Ελλάδα

Αμφίπολη: Αρχίζουν ξανά οι εργασίες στον τρίτο θάλαμο – Η Περσεφόνη δείχνει το δρόμο για τον… ένοικο του τάφου

- Ο τρίτος θάλαμος του τάφου στην Αμφίπολη ίσως να είναι ο νεκρικός θάλαμος
- Δεν αποκλείεται να βρεθεί και δεύτερο ψηφιδωτό όπως αυτό που δείχνει την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα
- Οι αρχαιολόγοι ελπίζουν να δώσει στοιχεία για τον ένοικο του τύμβου
- Πως θα προστατευτεί το ψηφιδωτό της Περσεφόνης

Θέσεις… μάχης για να συνεχίζουν τις ανασκαφές στον τάφο της Αμφίπολης παίρνουν ξανά οι αρχαιολόγοι, που ελπίζουν πως η Περσεφόνη θα τους δείξει το δρόμο για να ανακαλύψουν ποιος είναι ο νεκρός του τάφου.

Τόσο η επικεφαλής των ερευνών Κατερίνα Περιστέρη όσο και η γγ του υπουργείου Πολιτισμού, Λίνα Μενδώνη πιστεύουν πως στην Αμφίπολη είναι θαμμένο ένα πολύ σημαντικό πρόσωπο, μέλος ίσως της μακεδονικής βασιλικής οικογένειας.

Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν πως ο τρίτος θάλαμος του τύμβου της Αμφίπολης ίσως να είναι και ο νεκρικός. Και δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να βρουν εκεί, κατά τη συνέχεια των ανασκαφικών ερευνών, και δεύτερο ψηφιδωτό όπως αυτό που απεικονίζει την αρπαγή της Περσεφόνης από τον Πλούτωνα.

Ίσως, λένε, να είναι το ψηφιδωτό που θα δώσεις στοιχεία για την ταυτότητα του «ενοίκου» του τάφου. Οι αρχαιολόγοι πιστεύουν πως κάπου υπάρχει κάποια αναπαράσταση η οποία θα αποκαλύπτει στοιχεία για το ποιος μπορεί να έχει θαφτεί στην Αμφίπολη.

Η ανακάλυψη του ψηφιδωτού με την Περσεφόνη, που έχει προκαλέσει παγκόσμιο θαυμασμό, επιβεβαιώνει τις εκτιμήσεις των αρχαιολόγων πως ο τάφος ανήκει σε πολύ σημαντικό πρόσωπο.

Για την ώρα, το ψηφιδωτο θα προστατευτεί ώστε να ξεκινήσουν ξανά οι ανασκαφές. Όπως έγινε και με τις Καρυάτιδες, θα ακολουθηθεί μια διαδικασία που μοναδικό στόχο έχει να το διατηρήσει ανέπαφο όπως διατηρήθηκε χιλιάδες χρόνια.

Πρώτα θα καλυφθεί όλο με φελιζόλ και στην συνέχεια να μπει από πάνω ξύλινη επένδυση. Πάνω από αυτή και σε ύψος περίπου 40 εκατοστών θα τοποθετηθεί το πάτωμα για να μπορούν οι αρχαιολόγοι να φτάσουν στον τέταρτο χώρο.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Ιστορίας της Τέχνης του Πανεπιστημίου Αθηνών, Μάνο Στεφανίδη, το ψηφιδωτό της Αμφίπολης “σηματοδοτεί τις απαρχές της ευρωπαϊκής ζωγραφικής. Η χρήση του μπλε και του πορτοκαλί, αποδεικνύει πως ο καλλιτέχνης του μωσαϊκού είχε γνώση των συμπληρωματικών χρωμάτων. Το ίδιο μπλε και πορτοκαλί χρησιμοποιούσαν οι ιμπρεσιονιστές, όπως ο Κλοντ Μονέ και ο Ζωρζ Σερά, τον 19ο αιώνα”.

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα