Ελλάδα

Αυτοκίνητα «καρμανιόλες» στους δρόμους

Ασυντήρητα οχήματα, ίσως και επικίνδυνα, κυκλοφορούν πλέον κατά συντριπτική πλειοψηφία στους ελληνικούς δρόμους, εξαιτίας της οικονομικής ένδοιας των ιδιοκτητών τους. Λιωμένα λάστιχα και τακάκια, σασμάν που «καίγονται», φώτα πορείας και στοπ, που υπολειτουργούν ή δεν «υπάρχουν» είναι μερικές από τις... καθημερινές διαπιστώσεις των τροχονόμων.

Ακόμη και τα πανάκριβα οχήματα της εικονικής ευμάρειας των πολιτών, φαίνεται πως έχουν μετατραπεί, σε κινητά «φέρετρα», όπως αποτυπώνεται στα αποτελέσματα των εντατικών ελέγχων προσωπικού της Τροχαίας σε όλη την Ελλάδα. Οι συνηθέστερες πλέον παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, που μετουσιώνοντας σε τροχονομικές κλήσεις είναι αυτές του ΚΤΕΟ.

Οκτώ στα δέκα οχήματα κυκλοφορούν με ακατάλληλα ελαστικά, ενώ σε 36.530 ανέρχονται οι παραβάσεις για ΚΤΕΟ. Κι όλα αυτά παρότι τα χρόνια της… κρίσης ολοένα και περισσότεροι οδηγοί καταθέτουν τις πινακίδες κυκλοφορίας των οχημάτων τους στις εφορίες ανήμποροι να ανταπεξέλθουν στα έξοδα συντήρησης.

Ενδεικτικά της κατάστασης είναι τα στατιστικά στοιχεία της Διεύθυνσης Τροχαίας, που αφορούν σε πανελλαδικούς ελέγχους. Για παραβάσεις ΚΤΕΟ, το 2010 βεβαιώθηκαν 19.350, 27.988 το 2011 και 36.530 το 2012. Μόνο στην Αττική, η συγκεκριμένη παράβαση του Κ.Ο.Κ. ανήλθε στις 10.261 το 2011 και στις 15.916 τη χρονιά που πέρασε. Αυξητικές τάσεις παρουσιάζει και η παράβαση των φθαρμένων ελαστικών. Σε όλη την Ελλάδα το 2010 βεβαιώθηκαν 5.626 παραβάσεις, 5.365 το 2011 και 5.206 το 2012.

Οκτώ στα 10 αυτοκίνητα κυκλοφορούν με φθαρμένα ή ακατάλληλα ελαστικά, 4ετίας και παραπάνω, αλλά ακόμη και εκείνοι που τα αλλάζουν, τα αντικαθιστούν με μεταχειρισμένα, όπως διαπιστώνουν αξιωματικοί της Τροχαίας.

Μια άλλη παράβαση, που θα μπορούσε να χαρακτηριστεί και παράβαση της κρίσης, είναι εκείνη που αναγκάζει τους οδηγούς να μετακομίζουν-μεταφέρουν τα πράγματά τους με τα αυτοκίνητά τους, αδυνατώντας να πληρώσουν μεταφορική.

Η Αττική Οδός, πλέον χρησιμοποιείται ως ο πιο σύντομος δρόμος για μετακομίσεις-μεταφορές. Στις περισσότερες από αυτές τις περιπτώσεις η φόρτωση των κάθε λογής αντικειμένων καθίσταται εξαιρετικά επικίνδυνη. Επισημαίνεται επίσης, ότι το πρόστιμο, εμπίπτει στο νόμο περί μεταφοράς, και κυμαίνεται από 2.000 έως 5.000 ευρώ.

Στο μεταξύ οι εκτιμήσεις για τα ανασφάλιστα οχήματα αναφέρουν, πως φθάνουν κοντά στα 2 εκατομμύρια. Ενδεικτικά είναι και τα στοιχεία της Τροχαίας, αφού προ κρίσης στην Αττική και συγκεκριμένα το 2004, το 2005, το 2006 και το 2007, οι παραβάσεις ανήλθαν συνολικά και για τα τέσσερα έτη στις 34.853. Όταν μόνο το 2012 οι τροχονομικοί έλεγχοι στο λεκανοπέδιο έφθασαν τα 28.423 οχήματα χωρίς άδεια κυκλοφορίας και 2.390 τον πρώτο ενάμιση μήνα του 2013.

Διαβάστε επίσης:

Ελλάδα

Σχολιάστε

Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα