Το χάος που προκλήθηκε στην Αττική Οδό, αφήνοντας για ώρες «θαμμένους» στο χιόνι εκατοντάδες οδηγούς, όπως αποκαλύπτεται τώρα ξεκίνησε στην έξοδο 14, στην περιοχή της Ανθούσας.
Σύμφωνα με το MEGA, ο Γολγοθάς για τους ανθρώπους που έτυχε να βρεθούν στο λάθος μέρος τη λάθος στιγμή, ξεκίνησε ανάμεσα στις 10.30 και 11.00 το πρωί της Δευτέρας, στην Αττική Οδό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Μία νταλίκα δίπλωσε και ο λόγος ήταν επειδή δεν πέρασε το εκχιονιστικό της Αττική Οδού να καθαρίσει και η αλατιέρα δεν είχε επαρκές αλάτι, σύμφωνα με το ρεπορτάζ του MEGA.
Έτσι, οι οδηγοί που ακολουθούσαν, αναγκάστηκαν να μειώσουν ταχύτητα και στη συνέχεια να ακινητοποιούνται όλα τα οχήματα. Εκείνο που τονίζεται είναι ότι εάν υπήρχε κάποιο σχέδιο από την Αττική Οδό, αυτό δεν εφαρμόστηκε ποτέ.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Και μπορεί η κακοκαιρία «Ελπίδα» να πέρασε, ωστόσο τα προβλήματα εξακολουθούν να ταλαιπωρούν τους κατοίκους της Αττικής. Ακόμα και έξι μέρες μετά, πολλοί άνθρωποι δεν έχουν ρεύμα και άλλοι πάλι παραμένουν εγκλωβισμένοι, με πολλούς να εκφράζουν την αγανάκτησή τους για τις αρρυθμίες του κρατικού μηχανισμού.
Υπήρχε σχέδιο αλλά έμεινε στο συρτάρι
Σύμφωνα με το όσα αποκαλύπτει το «Βήμα της Κυριακής», υπήρχε σχέδιο αντιμετώπισης των χιονοθυελλών που είχε εκπονήσει η Πολιτική Προστασία, ωστόσο αυτό έμεινε στο συρτάρι.
Συγκεκριμένα, όπως αποκαλύπτει το «Βήμα της Κυριακής», για την αντιμετώπιση θεομηνιών όπως η «Ελπίδα» είχε εκπονηθεί από τα τέλη του 2020 ένα ειδικό πρόγραμμα δράσης, έκτασης 230 σελίδων, με τίτλο «Βορέας».
Σύμφωνα με υψηλόβαθμο στέλεχος του κρατικού μηχανισμού που παρακολουθεί την εξέλιξη του προγραμματισμού για την αποφυγή των δραματικών επιπτώσεων από καιρικά φαινόμενα, «πρόκειται για ένα σχέδιο συντονισμού όλων των εμπλεκόμενων φορέων για την αποτροπή εγκλωβισμού πολιτών, βοήθεια σε παγιδευμένους μέσα σε σφοδρές χιονοπτώσεις κ.λπ.
Σε αυτό το πρόγραμμα υπήρχε η προτροπή σε διάφορους φορείς – ανάμεσα σε αυτούς και η Αττική Οδός – να προετοιμάσουν σχέδιο προσαρμογής στον ‘Βορέα’ με δράσεις προς αποφυγή της ταλαιπωρίας των πολιτών, να μην υπάρχουν προβλήματα στις δομές τους και άλλα».
Όπως αναφέρει το «Βήμα της Κυριακής», στον «Βορέα» δεν προβλεπόταν κανένας έλεγχος αυτού του σχεδιασμού των φορέων και ούτε υπήρχε οποιαδήποτε μνεία σε κάποιο πρόστιμο, ρήτρα ή οτιδήποτε άλλο αν οι διαχειρίστριες εταιρείες, όπως εν προκειμένω οι υπεύθυνοι της Αττικής Οδού, δεν εκπονούσαν αυτό το σχέδιο ή αν τις κρίσιμες στιγμές της κακοκαιρίας ήταν ανεπαρκείς.