Τρίτη, 26 Νοε.
14oC Αθήνα

Αυτές είναι οι αλλαγές που εξετάζονται για τις σχολές οδηγών

οδηγοί
Φωτογραφία αρχείου

Πρόθεση του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών είναι να αναμορφώσει το θεσμικό πλαίσιο για τις εξετάσεις των υποψηφίων οδηγών και τη διαδικασία ίδρυσης σχολής οδηγών, ανέφερε ο υφυπουργός Γιάννης Κεφαλογιάννης, σε χθεσινή ηλεκτρονική εσπερίδα του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Αθηνών.

Αυτό αναφέρεται σε σημερινή ανακοίνωση του επιμελητηρίου και προστίθεται ότι ο περιφερειάρχης Αττικής Γιώργος Πατούλης ανέφερε πως θα μελετήσει τη διεύρυνση του ωραρίου για τις εξετάσεις των θεωρητικών μαθημάτων, διότι από τις πολλές διακοπές έχουν συσσωρευτεί πολλοί υποψήφιοι ενώ τόνισε ότι θα εξετάσει ειδικό πρόγραμμα για την οικονομική στήριξη των Σχολών Οδηγών, καθώς ήταν πολύ δύσκολο να ενταχθούν στο υφιστάμενο πρόγραμμα της περιφέρειας Αττικής, ύψους 200 εκατ. ευρώ.

Ακολουθούν ορισμένα από τα βασικότερα συμπεράσματα της μελέτης της ICAP

– Ο κλάδος περιλαμβάνει μεγάλο αριθμό σχολών οδηγών διάσπαρτες σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια και οι οποίες στη συντριπτική τους πλειοψηφία λειτουργούν ως ατομικές επιχειρήσεις. Εκτιμάται ότι δραστηριοποιούνται στον κλάδο 2.200 σχολές οδηγών με 3.800 – 3.900 απασχολούμενους εκπαιδευτές οδήγησης. Μία στις δύο σχολές οδηγών βρίσκονται σε Αττική και Θεσσαλονίκη.

– Στη χώρα το 2019 χορηγήθηκαν 149.823 άδειες οδήγησης όλων των κατηγοριών, αυξημένες κατά 4,7% σε σχέση με το 2018 (στοιχεία υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών).

– Από την πρωτογενή έρευνα στις σχολές οδηγών προέκυψε ότι το βασικότερο πρόβλημα του κλάδου είναι η διακοπή των εξετάσεων. Η αποχή των εξεταστών και η μη διεξαγωγή εξετάσεων (π.χ. λόγω της κρίσης δημόσιας υγείας του COVID-19) προκαλεί σημαντικές οικονομικές απώλειες στις σχολές οδηγών, λειτουργεί αποτρεπτικά στην απόφαση των υποψήφιων οδηγών να ξεκινήσουν μαθήματα για άδεια οδήγησης και επιφέρει απώλειες δημοσίων εσόδων στο κράτος (από τη μη είσπραξη παράβολων). Στα κυριότερα προβλήματα του κλάδου συγκαταλέγονται και οι παραπλανητικές διαφημίσεις (παραπλανητικές πρακτικές – ψευδείς πληροφορίες) από μέρους ορισμένων σχολών οδηγών, το ασταθές θεσμικό πλαίσιο, η υπερφορολόγηση καθώς και τα φαινόμενα φοροδιαφυγής που δημιουργούν συνθήκες αθέμιτου ανταγωνισμού στον κλάδο. Άλλα προβλήματα που αναδείχτηκαν από την έρευνα είναι η μείωση του διαθέσιμου εισοδήματος των νοικοκυριών, η έλλειψη διαφάνειας στον τρόπο διεξαγωγής των πρακτικών εξετάσεων των υποψήφιων οδηγών και η ελλιπής κατάρτιση εξεταστών και ορισμένων εκπαιδευτών οδήγησης. ‘Άλλο ένα πρόβλημα που αποτελεί τροχοπέδη στην ανάπτυξη του κλάδου είναι η έλλειψη ψηφιοποίησης των διαδικασιών σχετικά με τις άδειες οδήγησης και τέλος ο μεγάλος αριθμός εκπαιδευτών οδήγησης (μεγάλη παραγωγή).

– Οι δράσεις που προτείνονται για την αντιμετώπιση των προβλημάτων και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου περιλαμβάνουν την εποπτεία και την αξιολόγηση των εξεταστών (συγκρότηση σώματος εξεταστών, επανεκπαίδευση, επαναδιαπίστευση κ.ά.) και την ανάγκη ύπαρξης σταθερού θεσμικού πλαισίου που θα διασφαλίζει την εύρυθμη λειτουργία του κλάδου. Ως σημαντική δράση αξιολόγησαν οι εκπαιδευτές οδήγησης τη σωστή ενημέρωση των υποψήφιων οδηγών σχετικά με τη θεωρητική και πρακτική εκπαίδευση ώστε να καθίσταται δυσκολότερη η παραπλάνησή τους, τον εμπλουτισμό των παρεχόμενων υπηρεσιών (αμυντική οδήγηση, οικολογική οδήγηση, εξ’ αποστάσεως θεωρητική εκπαίδευση κ.ά.), την καθιέρωση κατώτατης/ ελάχιστης τιμής για τις υποχρεωτικές ώρες θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης, τα επιδοτούμενα προγράμματα οδικής συμπεριφοράς και ασφάλειας στα σχολεία της χώρας, τη συνεχή κατάρτιση και επιμόρφωση των εκπαιδευτών οδήγησης καθώς και τη δημιουργία σύγχρονων ιστοσελίδων για την προβολή των υπηρεσιών των σχολών οδηγών με ταυτόχρονη παρουσία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

– Για το 2021-2022 και υπό την προϋπόθεση ότι η χώρα θα επιστρέψει σε θετικούς ρυθμούς ανάπτυξης, εκτιμάται ότι ο αριθμός των εκπαιδευόμενων υποψήφιων οδηγών θα αυξηθεί κατά 3% με 4%.

ΠΗΓΗ: ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ελλάδα Τελευταίες ειδήσεις