Ανοιχτά είναι σήμερα τα μαγαζιά, ενώ ισχύουν και οι εκπτώσεις 2019. Δείτε το ωράριο καταστημάτων για Αθήνα και Θεσσαλονίκη και όσα πρέπει να γνωρίζετε.
Ανοιχτά είναι σήμερα Κυριακή 5 Μαΐου 2019 τα καταστήματα σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη. Για μία ακόμη Κυριακή είναι ανοιχτά τα μαγαζιά, καθώς όλα τα καταστήματα μπορούν να ανοίξουν προαιρετικά, με προτεινόμενο ωράριο από τον Εμπορικό Σύλλογο Αθηνών 11:00 – 18:00. To προτεινόμενο ωράριο λειτουργίας σήμερα Κυριακή είναι από τις 11.00 το πρωί έως τις 18.00, ενώ τα πολυκαταστήματα και τα σούπερ μάρκετ θα είναι ανοιχτά έως τις 20.00. Ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών Σταύρος Καφούνης δήλωσε σχετικά: «Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις αποτελούν πλέον ένα παρωχημένο θεσμό, που δεν βοηθάει τη λειτουργία της αγοράς, παρόλα αυτά οι επιχειρήσεις θα ανταποκριθούν στις ανάγκες των καταναλωτών, προσφέροντας αξιόπιστα προϊόντα σε πολύ χαμηλές τιμές».
Οι καταστηματάρχες της Θεσσαλονίκης έχουν τη δυνατότητα να κρατήσουν ανοιχτά τα μαγαζιά σήμερα Κυριακή, εφόσον το επιθυμούν, με προτεινόμενο ωράριο από τις 10 το πρωί ώς τις 6 το απόγευμα.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019 θα μας δώσουν μία καλή ευκαιρία να αποκτήσουμε τα προϊόντα που επιθυμούμε σε χαμηλότερες τιμές, εκμεταλλευόμενοι τις εκπτώσεις και τις προσφορές που θα γίνονται από τα καταστήματα, ενώ ταυτόχρονα θα προσφέρουν και μία μικρή ανάσα στους εμπόρους.
Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019 ξεκίνησαν ήδη από την Πέμπτη και θα λήξουν την Τετάρτη 15/05/2019, ενώ ενδιάμεσες εκπτώσεις 2019 έχουν έως τις 10 Μαΐου τα εμπορικά καταστήματα της Θεσσαλονίκης. Η ενδιάμεση εκπτωτική περίοδος ισχύει σε εφαρμογή του νόμου 4177/2013 και σχετικής απόφασης της αντιπεριφερειάρχη Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης της Περιφέρειας Κεντρικής Μακεδονίας, όπως επισημαίνεται σε ανακοίνωση του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ).
Στο μεταξύ, μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του ΑΠΕ-ΜΠΕ, “Πρακτορείο 104,9 FM”, ο πρώτος αντιπρόεδρος του ΕΣΘ, Κοσμάς Καλογιάννης, εξέφρασε την πεποίθηση ότι οι εκπτώσεις της περιόδου “θα είναι δυνατές”, αν και υπογράμμισε ότι ο Σύλλογος τάσσεται υπέρ της κατάργησης των λεγόμενων “mid-season sales”, καθώς το καταναλωτικό κοινό “βομβαρδίζεται” από διαδοχικές εκπτωτικές περιόδους, με αποτέλεσμα να επικρατεί σύγχυση.
“Πράγματι πιστεύουμε ότι θα είναι δυνατές οι εκπτώσεις αυτή την περίοδο. Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις μετράνε, βέβαια η καλύτερη περίοδος είναι ο Νοέμβριος παραδοσιακά, από τότε που (οι ενδιάμεσες εκπτώσεις) ξεκίνησαν το 2014. Προσβλέπουμε και σε αυτές, γιατί η πασχαλινή περίοδος δεν πήγε καλά. Τα μέχρι στιγμής στοιχεία από τα περισσότερα καταστήματα είναι χειρότερα (ως προς την καταναλωτική κίνηση), σε σχέση με την περσινή πασχαλινή περίοδο. Οπότε ελπίζουμε σε μια καλύτερη προεκπτωτική περίοδο” σημείωσε ο κ. Καλογιάννης.
Κατά τη διάρκεια των ενδιάμεσων εκπτώσεων, επιβάλλεται η αναγραφή της παλαιάς και της νέας μειωμένης τιμής των αγαθών και υπηρεσιών που πωλούνται με έκπτωση και επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία του ποσοστού έκπτωσης. Στη συνέχεια, και μετά από αυτό το 10ήμερο προσφορών, σειρά έχουν οι καλοκαιρινές εκπτώσεις, οι οποίες ξεκινούν τη Δευτέρα 8 Ιουλίου 2019 και αναμένεται να ολοκληρωθούν το Σάββατο 31 Αυγούστου 2019.
Η Γενική Ομοσπονδία Καταναλωτών Ελλάδας, εφιστά την προσοχή στο καταναλωτικό κοινό στα ακόλουθα:
- Η αναγραφή διπλής τιμής, δηλαδή της παλαιάς (συνήθως διαγραμμένης) και της νέας τιμής όλων των ειδών που πωλούνται με έκπτωση είναι υποχρεωτική σε εμφανή σημεία του καταστήματος και οπωσδήποτε στα σημεία όπου αυτά εκτίθενται.
- Επιτρέπεται η αναγραφή και η εμπορική επικοινωνία ποσοστού έκπτωσης. Εφόσον παρέχεται μειωμένη τιμή σε περισσότερα από το 60% του συνόλου των πωλούμενων ειδών, θα πρέπει να αναγράφεται στην προθήκη του καταστήματος και σε οποιαδήποτε άλλη εμπορική επικοινωνία το παρεχόμενο ποσοστό έκπτωσης και στην περίπτωση που υπάρχουν διαφορετικά ποσοστά έκπτωσης ανά κατηγορίες προϊόντων, θα πρέπει να αναγράφεται το εύρος του παρεχόμενου ποσοστού («από…% έως… %»).
- Οι καταστηματάρχες θα πρέπει, σε περίπτωση ελέγχου, να είναι σε θέση να αποδείξουν, ότι η παλαιά τιμή πώλησης που αναγράφεται στην πινακίδα, ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.
- Σύνηθες φαινόμενο μερικών εμπόρων, ευτυχώς όχι όλων, είναι:
– Η αναγραφή τιμής προϊόντων υψηλότερης της πραγματικής.
– Η διάθεση στην κατανάλωση ειδών β’ διαλογής, τα οποία έχουν αγοραστεί για αυτόν τον σκοπό.