Ελλάδα

Black Friday… στο χαλαρό! Χωρίς ουρές και ταλαιπωρία

- Άνοιξαν οι πόρτες των καταστημάτων για τη Black Friday - Χωρίς ουρές και μεγάλη αναμονή όπως άλλα χρόνια - Τι πρέπει να προσέξετε

Η Black Friday στην Ελλάδα διαρκεί μια εβδομάδα και κάπως έτσι οι ουρές και ο… πανικός των περασμένων ετών δεν έκαναν την εμφάνισή τους σήμερα στις εισόδους των καταστημάτων.

Αρκετοί ήταν εκείνοι που στο Σύνταγμα σχημάτισαν μια ουρά περιμένοντας την πόρτα γνωστού καταστήματος, ωστόσο τα πράγματα ήταν… χαλαρά. Πολλοί ήταν εκείνοι που εκμεταλλεύτηκαν το γεγονός ότι οι προσφορές θα διαρκέσουν περισσότερο και αποφάσισαν να μην πάνε αξημέρωτα.

Οι καταναλωτές που μίλησαν στο newsit.gr βρήκαν προϊόντα με έκπτωση 30%. Δηλώνουν ικανοποιημένοι και λένε ότι η Black friday είναι μια ευκαιρία να αγοράσει κανείς αρκετά προϊόντα σε τιμές πολύ ικανοποιητικές.

Αρκετοί είναι μάλιστα οι καταναλωτές που δηλώνουν ότι η Black Friday είναι μια ευκαιρία ακόμη και για την αγορά δώρων για τα Χριστούγεννα.

Οι υπεύθυνοι των καταστημάτων μιλούν για black week με εκπτώσεις ως και 60% σε τηλεοράσεις και smartpnones.

Παιχνιδομηχανές, κινητά, tablets και αξεσουάρ για υπολογιστές είναι στην πρώτη γραμμή των προτιμήσεων, ενώ πολλοί είναι οι καταναλωτές που αγοράζουν τηλεοράσεις και οθόινες υπολογιστών.

Τι πρέπει να προσέξετε

– Συστήνεται στους καταναλωτές να κάνουν έρευνες αγοράς για τα προϊόντα που τους ενδιαφέρουν κατά την περίοδο που θα προηγηθεί της αναφερόμενης δράσης, ώστε να διαμορφώσουν οι ίδιοι πραγματική εικόνα του μεγέθους των εκπτώσεων και προσφορών που θα εφαρμοστούν κατά την Παρασκευή 26/11/2018.

– Οι καταναλωτές θα πρέπει να γνωρίζουν ότι κατά την ημέρα πραγματοποίησης της δράσης, το όφελος για τους ίδιους από εφαρμογή εκπτώσεων/προσφορών θα πρέπει να προκύπτει σαφώς από τις αναγραφόμενες επί των πινακίδων των προϊόντων τιμών (τιμή πριν και τιμή μετά την πραγματοποίηση της δράσης).

– Κατά την αγορά προϊόντων και υπηρεσιών σε περίοδο προσφορών οι οποίες ισχύουν για περιορισμένο χρονικό διάστημα, οι καταναλωτές θα πρέπει να είναι επαρκώς ενημερωμένοι αφού ενδέχεται ο ισχυρισμός σχετικά με την διάρκεια της προσφοράς, να μην ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα.

– Όταν οι προμηθευτές διαφημίζουν, πωλούν ή προμηθεύουν προϊόντα, οφείλουν να δίνουν στους καταναλωτές επαρκώς ακριβείς πληροφορίες ώστε να μπορούν να αποφασίσουν για την αγορά ενός προϊόντος πλήρως ενημερωμένοι.

– Ανεξάρτητα από τον τρόπο αγοράς (φυσικό ή ηλεκτρονικό εμπόριο) ο προμηθευτής πρέπει να παρέχει σαφείς, ακριβείς και κατανοητές πληροφορίες για το συγκεκριμένο προϊόν ή υπηρεσία, προτού να προβεί ο καταναλωτής στη σχετική αγορά. Οι πληροφορίες που πρέπει να περιλαμβάνει η σύμβαση είναι κυρίως οι εξής: τα κύρια χαρακτηριστικά του προϊόντος, η τελική τιμή, περιλαμβανομένων όλων των φόρων και επιβαρύνσεων, τα (ενδεχόμενα) έξοδα αποστολής – και τυχόν άλλες πρόσθετες επιβαρύνσεις, ο τρόπος πληρωμής, αποστολής ή εκτέλεσης της παραγγελίας, η ταυτότητα του εμπόρου, η ταχυδρομική διεύθυνση και ο αριθμός τηλεφώνου του και η διάρκεια της σύμβασης (ενδεχομένως).

– Σε αγορές μέσω διαδικτύου, τηλεφώνου, καταλόγου πωλήσεων δι’ αλληλογραφίας, ή από κατ’ οίκον πωλητές (πόρτα-πόρτα), πρέπει να σας παρέχονται και οι εξής, πιο λεπτομερείς, πληροφορίες πριν από την αγορά: η ηλεκτρονική διεύθυνση του προμηθευτή, οι τυχόν περιορισμοί αποστολής σε ορισμένες χώρες, το δικαίωμα ακύρωσης της παραγγελίας σας εντός 14 ημερών, οι διαθέσιμες υπηρεσίες μετά την πώληση, οι μηχανισμοί επίλυσης διαφορών και ο αριθμός εμπορικού μητρώου του εμπόρου.

– Οι προμηθευτές θα πρέπει να εφαρμόζουν τις σχετικές διατάξεις του ν. 2251/94 και της Κωδικοποίησης Κανόνων Διακίνησης και Εμπορίας Προϊόντων και Παροχής Υπηρεσιών (Κανόνες ΔΙΕΠΠΥ) αναφορικά με τις «Πρακτικές πώλησης με μειωμένη τιμή ή παροχή πρόσθετου οφέλους προϊόντων και υπηρεσιών» (βλ. άρθρο 78).

– Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με την παρ.2 άρθρο 15 του ν.4177/2013, δεν επιτρέπεται η προσφορά ειδών των οποίων η ποσότητα υπερβαίνει το πενήντα τοις εκατό (50%) του συνόλου των ειδών που διαθέτει κάθε κατάστημα.

Υπενθυμίζεται επίσης, ότι οι καταναλωτές μπορούν να καταθέτουν ηλεκτρονικά τις καταγγελίες τους για τυχόν παραβάσεις που διαπιστώνουν στην ηλεκτρονική πλατφόρμα καταγγελιών της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή (http://www.1520.gov.gr/) καθώς και στην τηλεφωνική γραμμή 1520 η οποία είναι διαθέσιμη στους καταναλωτές τις καθημερινές από τις 09:00 μέχρι τις 15:00.

Ρεπορτάζ: Ε. Μιλή

Ελλάδα
Ακολουθήστε το Νewsit.gr στο Google News και ενημερωθείτε πρώτοι για όλη την ειδησεογραφία και τα τελευταία νέα της ημέρας
Ελλάδα: Περισσότερα άρθρα