμικό και είναι φυσικό να είναι πολλά τα κενά, αντιστοίχως», σχολίασε ο κ. Κικινής. Πρόσθεσε, μάλιστα, ότι η λύση των μόνιμων διορισμών καθίσταται αναγκαία από το γεγονός ότι οι αναπληρωτές πλέον δεν καλύπτουν έκτακτες ανάγκες, αλλά πάγια κενά. Σε αυτό το σημείο, αξίζει να σημειωθεί ότι τα κενά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, σύμφωνα με τον πρόεδρο της ΟΛΜΕ, ανέρχονται σε 2.000, με ελλείψεις κυρίως σε φιλολόγους, μαθηματικούς και βιολόγους.
Τέλος, ο πρόεδρος της ΔΟΕ αναφέρθηκε στη συνάντηση που είχε η Ομοσπονδία από κοινού με την ΟΛΜΕ, με τους αρμόδιους αξιωματούχους των τομέων Εκπαίδευσης και Εργασίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που ασχολούνται με τα ζητήματα που αφορούν την εκπαίδευση στην Ελλάδα (Greek Desk). Σύμφωνα με τη ΔΟΕ, η απάντηση των αρμοδίων στο ερώτημα εάν η μη πραγματοποίηση μόνιμων διορισμών στην Εκπαίδευση αποτελεί μνημονιακή υποχρέωση, ήταν ότι υπήρχε γενική οδηγία για περιστολή των δαπανών στο Δημόσιο. «Η σχετική σύσταση δεν αναφέρει συγκεκριμένα μείωση του αριθμού των μόνιμων εκπαιδευτικών, αλλά ζητείται μείωση γενικά του αριθμού των δημοσίων υπαλλήλων, με την ευθύνη της επιλογής, της κατανομής και των προτεραιοτήτων να ανήκει στις ελληνικές κυβερνήσεις», ανέφερε η ΔΟΕ ότι ήταν η απάντηση των αρμοδίων.
Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ
Φωτογραφίες αρχείου: Eurokinissi