Αδιέξοδο προέκυψε στη συνάντηση μεταξύ των διοικήσεων του Συνδέσμου Επιχειρήσεων Επιβατικής Ναυτιλίας (ΣΕΕΝ) και της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας (ΠΝΟ) την Τετάρτη (02.10.2024). Η ΠΝΟ συνεδρίασε αμέσως μετά και αποφάσισε 48ωρη προειδοποιητική απεργία 22 και 23 Οκτωβρίου.
Η συνάντηση ανάμεσα στον ΣΕΕΝ και την ΠΝΟ είχε ως αντικείμενο την ανανέωση και υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας Ακτοπλοϊκών Οχηματαγωγών Επιβατικών Διεθνών Πλοών και Κρουαζιεροπλοίων για το 2025, απέβη άκαρπη με αποτέλεσμα την κήρυξη της απεργίας.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Πέρα από το ποσοστό αύξησης στον μισθό των εργαζομένων στα πλοία, τέθηκαν επί τάπητος και ζητήματα που αφορούν το εργασιακό καθεστώς των ναυτικών της ομοσπονδίας στις συγκεκριμένες κατηγορίες πλοίων.
Ο ΣΕΕΝ δεν δέχθηκε την αύξηση 12% που ζητούσε η ΠΝΟ και αντιπρότεινε αύξηση 3% (2,9% ο πληθωρισμός) και να κλείσει η συνάντηση εκεί χωρίς να συζητηθούν οι συνθήκες εργασίας.
Μετά το αδιέξοδο, συνεδρίασε εκτάκτως η Εκτελεστική Επιτροπή της ΠΝΟ όπου αποφασίστηκε 48ωρη προειδοποιητική απεργία την Τρίτη 22 και την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου.
Η ΠΝΟ υπογραμμίζει πως «δεν μπορεί να αγνοήσει την υψηλή κερδοφορία των εταιρειών ή τα 150.000.000 ευρώ που εισπράττουν ετησίως από το Κρατικό ταμείο για τις άγονες γραμμές».
Επιπλέον, η ΠΝΟ κατήγγειλε πως «η Κυβέρνηση ετοιμάζει μποναμά στις εταιρείες για την αντικατάσταση των πλοίων προς την ”πράσινη” μετάβαση και πως σε όλα τα πλοία των εν λόγω επιχειρήσεων παραβιάζονται ακόμα και τα ελάχιστα δικαιώματα των ναυτεργατών που περιλαμβάνονται στην σχετική νομοθεσία».