Την παραίτησή του υπέβαλε ο Βασίλειος Χαλκιάς, διευθύνων σύμβουλος και μέλος του διοικητικού συμβουλίου της Αττικές Διαδρομές ΑΕ από την ίδρυσή της το 1999, ενώ τις επόμενες ώρες, αφού αποκατασταθεί πλήρως η μετακίνηση των εγκλωβισμένων από το χιόνι οχημάτων στην Αττική Οδό, θα υπάρξουν νεότερες ανακοινώσεις σχετικά με τον αντικαταστάτη του. Την ίδια στιγμή προβληματισμός γύρω από το επιχειρησιακό σχέδιο της Αττικής Οδού, δεδομένου, ότι οι ημερομηνίες για το διαγωνισμό που προκήρυξε το ΤΑΙΠΕΔ για χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση, εκμετάλλευση και τεχνικά έργα μικρής κλίμακας του αυτοκινητόδρομου, ξεκινά σε περίπου 2 μήνες.
Σχετικά με την παραίτηση του κ. Χαλκιά σε ανακοίνωσή της η Αττική Οδός αναφέρει ότι: «Στο Διοικητικό Συμβούλιο της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε., που συνεδρίασε εκτάκτως την Τρίτη 25 Ιανουαρίου 2022, ο κ. Βασίλειος Χαλκιάς, Διευθύνων Σύμβουλος και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της εταιρείας, από την ίδρυσή της το 1999, υπέβαλλε την παραίτησή του. Όπως δήλωσε ο κ. Χαλκιάς στην επιστολή του «Προ ολίγου διασφαλίστηκε η ασφαλής απομάκρυνση και των τελευταίων ανθρώπων που εγκλωβίστηκαν από το χιόνι στην Αττική Οδό. Ως όμως προϊστάμενος ενός ολόκληρου μηχανισμού αισθάνομαι την ανάγκη να διευκολύνω την εταιρεία και να υποβάλλω την παραίτησή μου από μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου και τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου ευχόμενος τα καλύτερα στον αντικαταστάτη μου. Ήταν τιμή μου που υπηρέτησα τις ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε. σε αυτό το εμβληματικό έργο της Αττικής Οδού». Το Διοικητικό Συμβούλιο αφού ευχαρίστησε τον κ. Β. Χαλκιά για την 20ετή του προσφορά στην εταιρεία έκανε δεκτή την παραίτησή του και αποφάσισε την ανάληψη και άσκηση των καθηκόντων του κ. Β. Χαλκιά, από τον κ. Αριστοφάνη Παπαδημητρίου, Διευθυντή Κυκλοφορίας της εταιρείας, μέχρι την επιλογή νέου Διευθύνοντος Συμβούλου.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Εν τω μεταξύ από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχουν ξεκινήσει διαδικασίες για διερεύνηση τυχόν ευθυνών για τον εγκλωβισμό χιλιάδων οδηγών στην Αττική οδό εξαιτίας της κακοκαιρίας Ελπίδα. Η σχετική ανακοίνωση αναφέρει ότι: «Με εντολή του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστα Καραμανλή, συγκροτήθηκε Επιτροπή Διερεύνησης για την ανεπίτρεπτη κατάσταση στην Αττική Οδό».
Το μεγάλο «στοίχημα»
Κι ενώ η αναζήτηση ευθυνών για την «οδύσσεια» των οδηγών έχει πάρει την επίσημη οδό, την ίδια στιγμή προβληματισμός επικρατεί στη διοίκηση της Αττικής Οδού ΑΕ, σχετικά με το επιχειρησιακό σχέδιο, καθώς μόλις μία ημέρα πριν την έλευση της «Ελπίδος», είχαν δοθεί στη δημοσιότητα οι ημερομηνίες για τη διεξαγωγή του διαγωνισμού που αφορά στην παραχώρηση του μεγάλου αυτοκινητοδρόμου. Συγκεκριμένα, το ΤΑΙΠΕΔ ανακοίνωσε, ότι στις 20 Απριλίου ώρα 5 το απόγευμα, ξεκινά η εκδήλωση ενδιαφέροντος για την νέα περίοδο λειτουργίας στην Αττική Οδό, με τους κορυφαίους ομίλους της χώρας να προετοιμάζουν συμμαχίες, για να «κατέβουν» στο διαγωνισμό.
ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ
Αντικείμενο του διαγωνισμού αποτελεί η χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του αυτοκινητόδρομου, περιλαμβανομένης της εκτέλεσης τυχόν έργων μικρής κλίμακας που στοχεύουν στην εύρυθμη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου της Αττικής Οδού. Η διάρκεια θα είναι 25ετής με εκκίνηση την επομένη της λήξης της υφιστάμενης σύμβασης που σήμερα λήγει τον Οκτώβριο του 2024. Το έργο είναι πολύ μεγάλο, γι’ αυτό και στο «τραπέζι» των συνεργασιών έχουν τεθεί όλα τα μεγάλα ονόματα των κατασκευαστικών εταιρειών.
Να σημειωθεί, ότι στην Αττικές Διαδρομές ΑΕ, που έχει την ευθύνη για την λειτουργία και συντήρηση του αυτοκινητοδρόμου συμμετέχουν η ΑΚΤΩΡ Παραχωρήσεις με πλειοψηφικό ποσοστό, η ABAΞ και η γαλλική EGIS. Οι συζητήσεις μεταξύ τους αλλά και με άλλες εταιρείες που τους έχουν προσεγγίσει για συνεργασία είναι πολλές κι απομένει να φανεί με την κατάθεση των προσφορών τους.
Οι υψηλές μέχρι σήμερα αποδόσεις που αποφέρει ο εν λόγω αυτοκινητόδρομος καθιστούν για το ΤΑΙΠΕΔ, έναν από τους πιο σημαντικούς διαγωνισμούς γι’ αυτό και τα κριτήρια των συμμαχιών που θα υποβάλουν τις προσφορές τους πρέπει να είναι πολύ αυστηρά. Όπως αναγράφεται στην προκήρυξη θα πρέπει να έχουν περισσότερα από 400 εκατ. ευρώ σε ενοποιημένα ίδια κεφάλαια, ενώ κατά την τελευταία πενταετία θα πρέπει να έχουν τουλάχιστον διετή εμπειρία στην συντήρηση, λειτουργία και εκμετάλλευση παρόμοιων κατασκευαστικών έργων κατ` ελάχιστον από ένα μέλος της κοινοπραξίας.
Τώρα απομένει να φανεί, εάν η σφοδρή χιονόπτωση κατά το διήμερο 24 και 25 Ιανουαρίου που οδήγησε στον εγκλωβισμό περισσότερων από 5.000 οχημάτων στην Αττική Οδό θα επηρεάσουν και με ποιο τρόπο το επιχειρησιακό σχέδιο της Αττικής Οδού.
Υπενθυμίζεται, ότι η κατασκευή της Αττικής Οδού ξεκίνησε το 1996. Ένα μέρος της άνοιξε, μαζί με τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών «Ελευθέριος Βενιζέλος». Το πρώτο τμήμα που αφορά από την λεωφόρο Κηφισίας έως τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών δόθηκε στην κυκλοφορία αρχές του 2003, λίγο αργότερα ακολούθησε η Περιφερειακή Υμηττού και ακολούθως προς τα τέλη του ίδιου έτους, το δυτικό τμήμα από την Ελευσίνα προς τη Λεωφόρο Κηφισίας. Στο σύνολό της, η Αττική Οδός διατρέχει την Αττική από την Ελευσίνα ως τα Σπάτα.