Τρίτη, 19 Νοε.
19oC Αθήνα

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες!

Αθήνα – Θεσσαλονίκη σε 3,5 ώρες!

Αυτός είναι ο στόχος του ΟΣΕ σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλό του Κωνσταντίνο Πετράκη. Όπως είπε ο κ. Πετράκης, στο τέλος του 2019 εκτιμάται ότι θα έχει καταστεί εφικτή η μείωση της χρονικής διάρκειας του σιδηροδρομικού ταξιδιού Αθήνα – Θεσσαλονίκη στις 3,5 ώρες.

Μιλώντας στον ραδιοφωνικό σταθμό του Αθηναϊκού-Μακεδονικού Πρακτορείου Ειδήσεων διευκρίνισε ότι μέσα στο 2017 θα λειτουργεί το νέο τμήμα Τιθορέας-Δομοκού της σιδηροδρομικής γραμμής, που αποτελεί σημαντικό βήμα για την επίτευξη του στόχου των 3,5 ωρών.

«Μέχρι το τέλος του χρόνου ελπίζουμε ότι θα είναι λειτουργικό το νέο κομμάτι από την Τιθορέα στο Δομοκό. Το ορεινό κομμάτι που γίνονται οι μεγάλες καθυστερήσεις, θα φύγει από τον βασικό άξονα και θα μπει μια καινούργια διπλή γραμμή, δύο μεγάλες σήραγγες, οι οποίες τρυπούν το βουνό, μειώνοντας την απόσταση και αυτό είναι το πρώτο βήμα για τον στόχο των 3,5 ωρών, ο οποίος θα είναι εφικτός στο τέλος του 2019, όταν θα ολοκληρωθούν και τα ηλεκτρονικά συστήματα διαχείρισης της κυκλοφορίας» τόνισε ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ.

Σύμφωνα με τον κ. Πετράκη, ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι αυτή τη στιγμή το επίκεντρο όλων των μεγάλων εργολαβιών που έχει αναλάβει η ελληνική πολιτεία με την εταιρεία ΕΡΓΟΣΕ.

Ο άξονας Αθήνα – Θεσσαλονίκη είναι το μεγάλο στοίχημα για τον ΟΣΕ και αυτή την περίοδο είναι ένα μεγάλο εργοτάξιο, επισήμανε ο κ. Πετράκης.

«Στις εμπορευματικές μεταφορές, ολοκληρώσαμε μέσα στο 2017 δύο καίριες παρεμβάσεις που χρόνιζαν. Η πρώτη είναι η λεγόμενη ενωτική γραμμή του Αξιού, η οποία επιτρέπει πλέον στα τρένα που έρχονται από τον νότο να μην μπαίνουν Θεσσαλονίκη και χάνουν χρόνο, αλλά να πηγαίνουν απευθείας στην Ειδομένη» σημείωσε ο κ. Πετράκης.

«Εκεί (σσ. στην Ειδομένη) είναι ο μεγάλος όγκος των εμπορευμάτων που διακινούνται. Δώσαμε μιάμιση ώρα κέρδος χρόνου τουλάχιστον (…). Και σε λίγο τελειώνει και η γέφυρα του Γαλλικού η οποία είχε πρόβλημα ευστάθειας λόγω εδάφους, έργο από το οποίο θα υπάρχει επίσης κέρδος χρόνου στις εμπορικές αμαξοστοιχίες, που κινούνται προς τα βόρεια σύνορά μας».

Ο ΟΣΕ υπέγραψε την σύμβαση πρόσβασης και με τη δεύτερη εταιρεία που θα ενεργοποιηθεί στις εμπορικές μεταφορές και θα κάνει μεταφορές από τη Θεσσαλονίκη προς την Ειδομένη, τη Rail Cargo Goldair.

Ο διευθύνων σύμβουλος του ΟΣΕ υποστήριξε ότι «το πρόγραμμα εξελίσσεται ομαλά κι είναι ένα στοίχημα το οποίο η σιδηροδρομική οικογένεια και η πολιτεία το έχει κερδίσει, προκειμένου να κλείσουν αυτά τα έργα, τα οποία εδώ 18-19 χρόνια υλοποιούνται και δεν τελειώνουν».

Επιπροσθέτως, έως το τέλος του χρόνου «μικρές στοχευμένες παρεμβάσεις» θα επιτρέψουν την απευθείας έξοδο των εμπορικών τρένων από τον Πειραιά προς το Μενίδι και βορειότερα, όπως είπε ο κ. Πετράκης. «Τελειώνουμε σε λίγο τη διαδικασία ολοκλήρωσης χρήσης του Θριάσιου Πεδίου για τα τρένα στο λιμάνι του Πειραιά, γιατί από το λιμάνι βγαίνει ο μεγάλος όγκος προϊόντων» εξήγησε.

ΟΛΕΣ ΟΙ ΕΙΔΗΣΕΙΣ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις